fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המחיר הקשה של המלחמה: המאמן שאיבד ארבעה מתלמידיו

נועם כץ, מאמנה לשעבר של נבחרת ישראל בכדורעף ומאמן קבוצת הכדורעף של הפועל מטה אשר/עכו, משמש גם כמורה לספורט בבית הספר גוונים. השבוע הוא התבשר על מותם של ארבעה מתלמידיו במלחמה: עידן רז, ירדן בוסקילה, לין דפני וזיו פרנקל. "אף אחד לא הכין אותי שעבודת הוראה כרוכה גם בהתמודדות עם כאב שכזה", ספד להם
כאב שלא נגמר. נועם כץ צילום: אדריאן הרבשטיין

ימים קשים מאוד עוברים על נועם כץ, מאמנה של קבוצת הכדורעף הפועל מטה אשר/עכו. לצד העובדה שפעילות הספורט מושבתת כעת עקב המלחמה, גילה כץ בימים האחרונים כי איבד 4 מתלמידיו בעבר, שנרצחו על ידי מחבלי החמאס: עידן רז, ירדן בוסקילה, לין דפני וזיו פרנקל.

יהי זכרם ברוך. עידן רז, ירדן בוסקילה, לין דפני וזיו פרנקל
צילום: פייסבוק

כץ, בעבר מאמנה של נבחרת ישראל ובעשור האחרון מאמן את קבוצת הכדורעף המצליחה הפועל מטה אשר/עכו משמש גם כמורה לספורט בבית הספר גוונים בעין המפרץ.

כץ: "הכאב גדול על רציחתם של בוגרי בית הספר גוונים ותלמידים שלי: עידן, לין, ירדן וזיו. לימדתי את הצעירים האלה בבית הספר היסודי ומאז הם עברו כברת דרך. לכל אחד מהם היה קסם אישי ואת הייחודיות שלו. ילדים נהדרים וחכמים שפגשתי מדי פעם בשבילי הקיבוץ ויחד העלנו חוויות משותפות. הם באו לטרוף את החיים והחיים חייכו אליהם. בתור מורה אנחנו משתדלים להקנות להם בבית הספר ערכים, ללמד אותם, להעצים אותם, לחזק אותם. אף אחד לא הכין אותי שעבודת הוראה כרוכה גם בהתמודדות עם עצב גדול שכזה. אני זוכר אותם היטב. אנחנו חיים בקהילה קטנה, בקיבוץ, שבה כולם מכירים את כולם. אני מכיר את ההורים שלהם, רואה את האחים והאחיות שלהם. הכי קשה כמובן זה למשפחות הנהדרות ואנחנו צריכים להיות שם עבורם ולחזק אותם. ליבי עם ההורים שתמיד תמכו וליוו. הכאב הוא גם של הקהילה מסביב". 

"הייתי בהלוויות והיה מאוד קשה. המדינה שלנו נמצאת במלחמה, לא רק בדרום אלא גם פה בצפון ואנחנו מחזקים אותה. הניצחון הגדול שלנו יהיה כשהשיח בינינו פה בפנים הארץ ישתנה. כשאנחנו רואים את הטבח הנורא שהתחולל בקיבוצי הדרום ואת הקיבוצים שנמצאים בחזית הצפונית, אנו עדים למחיר היקר שהקיבוצים משלמים על הגנת הארץ. הדבר הכי חשוב לטעמי ביום שאחרי המלחמה יהיה לתקן את השיח ולעשות שלום בינינו כדי שנוכל להגליד את הפצעים שנפתחו פה בשנה האחרונה. התרבות והספורט מושבתים, וכולנו כעת מרוכזים בשמירה על המדינה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות