fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המאמן הישראלי הבכיר פוטר, חצי עונה אחרי שהחל בקריירה אירופית

לדרבי חוקים משלו: הכוכב האדום בלגרד הפסידה לפרטיזן בלגרד, 2:1, ובעקבותיו פוטר המאמן ברק בכר. המנהל הספורטיבי של הקבוצה הסרבית: "יש קווים שלא חוצים ואחד מהם הוא להפסיד בדרבי". וגם: מי השחקן הישראלי ש"תרם" לפיטורים, ומי השחקן הישראלי שבכל זאת נשאר בקבוצה?
סוף דרכו באירופה? המאמן ברק בכר צילום: אתר הכוכב האדום בלגרד

המאמן הישראלי ברק בכר, שלקח אליפויות בישראל עם מכבי חיפה והפועל באר שבע, ובקיץ האחרון חתם בקבוצת הכוכב האדום בלגרד מסרביה, סיים את הקדנציה הראשונה שלו באירופה בקול תרועה חלשה לאחר שפוטר מתפקידו בעקבות הפסד קבוצתו בדרבי, ליריבה העירונית, קבוצת פרטיזן בלגרד, 2:1. יחד עם בכר יעזבו גם עוזרו גיא צרפתי ומאמן השוערים, גיא וייזינגר.

המנהל הספורטיבי של הקבוצה הסרבית, זבזדן טרזיץ, אמר במסיבת עיתונאים: "החלטנו לסיים את החוזה עם המאמן ברק בכר, לאחר שלא עמדנו ביעדים שהצבנו לעצמנו. הוא היה מודע לציפיות הגבוהות של המועדון שלנו. עוד בזמן המשא ומתן הבהרנו לו שיהיה לו הכל, חוץ מזמן. יש אצלנו קווים אדומים שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לחצות. אם היינו מנצחים בדרבי כמובן שהיינו ממשיכים יחד. תכננו לנצח בדרבי וגם לנצח בליגת האלופות את יאנג בויז. אם זה היה קורה, גורלו של המאמן היה אחר. לא היינו מרוצים מהתוצאות למרות ששיחקנו פנטסטי, בעיקר כשמסתכלים נגד מי שיחקנו: מנצ'סטר סיטי, לייפציג ויאנג בויז. לבכר יש סגנון משלו ויחסים עם שחקנים שהביאו לא בעבר תוצאות. הסברנו לו שפה זה סרביה והשחקנים מצפים לקשר אחר, קרוב יותר. שמי שלא משחק, שיקבל הסבר מה הסיבה שהוא לא משחק. הוא נשאר עקבי עם הדרך שלו. כשהוא הגיע לפה, כולם התלהבו ואמרו שזה שהוא הסכים לבוא אלינו, זה נס. אני טענתי שהוא לא יוכל לעשות הכל לבד ושהוא בסך הכל חוליה אחת בשרשרת של מועדון. כמי שעומד בראש המערכת מבחינה מקצועית, האחריות היא עליי ואם לא ניקח אליפות, אתפטר. אני מודה לבכר על ששה חודשים של שיתוף פעולה, בהם עשה דברים איכותיים. אנחנו נפרדים כידידים. ברק בכר והצוות שלו יקבלו את מה שמגיע להם מבחינת שכר. ברק יקבל את שכרו עד שימצא עבודה חדשה".

בכר רשם על הקווים של הכוכב האדום בלגרד 27 משחקים רשמיים והוא מסיים את הקדנציה הקצרה עם 17 ניצחונות, 2 תיקו ו-8 הפסדים.

מי שיחליף את בכר הוא המאמן ולדאן מילויביץ', שאימן בעבר בקבוצה בהצלחה רבה.

אגב, מי שבעקיפין הוביל לפיטוריו של בכר הוא השחקן הישראלי הוותיק ביברס נאתכו, שמככב בשורות פרטיזן בלגרד ואף הבקיע את השער הראשון לזכות קבוצתו בדרבי נגד הכוכב האדום.

נאתכו: "הרגשה נהדרת להבקיע בדרבי וכואב לי בשביל הצוות הישראלי של הכוכב האדום. אני מכבד אותם והם חברים, אבל כדורגל זה כדורגל ובמגרש כל אחד רוצה לנצח. אני שמח שעשינו את זה, הגיע לנו".

עם עזיבתם של בכר, עוזרו צרפתי ומאמן השוערים וייזינגר, עדיין תישאר נציגות ישראלית בכוכב האדום בלגרד: השוער עומרי גלזר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות