fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכדורגלן הישראלי שהבקיע שער לזכות קבוצתו הטורקית, גורש בעקבות מחווה לחטופים

הפרשה שהסעירה ביממה האחרונה את עולם הכדורגל, בעיקר בישראל ובטורקיה, התחילה במחווה שביצע שגיב יחזקאל, שחקנה של קבוצת אנטליהספור, למען השבת החטופים הישראלים שנמצאים בשבי החמאס בעזה מיד לאחר שכבש שער לזכות קבוצתו. כל הפרטים בכתבה הבאה וגם: האם שחקן ישראלי נוסף בדרך החוצה מטורקיה?
עלה לו ביוקר. שגיב יחזקאל במחווה לנרצחים ולחטופים הישראלים צילום: טוויטר

סערה גדולה בטורקיה ובישראל בעקבות מעצרו של הכדורגלן שגיב יחזקאל באשמת הסתה ועוינות ובתמיכה ברצח העם של ישראל בעזה.

הכל התחיל ממשחק כדורגל בין קבוצתו של יחזקאל – אנטליהספור לטרבזונספור בליגה הטורקית הראשונה. בדקה ה-68 הגביה רמזי ספורי, עוד שחקן ישראלי שמשחק בקבוצה, כדור לרחבה ושגיב יחזקאל נגח פנימה והשווה את התוצאה ל-1:1. מיד לאחר כיבוש השער הציג יחזקאל מחווה למען החטופים הישראלים שנמצאים בשבי ארגון הטרור חמאס כשהציג תחבושת על ידו בה כתב את המספר 100, לציון מספר ימי המלחמה בהם החטופים נמצאים בשבי בעזה וכן סמל של מגן דוד. בטורקיה לא אהבו, בלשון המעטה, את המחווה ומיד יצאו בקריאות הסתה נגד השחקן. קבוצתו הודיעה כבר באותו ערב על סיום דרכו של השחקן בקבוצה ובהתרת חוזהו (450 אלף דולר בעונה).

בהודעת הקבוצה נכתב: "במשחק נגד טרבזונספור, השחקן שגיב יחזקאל פעל נגד הערכים הלאומיים והרגישויות של העם הטורקי. בעקבות כך, הוחלט להרחיקו מהמועדון, גם אם הדבר יגרום לפגיעה מקצועית בקבוצה".

גם ההתאחדות הטורקית מיהרה לגבות את המועדון וציינה: "אנו מגנים את התנהגותו הבלתי מקובלת לחלוטין של השחקן שגיב יחזקאל ומוצאים כי ההחלטה להרחיקו היא נכונה. הליכים נחוצים כבר נפתחו ותהיה חקירה משמעותית על האחראים לאירוע. לציבור הטורקי לא צריך להיות ספק כי יינקטו צעדים הכרחיים נגד האחראים למעשה הזה אשר פוגע בכבוד האדם ובמצפונה של החברה הטורקית".

עוד באותו ערב, נעצר יחזקאל והובל לתחנת המשטרה באיסטנבול בחשד להסתה ועוינות ותמיכה ברצח עם של ישראל בעזה.

שגיב יחזקאל אמר בחקירתו: "לא עשיתי שום דבר כדי להתגרות. אני לא אדם שבעד מלחמה, ואני כן מאמין שצריך לסיים את המלחמה. זו הסיבה שהראיתי את התקופה של 100 ימים. אין לי שום קשר לפוליטיקה ומאז שהגעתי לטורקיה, לא עשיתי שום דבר פוליטי ולא זלזלתי באף רגש של אדם. הנקודה שרציתי להביע היא קריאה לסיום המלחמה ולהחזרתם של כל השבויים והחטופים הביתה".

במהלך הלילה הדרמטי עורבו כל הגורמים הבכירים במדינה, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג.

ממשרד החוץ נמסר, כי יחזקאל שוחרר בתום חקירה ממעצר וישוב עוד היום לישראל.

"לאחר פעילות מדינית וקונסולרית של משרד החוץ וגורמים נוספים, הכדורגלן שגיב יחזקאל שוחרר ממעצר וישוב לישראל", נמסר.

שחקן ישראלי נוסף שנמצא על הכוונת הוא עדן קארצב, שמשחק בקבוצת בשאקשהיר מהליגה הראשונה. בשאקשהיר נחשבת לקבוצת טיפוחיו של נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן. מדובר על שכונה שבתקופת הנשיא ארדואן, שוכנה בה אוכלוסיה שמרנית ודתית שהפכה אותה למעוז איסלאמי מובהק. אוהדי הקבוצה מרבים להפגין תמיכה בפלסטינים, מניפים במשחקים את דגלי פלסטין ומעלים כרזות בגנות ישראל.

קארצב העלה סטורי לחשבון האינסטגרם שלו ובו קרא להשבת החטופים הישראלים שמוחזקים בשבי על ידי ארגון הטרור חמאס.

ארגון האוהדים של הקבוצה כתב: "אנחנו לא רוצים תומכים ציוניים במתעלמים מהערכים והרגישויות של ארצנו".

קארצב הגיע לקבוצה לפני שנה בדיוק, וכעת עתידו בקבוצה לא ממש ברור.

ערכים? אם אלה הערכים שטורקיה מתגאה בהם – תמיכה בארגון טרור ובמחבלים רצחניים, לא פלא שהאיחוד האירופי דוחה כל פעם את בקשת ההצטרפות שלה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות