fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אליפות העולם בשחייה פראלימפית: עמי דדאון שובר שיאים

הנבחרת הפראלימפית של ישראל בשחייה, סיימה את אליפות העולם עם 4 מדליות זהב, אחת מכסף ו-3 מארד. עמי דדאון ממשיך לשבור שיאים ועל הדרך להבטיח את השתתפותו במשחקים הפראלימפיים, גם איאד שלבי יהיה במשחקי פאריס 2024, מארק מיליאר וורוניקה גירנקו, חזרו עם מדליות על הצוואר. יו"ר התאחדות לספורט נכים: "אתם מביאים הרבה כבוד למדינת ישראל"
אלוף העולם. עמי דדאון מציג את מדליית הזהב

השחיין הפראלימפי עמי דדאון (23) עשה את זה שוב. דדאון שבר את השיא העולמי במקצה ה-100 מ' חופשי בתחרות אליפות העולם שהתקיימה במנצ'סטר שבאנגליה ולא רק שזכה במדליית זהב רביעית באליפות העולם אלא גם הוכתר לאלוף העולם והבונוס: כרטיס כניסה למשחקים הפראלימפים שהתקיימו בפאריס, צרפת – 2024.

באליפות העולם השתתפו 546 שחיינים פראלימפיים מ-67 מדינות.

בכל מקצה, שני השחיינים שסיימו במקום הראשון והשני זיכו אותם בכרטיס השתתפות למשחקים הפראלימפיים 2024.

נבחרת ישראל חזרה עטורה ב-8 מדליות: 4 מזהב, אחת מכסף ו-3 ארד.

דדאון, חניכו של המאמן יעקב ביננסון ממועדון אילן בחיפה פתח את האליפות בצורה פנטסטית ועם הישג שיא במקצה 100 מ' חופשי, כשסיים במקום הראשון בתוצאה של 1.18:94 דקות, שבר את השיא העולמי שעמד על 1:19:26 דקות. 

דדאון לא הסתפק בכך והשיג מדליית זהב שנייה באליפות אחרי שסיים במקום הראשון במקצה 150 מעורב, עם תוצאה של 2:32:67 דקות.

את מדליית הזהב השלישית שלו, השיג דדאון במקצה ל-50 מ' חופשי, אחרי שהגיע למקום הראשון בתוצאה של 36:26 שניות.

בתחרות הרביעית, במקצה 200 מ' חופשי, רשם דדאון את הפינאלה כשסיים במקום הראשון עם תוצאה של 2:51:58 דקות וקטף מדלייה רביעית במספר.

דדאון, שסובל משיתוק בארבעת גפיו, נחשב לאחד השחיינים הפראלימפיים הטובים בעולם והציפיות ממנו לקראת המשחקים הפראלימפיים הן גבוהות.

איאד שלבי (36), חירש-אילם שמתחרה בדרגת הנכות הגבוהה ביותר, זכה במדליית כסף אחרי שסיים במקום השני במקצה 50 מ' גב עם תוצאה של 1:10:57 דקות. בזכות ההישג הזה זכה שלבי גם בכרטיס השתתפות למשחקים הפראלימפיים בפאריס 2024. תהיה זו האולימפיאדה החמישית של השחיין הוותיק, שקודם לכן רשם הופעות מכובדות באולימפיאדות בבייג'ין, לונדון, ריו וטוקיו.

בנוסף, זכה שלבי גם במדליית ארד במקצה 200 מ' חופשי כשסיים בתוצאה של 5:16:18 דקות.

נציג נוסף, מארק מיליאר (23) קטף גם הוא מדלייה, מארד, אחרי שסיים במקום השלישי במקצה 200 מ' מעורב אישי עם תוצאה של 2:27:31 דקות.

הישג מצוין רשמה גם ורוניקה גירנקו (24) שסיימה את המקצה ל-50 מ' חזה במקום השלישי עם תוצאה של 1:21:31, שזיכה אותה במדליית ארד.

יו"ר ההתאחדות לספורט נכים, רואה החשבון אהוד רצאבי: "אני שולח ברכות חמות למשלחת הישראלית לאליפות העולם על ההישגים המרשימים, המסירות, הכישרון והעבודה הקשה, שיחד עם ההשקעה של המעטפת המקצועית בראשות המאמן יעקב ביננסון, הובילו אתכם אל הפסגה העולמית. הוכחתם את חשיבות העבודה הקשה במשך כל השנה. האימונים הארוכים, הכושר הגופני והחוסן הנפשי אפשרו לכם לעמוד מול אתגרים לא פשוטים. הבאתם הרבה כבוד למדינה, לספורט הפראלימפי ולענף השחייה. אני מאחל לכל חברי הנבחרת ולמאמן הישגים נוספים במסע הארוך עד למשחקים בפאריס".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות