fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי חודש: הקבוצות הישראליות באירופה חזרו לשחק

הליגה האירפית: מכבי חיפה כבר הובילה על ויאריאל מספרד, 0:1, אבל ספגה שני שערים בדקות הסיום והפסידה, 2:1. המאמן: "העייפות בסיום פגעה בנו". הקונפרנס ליג: ניצחון חשוב למכבי תל אביב על זוריה מאוקראינה, 1:3. הקפטן ערן זהבי: "מקווה ששימחנו מעט את האנשים בישראל"
קצת נחת, לפחות בספורט. שחקני מכבי תל אביב עם דגל ישראל לפני המפגש נגד זוריה צילום: אתר מכבי תל אביב

מכבי חיפה חזרה לשחק אחרי חודש ללא משחקים בכל המסגרות, כש"אירחה" בקפריסין את קבוצת ויאריאל מספרד במסגרת המחזור השלישי בליגה האירופית.

למרות פתיחה טובה של הספרדים הייתה זו דווקא מכבי חיפה שכבשה ראשונה. דקה 30: ליאור רפאלוב הגביה כדור חופשי מאגף שמאל לצד ימין ועבדולאי סק, המשיך מקרוב בבעיטה פנימה, 0:1. בדקה ה-35 ניתנה לויאריאל הזדמנות להשוות לאחר שזכתה בפנדל בעקבות עבירה של ענאן חלאילה על שחקן ספרדי בתוך הרחבה. השוער הצעיר שריף כיוף הדף, אבל השופט החליט על בעיטה חוזרת בטענה לכניסת שחקן חיפאי לרחבה לפני ביצוע הבעיטה. השוער כיוף עמד במשימה גם בפעם השנייה כשהצליח שוב להדוף את הפנדל. החיפאים כבר פנטזו על הפתעה, אבל בדקות האחרונות נגמר לה הכוח לשמור על יתרונה. בדקה ה-82 השיגה ויאריאל את השוויון ובדקה ה-86 היא כבשה את השני בדרך להשלמת המהפך, 1:2.

המאמן מסאי דגו: "התחושה היא של פספוס ואכזבה קשה. רצינו מאוד לנצח כדי לשמח מעט את עם ישראל והיינו מאוד קרובים לזה. הייתה עייפות לקראת הסוף וגם קצת נאיביות. ביחס לנסיבות מהחודש האחרון, השחקנים הפתיעו אותי לטובה והם צריכים להיות גאים בעצמם. לבוא היום ולשחק נגד קבוצה ספרדית שמשחקת באופן קבוע ונמצאת בכושר, זה לא מובן מאליו. אני גאה להיות מאמן מכבי חיפה עם כל העשייה והתרומה מסביב. יש לנו רוח מדהימה ואני סומך על השחקנים לקראת ההמשך". למרות ההפסד ומיקומה במקום האחרון בבית עם נקודה אחת בלבד, למכבי חיפה נותרו עוד 3 משחקים כדי לשנות את המצב. מי שמוליכה בראש הבית היא קבוצת ראן מצרפת עם 9 נקודות. אחריה, ויאריאל עם 6 נקודות ובמקום השלישי פנאתינייקוס עם 4 נקודות. במחזור הבא תארח מכבי חיפה את ראן.

מכבי חיפה הגיעה למשחק ללא דיא סבע, שנותר מחוץ לסגל בעקבות הפרשה בה הייתה מעורבת אשתו שכתבה פוסט על המלחמה.

מכבי תל אביב, רשמה ניצחון חשוב על זוריה מאוקראינה, 1:3, במסגרת הקונפרנס ליג. התל אביבים כבשו שער מהיר כבר בדקה השישית. גבי קניקובסקי הגביה כדור לרחבה ודריק לוקאסן, ניצל את הערבוביה ברחבה כדי לדחוק בעקבו מקרוב לרשת, 0:1. בדקה ה-25 הכפילה מכבי תל אביב את יתרונה. ערן זהבי הגביה כדור מדויק לדוק פרץ, שהגיח מאחור ונגח פנימה, 0:2. מכבי תל אביב המשיכה להיראות נהדר ובדקה ה-43 שילשה את יתרונה. פיליסיו מילסון הגביה מאגף ימין ודור פרץ שוב הגיח מאחור ונגח פנימה, 0:3. האוקראינים הצליחו רק לצמק בדקה ה-74, לא יותר.

הניצחון העלה את מכבי תל אביב למקום השני בטבלה עם 6 נקודות, על חשבונה של זוריה, שירדה למקום השלישי כשלה 4 נקודות. במקום הראשון נמצאת גנט מבלגיה עם 10 נקודות. בריידלביק מאיסלנד מדורגת במקום הרביעי והאחרון ללא נקודות.

המאמן רובי קין: "הקרדיט כולו מגיע לשחקנים שעוברים תקופה לא פשוטה. לאחר שבועות שלא שיחקנו, אני מאוד מרוצה מהתוצאה ואני גאה בשחקנים. נמשיך לעבוד קשה כדי להעלות לאנשים בישראל קצת חיוך בזמנים קשים כאלה".

קפטן הקבוצה ערן זהבי: "הניצחון הזה מוקדש לכל עם ישראל. לפני שעלינו למגרש, בחרנו להצביע על הסרט של 240 החטופים, שכולנו מקווים שיחזרו הביתה במהרה. היה חשוב לנו להעביר את המסר הזה. אני מקווה ששימחנו את האנשים בישראל ושנמשיך להראות חוסן מנטלי כדי להוכיח שאנחנו לא נשברים, ולעשות את הדברים שאנחנו צריכים לעשות גם כשהסיטואציות והתחושות על רקע המלחמה הן לא פשוטות".

גם במחזור הבא ייפגשו השתיים למשחק קריטי שעשוי אולי לקבוע את זהות העולה השנייה מהבית הזה.

בבוקר שלפני המשחק נגד זוריה, ביקרה מכבי תל אביב במחנה ההשמדה מיידנק, הממוקם בפאתי העיר לובלין שבפולין.

לצד השחקנים, גם צוות האימון והנהלת המועדון בראשות הבעלים מיץ' גולדהאר, נכחו בביקור במחנה הריכוז וההשמדה. המשלחת לקחה חלק בסיור מודרך במחנה שהיה אתר השמדה המונית במהלך השואה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות