fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסע רקום בעכו

הערב, חמישי (19:00), תיפתח במרכז איי-קאט בעכו תערוכה של האמן איתן ג'ורג' הורביץ, שרוקם על טקסטיל ממוחזר תמונות של מקומות בשילוב טקסטים של שירים ישראליים
עבודות של איתן ג'ורג' הורביץ | צילום: יח"צ
עבודות של איתן ג'ורג' הורביץ | צילום: יח"צ

לפני שמונה שנים הגיע לעכו האמן איתן ג'ורג' הורביץ, אחרי שהשאיר מאחור את חייו התל אביביים. כשנכנס לביתו בשכונה המנדטורית, החל לאסוף חפצים וסיפורים, עד שהבית הפך למוזיאון קטן שאנשים אוהבים לבוא אליו. הדלת תמיד פתוחה לרווחה. בין הרצפות המצוירות לתקרות הגבוהות, בכל פינה מונחים אוספי קרמיקה ישראלית מתקופות שונות, לצד כלי זכוכית ואוספי רקמה של הורביץ ושל אמנים אחרים. ערבוביה מקסימה של חפצים המסודרים בוויטרינות ומונחים על גבי שולחנות ומדפים, וביניהם מטיילים עשרות חתולים. הכלים נמסרו להורביץ או נרכשו על ידו מבתים פרטיים ומשוקי פשפשים, ולפעמים הוא מעביר אותם הלאה, לאנשים הזקוקים להם או לתערוכות.

אל הרקמה הגיע במקרה. לפני 16 שנים נפגע על ידי אופנוע כשחצה כביש במעבר חציה, ובתהליך השיקום הארוך גילה שעבודה עם בדים וחומרים רכים מרככת את כאבו. "התרסקתי, ולמזלי שרדתי", הוא אומר בפשטות, "הייתי מרותק למיטה, יד שמאל לא תפקדה והייתי צריך לעסוק במוטוריקה עדינה. חברים התחילו להביא אלי מפות ישנות לתיקון, והתחלתי לרקום".

מייצר אמנות דרך מחזור חומרים. איתן ג'ורג' הורביץ | צילום: יח"צ
מייצר אמנות דרך מחזור חומרים. איתן ג'ורג' הורביץ | צילום: יח"צ

היום הורביץ רוקם בטיסות, ברכבת ובתור לרופא. הוא רוקם על טקסטיל ישן וממוחזר תמונות של מקומות שחדרו אל ליבו, בעיקר בעכו העתיקה, וכשהוא משלב בהן טקסטים מתוך שירים ישראליים הוא מעניק להן משמעות מחודשת. כאמן פלסטי, הוא מציג תערוכות שנים רבות, וביום חמישי שעבר נפתחה תערוכתו "מסע רקום בעכו" במרכז איי-קאט לאמנות וטכנולוגיה בעכו, התומך בחיים המשותפים ומציע לבני נוער ומבוגרים מגוון קורסים ופעילויות קהילתיות, ללא עלות. הורביץ מזדהה עם ערכי המקום ועם חזונו ולוקח חלק באופן קבוע בפעילויות המתקיימות בו. לצד אלה הוא מארח בביתו מפגשים קהילתיים ומעביר בהתנדבות סדנאות העצמה ויצירה בפסיפס, וכך מחזיר לחברה את הקצבה שהוא מקבל.

"במקום להתלונן על כך שאין צדק בחיים – החלטתי לקחת אחריות על עתידי", הוא אומר, "ואני מייצר אמנות דרך מחזור חומרים. אני הופך עבודות יד מסורתיות שקיבלנו מהורינו ליצירות עם טוויסט מודרני. התחלתי לתקן עבור חברים מפות שולחן ישנות, בניסיון לכסות על נזקים שנוצרו ולהסתיר כתמים שאינם ניתנים להסרה, ובהדרגה הוספתי תמונות. אני נהנה לקחת פריטים משומשים שניזוקו, ולהעניק להם כוח מחודש באמצעות חוטי רקמה צבעוניים.

"מניסיוני, אם אתה תורם מזמנך ומרצונך הטוב ליצירת פרויקט, אנשים מושיטים יד, מסייעים ומביעים נכונות להצטרף למסע משותף. כך אני מצליח לעשות פרויקטים בהתנדבות לטובת עכו ויוצר חיבורים בין אנשים באמצעות שפה שכולם מבינים: שפת האמנות".

מרכז איי-קאט, רחוב העמל 4 עכו, טל': 04-6803333. פתיחה: ה', 13 ביוני, 19:00

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות