fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחצית מהצעירים מודים שנהגו ללא רישיון

ממצאים מדאיגים במחקר של עמותת אור ירוק: בני נוער אינם סבורים שהאלכוהול כמסוכן בנהיגה. מהנתונים עולה כי יותר מ-650 צעירים נפגעו בכבישי הקריות
נהג חדש. צילום: אור ירוק

מחקר חדש ורחב היקף של עמותת אור ירוק חושף, כי כל צעיר שני מודה כי נהג לפחות פעם אחת באופנוע או ברכב ללא רישיון. המחקר כלל כ-50 אלף תלמידי כיתות י"א שהשתתפו בתכנית "סינמה דרייב" שמפעילה עמותת אור ירוק בשיתוף משרד החינוך בבתי הספר בארץ בשנת הלימודים תשע"ט. הנתונים נאספו ממאות בתי ספר ברחבי הארץ החל מ-1 בספטמבר 2018 ועד 30 ביוני 2019.

מנתוני אור ירוק עולה, כי בשנת 2019 נרשמה עליה של 11 אחוזים במספר הצעירים (גילאי 24-15) שנהרגו בתאונות דרכים בהשוואה לשנה שקדמה לה. מדובר בשישה צעירים הרוגים בכל חודש בממוצע בתאונות דרכים. בקריות נפגעו 662 צעירים בתאונות דרכים בעשור האחרון (2010 עד אוקטובר 2019), מהם צעיר אחד נהרג ו-39 נפצעו באורח קשה. בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 נפגעו בקריות 36 בני נוער וצעירים.

בקרית אתא נפגעו 331 צעירים בתאונות דרכים בעשור האחרון, מהם צעיר אחד נהרג ו-22 נפצעו באורח קשה. בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 נפגעו בעיר 19 בני נוער וצעירים. בקרית ביאליק נפגעו 70 צעירים בתאונות דרכים בעשור האחרון, מהם צעיר אחד נפצע באורח קשה. בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 נפגעו בעיר חמישה בני נוער וצעירים. בקרית ים נפגעו 164 צעירים בתאונות דרכים בעשור האחרון, מהם שמונה נפצעו באורח קשה. בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 נפגעו בעיר שמונה בני נוער וצעירים. בקרית מוצקין נפגעו 97 צעירים בתאונות דרכים בעשור האחרון מהם שמונה נפצעו באורח קשה. בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 נפגעו בעיר ארבעה בני נוער וצעירים.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "העלייה המדאיגה במספרי בני הנוער והצעירים שנהרגו צריכה להדליק נורה אדומה מאוד אצל כל אותם גורמים האחראים על הבטיחות בדרכים של כולנו. הצעירים הם אוכלוסייה הנמצאת בסיכון גבוה למעורבות בתאונת דרכים, כנהגים, כרוכבים וכהולכי רגל, ועל המדינה לקחת אחריות ולדאוג להם. חסרות כ-200 ניידות משטרה בכבישים ואין מספיק הרתעה, יש להגביר את הנוכחות המשטרתית במיוחד היכן שישנו ריכוז גבוה של צעירים. במקביל צריכה המדינה להגביר את ההסברה, כזו שתהיה ממוקדת לקהל הצעיר ותעבור במדיות שבהן נמצאים אותם צעירים בימים אלה. חייבים לרכז היום מאמץ כדי למנוע את ההרוג הבא".

מנתוני המחקר עולה כי בני נוער רבים לא רואים בנהיגה תחת השפע אלכוהול, במהירות מופרזת או ברכיבה על אופניים חשמליים ללא קסדה – כמעשה מסוכן. המחקר בדק את השפעת התכנית על דעותיהם של בני הנוער בכל הנוגע לתפיסת הסכנות בכביש.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות