fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יסמין: פנינה קולינרית קסומה בכרמל

מדוכן כריכים ועד מסעדת שף: כך הפכה יסמין לאנקדוטה תיירותית, שהיא בגדר חובה למטיילים הרעבים המעוניינים במנת אסקפיזם טהורה, שלא נופלת ברמתה ממסעדת מישלן אירופאית
הטורטליני פולנטה של מסעדת יסמין בעספיא | צילום: יח'צ לימור כרסנטי
בלב נופי הרי הכרמל הקסומים, באוויר הצלול של עספיא, הרחק מהכביש הראשי ומהמולת היום, ממוקמת פנינה קולינרית המציעה חוויה ייחודית המשלבת טעמים ים תיכוניים אותנטיים עם מטבחים עולמיים, אירוח חם ואווירה פסטורלית- מסעדת יסמין.
מידי יום מאות סועדים נוהרים מהסביבה, מרחבי הארץ ואף מחו"ל למקום, על מנת ליהנות ממטעמי ידיה של אישה פורצת דרך, דתיה, מחלוצת המסעדניות מהמגזר הדרוזי הקונסרבטיבי באיזור, שהפכה את הבלתי אפשרי לאפשרי ואת עספיא לאחד המקומות התיירותיים ביותר בצפון.
המנזלה של מסעדת יסמין בעספיא | צילום: יח'צ לימור כרסנטי
שמה אמאני ללאוי, אם ל-3 ילדים, שהחליטה להגשים חלום ולפתוח מקום קטן בו תוכל למכור את הכריכים המיוחדים שהיא מכינה. המקום, שנקרא על שם בתה הבכורה, יסמין, זכה להצלחה מיידית, והפך במהרה למקום מפגש אהוב על תושבי האיזור. בשל הביקוש הרב, התרחב המקום ונפתח מחדש לפני כ-3 שנים כמסעדה מרווחת ומזמינה, בעיצוב מודרני שמשלב עץ חמים ואבן, לצד גינה מטופחת ומתוקתקת.
עם אירוח לבבי מבית דרוזי מסורתי וחם, מגע ידה הקסום של אמאני מורגש בכל מנה ובכל פינה, כמו גם הסטנדרט הגבוה בהכנת המנות מחומרי הגלם המשובחים ביותר, היוצאים ממטבחה החדשני.
מופקד לצידה צוות שפים מקצועיים מהשורה הראשונה, המתמחים בפיוז'ן מטבחים מרחבי הגלובוס, תוך שימוש בחומרי גלם מקומיים טריים ואיכותיים, פארם טו טייבל. הסומק הבלאדי שנטחן במקום, הבשרים המעושנים במתחם, שמן הזית המיוחד שמיוצר במקום בשילוב עם פטרוזיליה ומגוון תבלינים ריחניים הנקטפים עבור כל מנה הם רק ההתחלה.
קינוח הרד ולווט של מסעדת יסמין בעספיא | צילום: יח'צ לימור כרסנטי

המסעדה מתהדרת בסקאלה מרהיבה ונרחבת של תפריטים. ניתן למצוא ארוחות בוקר עשירות, סלטים טריים, מוקפצים אסיאתיים, מנות פסטה איטלקיות, דגים ומאכלי ים, מנות עיקריות בשריות, אוכל ביתי דרוזי, קפה, לחמים ומאפים מתוצרת המקום ופטיסרי שלא יבייש קונדיטוריה בצרפת.

בין המנות הבולטות תמצאו:
קובה דרוזית (מטוגנת וממולאת בבשר על מצע טחינה-49 ₪), מנזלה (תבשיל עגבניות חומוס גרגרים וחצילים, מוגש עם לחם מהטאבון- 39 ₪), טורטליני פולנטה (כיסוני בצק פסטה במילוי קרם תירס טרי, שום קונפי, תרד, אספרגוס, בזיליקום, ציר ירקות, שמנת, כמהין ופרמז'ן- 64 ₪), פילה דניס (עשוי בטאבון בחמאת שום ועשבי תיבול- 96 ₪), צלעות כבש (240 ג', מוגש עם ירקות על האש וצ'ימיצ'ורי- 125 ₪), טורטייה עוף (תבשיל עוף עם איולי פסטו מוקפץ עם עוף ועגבניות, מוגש עם צ'יפס וסלט כרוב מיונז- 47 ₪), קינוח רד וולווט פירות יער (שכבות טורט בשילוב קרם גבינת מסקרפונה עשיר- 44 ₪) ועוד ועוד.

אסמעיל ללאוי, מבעלי המסעדה: "יסמין מבחינתנו היא חלק מהבית שלנו ואנו מקפידים מאוד על רמת האוכל והשירות והאווירה הנעימה הכללית, עד הפרט הקטן ביותר. לא סתם המסעדה נושאת מאות ביקורות מעולות בדירוג גוגל ושמה יצא למרחקים, אנחנו מבטיחים לכל אורחינו בילוי וחוויה קולינרית בלתי נשכחת"

מסעדת יסמין | רח' א-זנבק, עספיא
זמני פתיחה:
שני – שבת- 9:00 – 22:00. ראשון סגור
טלפון: 04-839-2415
*מומלץ להזמין מקומות מראש, במיוחד בסופי שבוע ובחגים
*ניתן להזמין מקום מראש לאירועים עד 100 סועדים
*קיימים גם טייקאווי ומשלוחים באיזור עספיא ודלית אל כרמל

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות