fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חורף מסוכן בכבישים

בעשור האחרון נפגעו בקריות נפגעו יותר מ-200 בני אדם בתאונות דרכים בכבישים שהיו רטובים או בוציים
נהיגת חורף. צילום: אור ירוק

בקריות נפגעו בעשור האחרון (2009-2018), בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 205 בני אדם, מהם אדם אחד נהרג ו-11 נפצעו באורח קשה.

לאחרונה התחיל החורף לתת אותותיו וגשמים החלו לרדת ברחבי הארץ. הגשמים הללו מותירים אחריהם כבישים רטובים וחלקים, לעתים מתכסות הדרכים בשכבה חלקה במיוחד של בוץ וכך נשאר הכביש למשך מספר ימים. מצב זה בו הכבישים חלקים לאחר הגשמים, מגביר  באופן משמעותי את הסיכון לתאונות דרכים בעקבות החלקת כלי הרכב ובכך לסכן את הנוסעים.

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי בקרית אתא נפגעו בעשור האחרון, בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 98 בני אדם, מהם אדם אחד נהרג ושלושה נפצעו באורח קשה. בקרית ביאליק נפגעו בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 19 בני אדם, מהם שני בני אדם נפצעו באורח קשה. בקרית ים נפגעו בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 48 בני אדם, מהם שלושה בני אדם נפצעו באורח קשה. בקרית מוצקין נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 40 בני אדם, מהם שלושה בני אדם נפצעו באורח קשה.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בעשור האחרון נפגעו מעל 14 אלף בני אדם בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, מתוכם 231 בני אדם נהרגו, 23 בני אדם מדי שנה בממוצע. 960 בני אדם נפצעו באורח קשה בכבישים החלקים הללו בעשור האחרון. על פי הנתונים, כמחצית מהנפגעים בתאונות דרכים בכבישים רטובים ובוציים נפגעים בתוך תחומי הערים והישובים.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "בכבישים רטובים צריך לנהוג באופן שונה, הנהגים נדרשים להוריד את הרגל מהגז ולהיות ערניים לתנאי הדרך המשתנים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ביחד עם הרשויות המקומיות חייבים לוודא כי תשתית הכבישים היא כזו שלא תסכן את הנהגים ולא יצטברו בה בוץ או עפר. יש לפתוח את תעלות הניקוז ולהשתמש בצבע כביש שאינו גורם לרוכבי האופנועים להחליק. בנוסף יש לנקות את הכבישים מלכלוך שעשוי להיהפך לבוץ עם בוא הגשם. התיקונים הבסיסיים הללו יכולים לצמצם את מספר הנפגעים והתאונות באופן משמעותי ולהציל חיי אדם".

אחת הבעיות של החורף הישראלי, היא המרווחים הגדולים בין הגשמים, הגורמים לכך שכל גשם שיורד משפיע על הדרכים כמו "הגשם הראשון" המאופיין בסכנת החלקה רבה יותר. טיפות של שמן ואבק יחד עם טיפות הגשם, יוצרים שכבה דקה של נוזל צמיגי על פני הכביש.

בכדי להקטין את הסיכוי לתאונה בכבישים רטובים, על הנהג להוריד את מהירות הנסיעה ולהתאימה לתנאי הדרך. כאשר הכביש רטוב או בוצי יש לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שמלפנים כיוון שבלימה פתאומית וגסה עלולה לגרום לנעילת הגלגלים ולהחלקה מסוכנת. בנוסף יש להקפיד לנסוע לאט יותר ובהילוך נמוך לפני כניסה לשלוליות כיוון שמתחת לשלולית עשויים להיות בורות בלתי צפויים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות