fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רגע לפני החגים: מספר המשפחות הנזקקות לעזרה בסלי מזון שובר שיאים

יוקר המחייה מהווה נטל עצום על החיים פה ומספר המשפחות הנזקקות לעזרה בסלי מזון לחג שובר שיאים. ניר שמול, יו"ר עמותת שניר: "ישנה עלייה מדאיגה של 500% בכמות המשפחות שפונות לעמותה בבקשה לקבלת סלי מזון לחג"
מתנדבי עמותת שניר אורזים את סלי המזון צילום: תומר פדר

עם העלייה המתמדת בריבית, האינפלציה המשתוללת ויוקר המחייה שרק הולך וגדל מטיל צל כבד על משפחות רבות בישראל ורבות מהן נכנסות למעגל המשפחות שנקלעות למצוקה אמיתית ונזקקות לסיוע בהיערכותן לקראת החגים שבפתח. בעמותת שניר מדווחים על עלייה של פי שבע בפניות של משפחות המבקשות עזרה באמצעות מתן סלי מזון בחגים הקרובים, וזאת בהשוואה לחגים קודמים.

אם בעבר ערכו של סל מזון בעמותה עמד על 240-300 ש"ח לסל מזון בסיסי לכל משפחה אשר כלל בתוכו מוצרים יבשים, דבש, יינות ועוד, כיום העלות היא משמעותית וגבוהה יותר לעומת המחירים מהשנה החולפת. כך למשל, עלות של סל מזון כזה עולה כיום בין 400-550 ש"ח למשפחה בודדת כסל בסיסי.

ניר שמול, יו"ר עמותת שניר: "השנה אנו רואים עלייה של 500% במספר המשפחות שפונות אלינו לעמותה בבקשה לקבלת סלי מזון לחג. לצערנו, אנו מזהים ופוגשים מדי יום משפחות רבות בישראל הסובלות ממחסור, ויוקר המחיה רק מגדיל את הפערים בחברה".

ניר שמול, יו"ר עמותת שניר
צילום: תומר פדר

עד עתה, העמותה סייעה בממוצע ל-350 משפחות עם סלי מזון מלאים בכל חג. כיום הדרישה עומדת על כ-2,500 משפחות המבקשות עזרה מהעמותה ומשפחות ברוכות ילדים מקבלות יותר מסל מזון אחד.

האינפלציה והריבית שקפצו בישראל בחודשים האחרונים מביאים עוד ועוד משפחות לפנות בבקשה לעזרה לא רק בסלי מזון אלא גם בתשלומי חשמל, ארנונה, מים, דמי שכירות ועוד. גם העלייה בחיובי המשכנתא, שכר הדירה ובמחירי הנדל"ן בשנה החולפת מביאה משפחות רבות שהיו במעמד הביניים להזדקק לעזרה של עמותות וגופים שיכולים לסייע להן. מכיוון שבמשפחות רבות השכר של בני הזוג לא עלה בשנה החולפת, כל שכן, משפחות שנזקקות לסיוע בתשלומים.

משפחות רבות מדווחות, כי הקצבאות החודשיות שהן מקבלות, לא מספיקות כיום למחייה שוטפת. העלייה במחירי החשמל, האנרגיה, הארנונה, המים וכמובן מחירי המזון מביאות משפחות רבות שבעבר הסתדרו בעצמן, לפנות לעמותה כדי לבקש עזרה.

ד"ר יהודית רובינשטיין, מנכ"לית העמותה: "לא מכבר חנכנו חדר מיון כלכלי לעזרה מיידית, דחופה וחד פעמית למשפחות קשות יום, המגיעות למחלקות המיון בבתי החולים וזקוקים לסיוע מידי. אנו רואים שהעזרה החד פעמית הזו אינה מספיקה ואותן משפחות שפונות כיום לעזרה חד פעמית, מבקשות לאחר מכן סיוע חודש אחרי חודש, כי הן לא מצליחות לגמור את החודש".

הילה חמו, סמנכ"לית קשרי חוץ ופרויקטים: "משיחות שאנו מקיימים עם בני אותן המשפחות אנו למדים כי גם נושא ההלוואות שמתייקרות מדי חודש בשל עליית הריבית וההצמדה למדד שעולה, גורם לאותן המשפחות להוציא יותר כסף עבור החזר ההלוואות על חשבון המחייה השוטפת. כלומר העלייה בריבית של ההלוואות שנלקחו וגם של תשלומי המשכנתא שהתייקרה בממוצע במאות שקלים ואף באלפי שקלים בנטו בחודש, מובילות את המשפחות לגירעון כלכלי ולצורך בעזרה".

שמול מוסיף ואומר: "כעמותה שפועלת כבר 13 שנה ומסייעת לאלפי משפחות בשנה בעזרה כמעט בכל תחום אפשרי, מעולם לא נתקלנו בכמות כזו של פונים לפני חגי תשרי הקרבים. מעבר לגיוס התרומות, אנחנו נערכים בכמות מוגברת של מתנדבים כדי לסייע לכמה שיותר משפחות לעבור את החגים בשמחה ובשולחן שהוא מלא בכל טוב ככל האפשר".

שמול מציין, כי השנה סייעו לעמותה, אנשים פרטיים וגם חברות עסקיות שונות אשר תרמו כספים כדי לבצע את חלוקת סלי המזון שהיא חשובה ביותר.

בין הגורמים שסייעו ומסייעים: חברי קהילת הפייסבוק "הגימלים", רמי לוי שיווק השקמה, דיזנגוף סנטר והסנטר, חברת הביטוח AIG ועוד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות