fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קריית ביאליק: מועצת העיר אישרה את תקציב העירייה לשנת 2022

תקציב עיריית קריית ביאליק לשנת 2022 אושר על ידי מועצת העיר ויעמוד על סכום של 366,503 אלפי שקלים, כאשר מירב המשאבים (57%) הושקעו בשירותים הממלכתיים.
מועצת העיר | צילום: דוברות קריית ביאליק
מועצת העיר | צילום: דוברות קריית ביאליק

מועצת העיר קריית ביאליק אישרה את תקציב העירייה לשנת 2022 אשר יעמוד על 366,503 אלפי שקלים. התקציב מייצג את רמת הפעילות הריאלית הצפויה של העירייה.

מירב המשאבים (57%) הושקעו בשירותים הממלכתיים הניתנים לתושבי העיר, כגון: חינוך בגני ילדים, בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים וחטיבה עליונה, אגודות ספורט, תנועות נוער, קונסרבטוריון, להקות זמר, פעולות תרבות שונות. כמו כן, משקיעה העירייה בתחום הרווחה לרבות בעלי צרכים מיוחדים, עולים חדשים, מועדוני קשישים, עזרה למשפחות נזקקות. בנוסף התקציב מיועד לשירותי דת, תחום הבריאות ואיכות הסביבה.

עיריית קריית ביאליק משקיעה מכספה גם בתחומים שאין חובה עליה לנהלם. ההכנסות העצמיות הצפויות לשנת 2022 הינן בשיעור של 74% מסך כל ההכנסות הצפויות של העירייה והן אמורות להסתכם לסך של 271,993 אלפי שקלים.

שיעור גביית הארנונה הכללית הצפוי מהווה 62% מסך כל ההכנסות העצמיות של העירייה וכ-46% מסך כל הכנסות העירייה בתקציב הרגיל.

החלק הארי בהוצאות התקציב הינו נושא הפעולות לתועלת הציבור, המהווה שיעור של 72% מסך כל ההוצאות המסתכמות לסך של 262,931 אלפי שקלים. מרכיב הפעולות בתקציב עיריית קריית ביאליק הינו אחד הגבוהים בשלטון המקומי בישראל.

הוצאות השכר מהוות שיעור של כ-28% מסך כל ההוצאות והן כוללות פנסיה תקציבית בשיעור של 24% מכלל התקציב. הוצאות השכר עומדות על 103,572 אלפי שקלים.

חלקו של מרכיב השכר מסך כל תקציב העירייה הינו מהנמוכים בשלטון המקומי בישראל. פירעון המלוות מהווה שיעור של 3.8% מסך כל ההוצאות ומסתכם לסך של 13,770 שקלים.

ראש העיר, אלי דוקורסקי: "בקריית ביאליק, באופן מובהק, מרבית תקציב העירייה מופנה ישירות לפעילות למען התושב. כך, לדוגמא תקציב החינוך יעמוד על כ- 139 מיליון ש"ח, גבוה ב 12 מיליון ש"ח משנה הקודמת. לא בכדי קריית ביאליק נמצאת במקום הראשון בין העיריות בארץ בהשקעה פר תלמיד. יחד עם זאת לאור הקיצוצים בהשתתפויות הממשלה ופגיעה במענק האיזון של עיריית קריית ביאליק וגזרות אחרות, מחייבים אותנו להקפדה מירבית על שמירה על מסגרת התקציב הכוללת מדיניות של הידוק חגורה בהוצאות ומימוש מלוא פוטנציאל ההכנסות. בדרך זו נוכל להמשיך ולהנהיג את העיר להצלחה בניהול שקוף, משתף ואחראי".

 

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות