fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צו איסור הדלקת מדורות ל"ג בעומר

שירותי הכבאות מזהירים מהתלקחות של אש בשטחים פתוחים ונזק כלכלי ואקולוגי. העיריות הכינו שטחים שבהם מותר לערוך מדורות
מדורה. צילום: פיקסאביי

נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, חתם על צו האוסר הדלקת מדורות, לרבות הבערת אש בשטחים פתוחים. תוקף הצו: מהיום (שלישי) ועד ליום ראשון 2 במאי,2021 בשעה שמונה בערב, והוא יחול על כל אזורי הארץ למעט החרגות המצויות בצו.

בשנים האחרונות הוצאו צווים מגבילים שהתקבלו בברכה על ידי הרשויות המקומיות המתמודדות עם התוצאות ההרסניות של מדורות ל"ג בעומר ורבים מהם ביקשו להוציא צו דומה גם השנה. בכבאות והצלה לישראל מדגישים: ״החורפים האחרונים שהיו מבורכים במשקעים הביאו להתפשטות עשבוניים המהווים מטען אש מסוכן לאדם, לסביבה ולרכוש. בכל שנה מתלקחות בשטחים פתוחים עשרות אלפי שריפות הגורמות לנזק אקולוגי וכלכלי הנאמד במיליארדי שקלים".

רב טפסר שמחי הנחה את הגורמים המבצעיים להגביר את הדריכות המבצעית בשטח במהלך ימי החג. לוחמי האש ומפקחים למניעת דלקות יצאו למוקדי הערים לאכיפת ההנחיות ושמירה שהחג יעבור ללא אבדות ברכוש ובנפש. שמחי: "מטרת הצו לצמצם פגיעה בחיי אדם וברכוש מתוך הבנת כובד האחריות, והסכנות הכרוכות בהדלקת אש בשטחים פתוחים ובמרחב האורבני. אני קורא לציבור לגלות אחריות ולציין את החג בהתאם להנחיות בטיחות מצילות חיים שקבענו. האקלים בישראל מחייב העלאת המודעות הציבורית לסכנות הכרוכות בהבערת אש והתנהגות אחראית בטבע".

לקראת ל"ג בעומר תאפשר עיריית קרית אתא לקיים מדורות במיקומים המורשים בלבד ובהתאם להנחיות המחייבות אשר אושרו על ידי המשטרה ונציב הכבאות.

העירייה הודיע כי היא קוראת לציבור להימנע מעריכת מדורות רבות וזאת מתוך דאגה לאיכות הסביבה ובמידת הצורך לקיימן אך ורק במקומות המאושרים לכך. העירייה מבקשת להיות ערים לסכנות הכרוכות בהבערת אש ושמירה על כללי הבטיחות והזהירות.

עיריית קרית אתא חילקה את העיר לשלושה חלקים כשבכל חלק הוקצו כמה מקומות למדורות בשטחים פתוחים שבהם הסיכון לפגיעה או שריפה הינו נמוך. העירייה הודיעה כי כל השטחים שהותרו לעריכת מדורות ינוקו על ידי העירייה.

במהלך היום תתבצע אכיפה מוגברת על ידי הפיקוח והשיטור העירוניים על מנת לוודא את השמירה על הסדר וההנחיות. רשימת המיקומים בקישור המצורף: https://bit.ly/3sNYPVX

עיריית קרית ביאליק קוראת לציבור לקיים מדורות קבוצתיות להפחתת הזיהום בל"ג בעומר. העירייה פונה לציבור  להיערך ככל שניתן לקיום מדורות קבוצתיות על מנת לצמצם את זיהום האוויר הצפוי כתוצאה מהמדורות שמדי שנה מזנק במאות אחוזים.

ראש העירייה אלי דוקורסקי, פנה להורי התלמידים בבקשה לקיים מדורות שכבתיות על מנת לצמצם את מספרן. העירייה נערכה מבעוד מועד עם מקומות מוסדרים לקיום המדורות. לצורך כך הוכשרו השטחים בשכונות השונות של העיר.

בדרום העיר ברחוב אושה בחניית בריכת יגור, במרכז העיר ברחוב הערמונית בחניון המשאיות, בגבעת הרקפות בכניסה לשכונה באזור הבתים הנטושים ובשטח הפתוח מול בית הספר רקפות, בשכונת אפק בחניון כורכר בפארק לב העיר ובשכונת נאות אפק בכניסה לשכונה בחניון בית העלמין.

עיריית קרית ביאליק מבקשת מהתושבים להקפיד על כללי הבטיחות ומזכירה שחל איסור מוחלט לקיים מדורות לאורך נחל שמעון פרס, אך מוסרת כי ניתן לקיים מסיבות ואירועים בשטח זה ללא הדלקת אש ומדורות.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות