fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, לאומית: זוהי היורדת הראשונה לליגה א'

פלייאוף תחתון: קבוצת איחוד בני שפרעם, שרק העונה עשתה היסטוריה ועלתה לליגה הלאומית, תיפרד ממנה בסיום העונה הנוכחית אחרי שלא הצליחה לנצח את סקציה נס ציונה (2:2). פלייאוף עליון: עירוני קריית שמונה, בני יהודה תל אביב ועירוני טבריה, במאבק משולש על שני כרטיסי העלייה לליגת העל
לקח את הכדור הביתה. רווה אסייג מהפועל עכו שכבש רביעייה צילום: זיו פרבר

פלייאוף עליון

מפגש הפסגה בין המוליכה עירוני קריית שמונה לסגניתה, בני יהודה תל אביב, הסתיים בתיקו משמים ובחלוקת נקודה לכל קבוצה. התוצאה הותירה את קריית שמונה שבוע נוסף בראש הטבלה עם 64 נקודות, כשבני יהודה, השנייה בטבלה, עם 62 נקודות.

לפני פתיחת המשחק ערכה בני יהודה טקס מרגש  לחלל צה"ל בן רובינשטיין ז"ל, שהציל את בני משפחת אקרמן, אוהדי בני יהודה, במהלך קרב שניצל מול מחבלי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר בדרום הארץ, ונרצח בחצר ביתם בהגנה עליהם. בטקס נכחו בני משפחתו של בן ז״ל ובני משפחת אקרמן.

מי שניצלה את המעידה של קריית שמונה ובני יהודה היא השלישית בטבלה, עירוני טבריה, שגברה במשחק חוץ על הפועל אום אל פאחם, 0:2, משערים של יעקב אבבה (דקה 27) ואחמד עאבד (דקה 72), וצמצמה את הפער מהמקום השני לשתי נקודות בלבד.

עירוני רמת השרון חיסלה סופית את שאיפותיה של מכבי יפו במאבק העלייה כשגברה עליה בתוצאה, 2:4.

דווקא יפו הייתה זו שכבשה ראשונה מרגלי יקיר זילברמן כבר בדקה ה-13. בדקה ה-27 איזנה רמת השרון משער של רוי מליקה. בדקה ה-40 השלימה רמת השרון מהפך כששון עדרי כבש והפך ל-1:2. בדקה ה-56 בן הדדי מרמת השרון הגדיל ל-1:3. בדקה ה-64 השלים הדדי צמד אישי והעלה את קבוצתו ל-1:4. דני רוזנבליט מיפו צימק בדקה ה-83 ל-4:2.

הפועל נוף הגליל של המאמן מוטי איווניר התקדמה למקום הרביעי בטבלה עם 53 נקודות אחרי שהביסה בביתה את מכבי הרצליה, 0:5. בחגיגת השערים השתתפו: יבגני ברקמן (פנדל, דקה 2), בן מיזן (דקה 15), ג'אבר בושנק (צמד בדקות 44 ו-78), וקווין ריננשטיין (דקה 65).

פלייאוף תחתון

איחוד בני שפרעם, שעלתה רק בסיום העונה שעברה לליגה הלאומית, תעשה בסיום העונה את דרכה חזרה לליגה א', אחרי שלא הצליחה לנצח את יריבתה, סקציה נס ציונה.

שפרעם הייתה חייבת לנצח כדי להשאיר לעצמה סיכוי כלשהוא בהמשך המאבק והיא גם הובילה ביתרון, 0:2, משערים של מוחמד אבו ראס (פנדל, דקה 25) וסיריל צ'אמבה (דקה 55). נס ציונה חזרה למשחק והצליחה להשוותה עם שערים של סינטיהו סלליך (דקה 74) וליאל צ'אנה (דקה 84).

שפרעם מדורגת במקום האחרון בטבלה עם 15 נקודות בלבד ובמרחק 18 נקודות מהקו האדום. לסיום העונה נותרו 5 משחקים.

מי שכבר כעת הבטיחה את הישארותה בליגה היא הפועל עכו שחגגה בביתה על מ. ס. כפר קאסם, 2:5.

האורחים הפתיעו בשער מהיר שכבש אסיל כנעני כבר בדקה השנייה, 0:1 לכפר קאסם. בדקה ה-40 זכתה הפועל עכו לפנדל. רווה אסייג דייק ואיזן ל-1:1. בדקה ה-52 הושלם המהפך המקומי של עכו כשגיתי סופיר, שנכנס כמחליף, כבש מקרוב והעלה את עכו ל-1:2. בדקה ה-56 נכנס רווה אסייג לפעולה כשהעלה ל-1:3. בדקה ה-63 צימקה כפר קאסם ל-3:2 משער של פאדי זידאן. בדקה ה-73 שוב היה זה רווה אסייג שכבש והעלה ל-2:4. בדקה ה-80 השלים אסייג רביעייה כשכבש מקרוב את השער החמישי לזכות קבוצתו. בסיום, כאמור, 2:5, להפועל עכו שעולה ל-45 נקודות ופותחת פער של 10 נקודות מהקו האדום ובכך למעשה סוגרת לעצמה את העונה ומבטיחה הישארות בליגת המשנה גם בעונה הבאה.

הפועל עפולה שמדורגת מתחת לקו האדום, במקום הלפני אחרון, השאירה לעצמה פתח של תקווה לקראת ההמשך אחרי שגברה בביתה על הפועל ראשון לציון, 0:2. ליאם חרמש העלה את עפולה ל-0:1 משער נגיחה שכבש בדקה ה-73. אפיק כהן הבטיח את הניצחון בשער שכבש עמוק בתוספת הזמן, 0:2. הניצחון צמצם את הפער של עפולה מהקו האדום ל-5 נקודות.

המפגש בין הפועל כפר סבא להפועל רמת גן, הסתיים בתיקו, 2:2.

רמת גן כבר הובילה, 0:2, משערים של שגיא דרור (דקה 6) והוד מסיקה (דקה 27), אבל כפר סבא הצליחה להישאר בחיים בזכות שער מצמק של ארי כהן (דקה 62) ושער שוויון של רז ברוכיאן (דקה 86). הנקודה היקרה העלתה את כפר סבא למקום ה-13 בטבלה, כשהיא מקדימה בהפרש שערים בלבד את הפועל ראשון לציון שכרגע נמצאת במקום ה-14, שמוביל למשחקי הישרדות נגד הירידה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות