fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרכז טכנולוגי ע"ש מדחת יוסף הוקם בבית ג'אן

מציבים את העדה הדרוזית על מפת הטכנולוגיה. משרדי הכלכלה והביטחון בשיתוף נשיאות המגזר העסקי, חברות ההיי-טק ו-DTEC יפעלו לשילוב האוכלוסייה בתעשייה. שר הכלכלה ניר ברקת: "שילוב הדרוזים בהיי-טק יהיה בטיפולי האישי"
שר הכלכלה ניר ברקת עם מארחיו בטקס חנוכת המכון הטכנולוגי החדש

מינהלת המעסיקים ופיתוח ההון האנושי מבית נשיאות המגזר העסקי בשותפות עם משרד הכלכלה והסתדרות העובדים מרחיבה את פעילותה לחברה הדרוזית בשיתוף DTEC. כך נודע בטקס הנחת אבן הפינה לפתיחת המרכז הטכנולוגי השני בישראל שנערך השבוע במועצה המקומית בית ג'אן שבגליל העליון. במסגרת הפעילות המשותפת, נבנתה רשת מעסיקים עסקית מתחומי הטכנולוגיה והייטק כדי לקלוט צעירים וצעירות דרוזים לעולם העבודה לתפקידים מעלי פריון. התוכנית תכלול הכשרה מקצועית לתחומי הטכנולוגיה ושילוב בחברות מובילות.

המרכז, שעלות הקמתו מוערכת בכ-4 מיליון שקלים, סכום שצפוי לגדול בהמשך, ייקרא על שם חלל משמר הגבול סמל-שני מדחת יוסף, שנהרג בתחילת האינתיפאדה השנייה בשנת 2000. מרכז החדשנות יקדם שיתופי פעולה לטובת חיזוק הקשר עם העדה. בנוסף, תושק אפליקציה פורצת דרך עבור החברה הדרוזית, ה–cob. הקוב מפתח לכל משתמש מפת דרכים ייחודית המנחה אותו איך להתקדם בעזרת לימודים והכשרות, מנטוורינג ועוד עד מציאת משרה המתאימה לכישוריו ואף ימשיך בליווי המשתמש הלאה לפיתוח הקרירה לאורך חייו.

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, על אף שבתעשיית ההיי טק הישראלית עובדים כ-350 אלף איש, רק כאלף מתוכם הם בני העדה הדרוזית. כחלק ממטרתו לקדם את הכשרת בני העדה הדרוזית, המרכז מפעיל קורסים מוכווני הייטק, תוך הכוונה מראש לדרישות החברות המובילות במשק. המרכז עובד בשיתוף פעולה עם הגופים המובילים בישראל: רפאל, סוכנות החלל הישראלית, הטכניון וגופים נוספים.

שר הכלכלה ניר ברקת: "אני לוקח לטיפולי האישי את אתגר שילוב העדה הדרוזית בתעשיית ההיי-טק. נקדיש לכך את כל המשאבים הדרושים". עוד אמר: "לפני כ-4 שנים הצגתי תכנית אסטרטגית למדינת ישראל, אותה בניתי יחד עם פרופסור מייקל פורטר מאוניברסיטת הרווארד. במסגרת התוכנית, ביקשנו להעצים את החוזקות והיתרונות של כל אזור בישראל, כדי להביא לפריחה כלכלית מואצת. בזכות מרכזי החדשנות של DTEC החזון הזה יכול להפוך לאפשרי. כמו שהאירוע הזה נוסד ומובל על ידי DTEC, המרכז לחדשנות דרוזית, כך גם נוכל להוביל יחד, בברית אחים, בברית דמים, שחקוקה בשם המרכז על שמו של הלוחם מדחת יוסוף ז"ל, נבנה תכנית מותאמת לחברה הדרוזית, יחד לטובתנו ולטובת מדינת ישראל״.

קופטאן חלבי, ראש ומייסד DTEC אמר: "אנחנו מציבים את העדה הדרוזית על מפת הטכנולוגיה. המרכז יוביל את החיבור בין משרד הכלכלה, חברות ההיי-טק ובני העדה הדרוזית להצטרף לקטר של המשק הישראלי. לא ייתכן שמתוך 150 אלף הדרוזים החיים בישראל רק מעטים השתלבו בתעשייה. מבית ג'אן תצא טכנולוגיה ויצאו היי-טקיסטים".

רן בר, מנכ"ל מרכזי DTEC: "החזון הוא להנגיש ולחבר את עולם ההיי-טק לעדה הדרוזית, באמצעות חינוך הכשרה והשמה. רק לפני תשעה חודשים חנכנו בעוספיה את מרכז חדשנות הראשון ובזמן קצר כבר הצלחנו להביא להכשרה של עשרות סטודנטים מוכווני תעשייה. המרכז פועל באמצעות חינוך בגישת STEM, הכוונה והכשרה מקצועית ליוצאי צבא ושירות אזרחי ושילובם בתחומי הטכנולוגיה והיזמות".

באירוע נכחו משפחתו של הלוחם מדחת יוסוף ז"ל, שר הכלכלה ניר ברקת, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית שייח מוואפק טריף, יו"ר ומייסד DTEC קופטאן חלבי, עינת זינגר דן- מנכ"לית הפורום הכלכלי חברתי וראש מנהלת המעסיקים, ראש הקרן להכוונת חיילים משוחררים אייל הנס, עינת זינגר דן- מנכ"לית הפורום הכלכלי חברתי וראש מנהלת המעסיקים, שלמה גרנדמן יו"ר פורום מנכ"לי ההיי-טק, מיכל פינק – סמנכ"לית אסטרטגיה משרד הכלכלה והתעשייה תפיסת הפיתוח הכלכלי בפריפריה.

באירוע נכחו גם ג'בר חמוד, ראש מועצת סגור, רפיק חלבי ראש מועצת דאליה, מודי סעב ראש מועצת ינוי, יאסר גדבאן ראש מועצת כסרא סמיע, ד"ר סויד סויד ראש מועצת פקיעין, והיב חביש מירכא ואיל מוגרבי, ראש מועצת עין קנייא, וראש המועצה המקומית בית ג'אן, שאירח את האירוע, ראמי נג'ם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות