fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מפגש מרגש בפיקוד צפון: הקצין הבכיר פגש את האישה שהצילה את חייו

כשהסרטן חזר בפעם השנייה, הרופאים הודיעו לסא"ל אהרון פרידמן שרק השתלת מח עצם תציל את חייו. לאחר שאף אחד מבני המשפחה לא נמצא מתאים, הגיעה שיחת טלפון ממאגר מח העצם הלאומי של "עזר מציון" עם בשורה משמחת: נמצאה תורמת מתאימה. שיר הראש, בת 24 מבאר שבע, הגיעה השבוע לבסיס פיקוד הצפון כדי לפגוש לראשונה את האיש שהעניקה לו את החיים במתנה
אהרון ושירי יחד עם חווי ואפי ברנד שהמאגר האישי שהקימו יחד עם משפחת רשף מימן את פענוח הדגימה צילום: עזר מציון

סא"ל אהרון פרידמן, 39, אב ל-3 בנות ותושב צפת, משרת בצה"ל כבר למעלה מ-20 שנה כשמאחוריו כבר שלל תפקידים בחיל התקשוב – קצין קשר גדודי, חטיבתי, פיקודי. כיום הוא משמש כקצין הקשר של הגיס הצפוני. בקיץ 2018 הוא אובחן לראשונה כשהתגלתה אצלו מחלת הסרטן בבלוטות הלימפה. הוא עבר טיפולים כימותרפיים לא פשוטים והשתלת מח עצם עצמית. הוא הבריא, חזר לצה"ל, קיבל דרגת סא"ל ונכנס לתפקיד מג"ד תקשוב פיקודי.

לאחר כשנה הסרטן שוב חזר ופרידמן החל בסדרת טיפולים אגרסיבית על מנת להציל את חייו. "בפעם השנייה שחזרה לי המחלה, עברתי לילה נוראי", משחזר פרידמן, "כל הגוף הצטמרר, ויום למחרת בדיקות כבר שמו אותי על המסלול המהיר לטיפולים כימותרפיים. כשאתה במלחמה על החיים זה פשוט שדה קרב שאתה פשוט לא יודע איך להילחם בו". הפעם המלצת הרופאים הייתה חד משמעית: פרידמן חייב לעבור בהקדם השתלת מח עצם. "הרופא שלי הסתכל לי בעיניים ואמר לי: אין ברירה, אנחנו חייבים ללכת להשתלת מח עצם מתורם. אותה תרומה היא בעצם מסוק החילוץ שלי משדה הקרב".

החיפוש אחר תורם מתאים החל אך לאחר בדיקת של בני משפחה קרובים ורחוקים לא נמצאו תורמים מתאימים. ואז החלו לחפש לו תרומה במאגר מח העצם הלאומי של עמותת "עזר מציון". לאחר שבוע וחצי הגיע הטלפון המיוחל שבישר לפרידמן כי נמצאה תורמת בהתאמה כמעט מלאה, ובאוגוסט 2021 עבר אהרון את ההשתלה בהצלחה. ביולי 2022 חזר פרידמן לצה"ל, לתפקיד קצין תקשוב של הגיס הצפוני.

במשך שנתיים אהרון לא ידע מי האישה שהצילה את חייו, והיא לא ידעה למי תרמה את מח העצם. לפני מספר ימים היא הגיעה לפיקוד הצפון ונפגשה לראשונה עם האיש שהצילה את חייו. אף עין לא נשארה יבשה.

התורמת היא שיר הראש, סטודנטית למשחק בת 24 מבאר שבע. "חיכיתי לזה שנתיים, קיוויתי לראות אותו בסדר, פתאום את מתחילה להבין שאת לא מצילה רק את האדם עצמו, אלא משפחה שלמה ומעטפת שלמה של חברים אוהבים", אמרה הראש.

אהרון פרידמן: "אני, שפיקדתי על מאות קצינים וחיילים שכל אחד מהם נגע בחלק מנשמתי, מעריך ואוהב את כל החברים והאנשים שאוהבים אותי ומעריך היום את החיים שניתנו לי במתנה, אז כן, כל זה בזכותך. המאגר של עזר מציון הוא בבחינת כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא. אני אסיר תודה להם. ולשיר אהיה חייב תודה כל חיי. היכולת לבוא ולהציל אדם, אין דבר נשגב מזה".

מנהלת מאגר מח העצם הלאומי של עמותת 'עזר מציון' ד"ר ברכה זיסר: "זו זכות גדולה עבור עזר מציון להיות חלק מהמסע להצלת חייו של אהרון. להעניק לאדם ששנים רבות מחייו מקדיש למען המדינה וביטחונה – זו זכות מיוחדת – גם לנו וגם לאישה שהצילה את חייו. התהליך הוא פשוט וקל שנמשך מספר שעות בדומה לתרומת דם. כשרואים את אהרון, מבינים איך אפשר פשוט להציל חיים ולהעניק שמחה למשפחה שלמה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות