fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יותר ממאתיים קשישים הולכי רגל נפגעו בקריות בתאונות דרכים

נתוני עמותת אור ירוק מראים כי ישנה עליה במספר הולכי הרגל הוותיקים שנפגעו בתאונות דרכים. בעמותת אור ירוק טוענים שהמדינה אינה מטפלת בבעייה
קשישים חוצים כביש. צילום: אור ירוק

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2020 חלה עליה במספר האזרחים הוותיקים שנהרגו כהולכי רגל בתאונות דרכים. בעוד בשנת 2019 נהרגו 29 קשישים הולכי רגל, בשנת 2020 נהרגו 35 – עליה של 21 אחוזים.

בקריות נפגעו בעשור החולף (2011-2020) בתאונות דרכים 201 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם עשרה נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בקריות 14 קשישים הולכי רגל.

בקרית אתא נפגעו בעשור החולף (2011-2020) בתאונות דרכים 54 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם שישה נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר שישה קשישים הולכי רגל.

בקרית ביאליק נפגעו בעשור החולף (2011-2020) בתאונות דרכים 38 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם שניים נהרגו.

בקרית ים נפגעו בעשור החולף (2011-2020) בתאונות דרכים 44 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל. בשנת 2020 נפגעו בעיר ארבעה קשישים הולכי רגל.

בקרית מוצקין נפגעו בעשור החולף (2011-2020) בתאונות דרכים 65 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם שניים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר ארבעה קשישים הולכי רגל.

בחיפה נפגעו בעשור החולף (2011-2020) בתאונות דרכים 428 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 26 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 28 קשישים הולכי רגל, מהם שלושה נהרגו.

בכל שנה נפגעים בממוצע 730 אזרחים ותיקים בעודם הולכי רגל בתחום העירוני, כך עולה מהנתונים. בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בערים ובישובים 614 קשישים (65+) הולכי רגל, 35 נהרגו ו-161 נפצעו באורח קשה.

בסך הכל ברחבי הארץ נפגעו בשנת 2020 בתאונות דרכים 632 קשישים הולכי רגל, 614 מהם, כאמור נפגעו בתחומי הערים והישובים. 38 קשישים נהרגו ברחבי הארץ בשנה זו, מהם 35 נהרגו בתחום העירוני. גם בבחינת הנתונים הכלל ארציים מדובר בעליה במספר הקשישים שנהרגו כהולכי רגל לעומת השנה שקדמה לה: 38 הרוגים בשנת 2020 לעומת 31 שנהרגו בתאונות דרכים כהולכי רגל בשנת 2019.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "הקשישים הם קבוצת אוכלוסייה המצויה בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים. נתוני ההיפגעות שלהם ממשיכים להיות גבוהים בכל שנה ולא ניכר צמצום במספר הנפגעים. המדינה לא עושה די על מנת לצמצם את מספר הקשישים הנפגעים וכך אנו מגיעים למצב שאנשים ששרדו חיים שלמים, עברו מלחמות, מחלות ותקופות לא פשוטות, מוצאים את מותם על הכביש בתאונות דרכים. כדי למנוע את התאונה הבאה ולהציל את הקשיש הבא חייב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לדרוש מהרשויות להתקין פסי האטה בסביבה בה ישנו ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות ומרכזי יום לקשיש ויחד עם זאת להאריך את משך האור הירוק ברמזור המיועד להולכי הרגל. מדובר בצעדים פשוטים לביצוע, שאינם דורשים עלויות גבוהות ובעיקר מאוד אפקטיביים בצמצום כמויות הנפגעים והצלת חיים".

קשישים נמצאים בסכנה משמעותית בעיקר כהולכי רגל, שכן עוצמת הפגיעה של רכב בהם גבוהה יותר. אחד הקשיים הגדולים של הולכי רגל קשישים הוא הזמן הממושך שלוקח להם לחצות את הכביש ביחס לצעירים. בנוסף, קשישים רבים חווים קשיי ראייה ושמיעה המשפיעים על האופן והמהירות של חציית הכביש.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות