fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התקווה החדשה של צעירים משוחררי צבא ושירות לאומי להשתלב בחיים העצמאיים

צעירים משוחררי צה"ל, חסרי עורף משפחתי תומך, נאלצים לא פעם להתמודד לבדם עם אתגרים מורכבים במעבר לחיים האזרחיים. עמותת 'מצמצים רווחים' מחברת ביניהם למנטורים המלווים אותם לקראת השתלבותם בחיים האזרחיים
מנטור לחיים. אורי ארליך (מימין) עם משה וורקו צילום: יח"צ

עמותת מצמצמים רווחים, המסייעת לצעירים חסרי עורף משפחתי תומך שהשתחררו משירות צבאי או לאומי, פתחה לאחרונה מחזור חדש באזור הגליל המערבי. העמותה מעניקה לאותם צעירים כלים למימוש עצמי, צמיחה והתפתחות כדי לצלוח את השלב המורכב של מעבר לחיים עצמאיים באמצעות קשר משמעותי עם מבוגר בעל ניסיון וידע במגוון רחב של תחומים. זאת, מתוך כוונה לשלבם בחיים האזרחיים כבוגרים מעורבים ותורמים לחברה הישראלית. העמותה רותמת את היכולות, הקשרים והניסיון המצטבר שלה בכדי לסייע לצעירים במגוון תחומי חיים כתעסוקה, השכלה, דיור, עצמאות פיננסית וחברה וקהילה.

אחד מבוגרי התוכנית, משה וורקו בת 27 מעכו מספר: "אני בן למשפחה מרובת ילדים, אמא שלי נכה, ואחי הגדול מכור לסמים. גדלתי בסביבה עבריינית בלי מודל חיובי לחיקוי. אחרי הצבא רציתי להמשיך במגמה החיובית שהשירות הצבאי נתן לי, אבל לא הצלחתי, והתסכול אכל אותי מבפנים. ואז מישהו סיפר לי על עמותת מצמצמים רווחים. כשהכרתי את אורי, החונך שלי, הייתי בלי כיוון, בלי בגרות, ולקראת התרסקות. היום אני סטודנט שנה ב' בכלכלה וניהול במכללה אקדמאית תל חי, יש לי כיוון בחיים ואני בהמראה".

"אנו נרגשים לפתוח את המחזור החדש של תוכנית הליווי שלנו בגליל המערבי", התייחס עודד סלומון, מנכ"ל מצמצמים רווחים, "המטרה שלנו היא לצייד את אותם צעירים בכלים הדרושים כדי להתגבר על אתגרים בהם הם עשויים להיתקל במהלך חייהם, באמצעות ליווי אישי הוליסטי, הדרכה ומשאבים. אנו מאמינים שהתוכנית מסייעת להם למצות את הפוטנציאל שלהם ולהפוך למובילים ותורמים בחברה שלנו".

עמותת "מצמצמים רווחים" הוקמה במאי 2014 על ידי בני גנץ, דורון אלמוג, אלון שוסטר ועוד, מתוך הקריאה החוזרת של גדוד הנח"ל המוצנח "לצמצם רווחים", כפי שהורו המפקדים לנוכח פתיחת הפער בין הראשונים לאחרונים במסעות, בתרגילים, בצניחות ובמבצעים. העמותה מכירה בכך ששלב זה עלול להיות מאתגר ומלווה בחששות במיוחד עבור אלו חסרי סביבה תומכת ומאפשרת, ועל כן שמה לעצמה כמטרה מחייבת לגשר על הפער למען השתלבותם כאזרחים תורמים המעורבים בחברה הישראלית.

לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות