fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הבעל מבקש פטור ממזונות בגלל תוכי

בני הזוג מגדלים תוכים והבעל טוען שההוצאות עליהם הביאו אותו לקשיים כלכליים. האישה מכחישה
קאקאדו. צילום אילוסטרציה: פיקסאביי

במשפטי גירושים צצים ועולים תירוצים רבים ומשונים להפחית או להימנע מתשלום דמי מזונות. אחד התירוצים המקוריים שהועלו לאחרונה היה של גבר המבקש להימנע מתשלום מזונות בטענה שגידול התוכים המשפחתיים גרם לקשיים כלכליים.

בני הזוג נישאו לפני 15 שנה ויש להם בת אחת. הם החלו לנהל הליך גירושין שבמרכזו עלויות כלכלתו של התוכי "פוטין" ועוד שלושה תוכים נוספים שהפכו במהלך השנים לחלק בלתי נפרד מהחיים של בני הזוג.

האישה, באמצעות עו"ד שרין סולן, טוענת כי בשנה האחרונה לא רק שהתוכי הפך למרכז המשבר הוא מקלל ומגדף. במסגרת תביעת הגירושין שהגישה טוענת האישה כי בעלה מתעלל בה ומונע ממנה ומבתה מוצרי מזון בסיסים עד כי הגיעו לסף רעב.

עו"ד שרין סולן | צילום: יח"צ
עו"ד שרין סולן | צילום: יח"צ

כחלק מהניסיון לדחות את טענות בעלה למצב כלכלי קשה האישה טוענת כי התוכי פוטין, המוכר גם בשם קאקאדו, נקנה על ידי הוריה לרבות הציוד כמתנה ששוויה 5,000 שקלים, שני תוכים נוספים הועברו אליהם לאחר שבעלת התוכים חלתה במחלה קשה, והתוכי הרביעי, נרכש בכמה אלפי שקלים בודדים.

עו"ד סולן טוענת בשם האישה כי סירובו של הבעל לתת מזונות לאישה בגלל קשיים כלכלים שנגרמו כתוצאה מההוצאות לאורך השנים על התוכים נשמעים מגוחכים לנוכח העובדה כי הוא מועסק במשרה בכירה והאישה אף היא משתכרת שכר חודשי של למעלה מ-12 אלף שקלים בחודש.

"בקופה המשותפת, התוכים לא היו צריכים להוות מטרד עם הכנסה של כמה עשרות אלפי שקלים לבני הזוג, לכן הניסיון להפיל את התיק על פוטין ודומיו, הוא סוג של ניסיון התחמקות. הניסיון למנוע מהאישה והילדים לצרוך מזון ולכלכל את הבית בצורה נורמלית הם בגדר התעללות נפשית ופיזית קשה". טוענת עו"ד סולן.

הבעל כאמור מבקש לפטור אותו ממזונות בנימוק כי "מצבו הכלכלי רעוע בגלל התוכים". הדיון מתנהל בו זמנית בבית המשפט למשפחה ובבית הדין הרבני הגדול בירושלים על רקע סירוב המזונות. שתי הערכאות אמורות לפסוק במהלך החודש הבא.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות