fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דפנה צורי: "רואים ושומעים את הזעקה של אנשי הבמה שנותרו בלי אוכל"

פחות משבועיים אחרי שנפתחו מחדש, נסגרו שוב שערי היכל התיאטרון בקרית מוצקין. מנכ"לית ההיכל עצובה ורואה מקרוב את הכאב של אנשי הבמה. יחד עם זאת, היא שומרת על אופטימיות
"אני מאמינה שנחזור ובגדול". דפנה צורי | צילום: דורון גולן
"אני מאמינה שנחזור ובגדול". דפנה צורי | צילום: דורון גולן

רק בסוף חודש יוני נפתחו מחדש שערי היכל התיאטרון בקרית מוצקין לאחר סגר ממושך. מנכ"לית התיאטרון, דפנה צורי, לא יכולה לתאר במילים את ההתרגשות שמילאה את ההיכל. וכעת, שבועות בודדים לאחר הפתיחה, שוב כבים האורות על הבמה.

בראיון ל"הד הקריות" על תחושותיה לאור ההנחיות החדשות לסגור בשנית את אולמות התרבות, אומרת צורי: "אני עצובה מאוד, כי השתדלנו מאוד להכין את התיאטרון על מנת שיעמוד בתקני התו הסגול. עבדנו לאורך כל התקופה כדי להביא תרבות טובה לאזור. מילאנו את חודשי יולי-אוגוסט באירועים מבדרים ומשמחים כדי להעלות את המורל".

עולם התרבות עובר טלטלה, ורבים מאנשיו נותרו ללא הכנסה זמן ממושך. צורי מספרת על ההתרגשות הרבה של אלו שזכו להגיע להיכל, בזמן הקצר שבו נפתח מחדש. "עולם התרבות נמצא בקשיים מאוד גדולים, רואים ושומעים את הזעקה של אנשי הבמה, מלבישות, תאורנים ועוד רבים שנותרים בלי אוכל. הכל התפוצץ לנו בפרצוף. הספקנו לארח את ציפי שביט בהצגה 'אמי הגנרלית' ובסופה הקרנו את הדלקת המשואה של שביט ביום העצמאות, והקהל עמד על רגליו והריע. היה מאוד מרגש. היה יפה לראות את התשוקה של השחקנים על הבמה לשחק ואת התשוקה של הקהל לראות מופעים והצגות. קרה קסם שיכול לקרות רק בהופעות חיות בתיאטרון".

"כל חודש הרגיש כמו שנה"

צורי זוכה לראות את הכמיהה של הקהל לחזרתם של מופעי התרבות, והיא מספרת: "ניגשה אליי אישה בלובי ההיכל, כבת 75, וביקשה להגיד לי תודה. כששאלתי אותה על מה, היא אמרה שגרמתי לה לצאת מהבית אחרי ארבע שנים. חשבתי שהיא התבלבלה ואמרתי לה שעברו ארבעה חודשים. אבל היא תיקנה אותי, ואמרה שבשבילה כל חודש הרגיש כמו שנה. זו רק דוגמה אחת מני רבות. השחקנים אמרו לנו תודה שפתחתם, שיש לנו לאן להגיע".

אנשי ההיכל עבדו קשה מאוד כדי לפתוח את השערים, שנסגרו מהר מדי. צורי: "מאוד הקפדנו על התו הסגול, פתחנו שלוש כניסות נפרדות, הודענו במסרונים שונים באיזו שעה להגיע, כדי שלא כולם יגיעו בבת אחת, הוצאנו שורות לאט-לאט, צחצחנו ומירקנו את המקום, התרגשנו מאוד, חשבנו שנוכל לחזור לשגרה".

היא שומרת על אופטימיות ומקווה לחזור למלא את ההיכל בזמן הנכון. "אני אופטימית, אני מאמינה שנחזור ובגדול. צריך להבין שזה ייקח עוד זמן, גם כדי שהקהל ירגיש בטוח וגם כדי שלא יקרה מה שקרה עכשיו, שפתחנו ונאלצנו לסגור שוב. כנראה שזה היה מוקדם מדי. אני מאמינה במומחים של משרד הבריאות, והם אלו שצריכים להתוות את המדיניות. קודם כל שיפצו את האנשים בכסף, וכך נוכל לפתוח מחדש בזמן המתאים".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות