fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקורקינט החשמלי השיתופי מגיע לצפון

החל מהשבוע יוצבו קורקינטים חשמליים שיתופיים ברחבי חיפה והכוונה היא להביא את המיזם גם לקריות. מיזם האופניים השיתופיים שהופעל בעבר בקריות נכשל במהירות
קורקינטים. צילום: כפיר בן שושן

חברת הקורקינטים החשמליים השיתופיים LEO, תהיה הראשונה להציב 150 קורקינטים חשמליים שיתופיים בחיפה, שיפוזרו בעשרות נקודות ברחבי העיר על שטחים פרטיים של בעלי עסקים, מוסדות אקדמאים ועוד. המחיר יעמוד על 5 חמישה שקלים להשכרת הקורקינט וחצי שקל על כל דקת שימוש. המיזם מופעל באופן פרטי ללא תמיכת העירייה. היזמים פועלים כעת מול בעלי עסקים בקרית חיים ובקרית שמואל על מנת להציב קורקינטים חשמליים בשטחם.

חברת הקורקינטים החשמליים השיתופיים הישראלית, בבעלות אייל ברקוביץ והאחים כפיר ודרור בן שושן, חתמה על הסכם עם היזם החיפאי איתן פרדו-רוקואס, שיוצג על ידי  עו"ד אדיר צבי ועו"ד יריב רז ממשרד צבי-רז ושות', שיהיה אחראי על הפעלת הפרויקט בעיר. על פי ההסכם תהיה LEO הראשונה להציב קורקינטים חשמליים, בעשרות נקודות ברחבי העיר על שטחים פרטיים של בעלי עסקים, מוסדות אקדמאים ועוד. בעלי השטחים הפרטיים יקצו חניות ייעודיות להנחת הקורקינט ובחניות אלו בלבד יהיה אפשרי לעצור את הקורקינט לעצירה סופית ותחנת עגינה.

הנקודות בהן יפוזרו השבוע הקורקינטים הם תלתן המכללה לעיצוב, בניין פורטאון, מכללת אונו, חוף מרידיאן, קניון סיטי סנטר, מתחם העבודה שיתופית שרונה ספייס ועוד. בימים אלה נמצא היזם במשא ומתן עם אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה ומוסדות אקדמאים נוספים.

הכלים של LEO זמינים לציבור כל שעות היממה באמצעות אפליקציה. חדשנות נוספת שמציגה ליאו היא בטכנולוגיה העומדת מאחורי האפליקציה המשרתת את המשתמש המאפשרת לשמור קורקינט עבור רוכב העושה את דרכו אל הכלי בהליכה, או צפוי לסיים בקרבתו מסלול נסיעה בתחבורה ציבורית. את הקורקינטים ניתן "לשמור" באמצעות האפליקציה לפני ההגעה ליעד. כך הכלים משתלבים כתחבורה משלימה לניוד בעיר עבור המטרים האחרונים לאחר ירידה מרכבת או אוטובוס. עבור שוק העבודה השירות מהווה חלופה לרכב פרטי, ומאפשר הסעה של המוני עובדים במרחב העירוני ובמרכזי התעסוקה. בנוסף האפליקציה מאפשרת להכניס את הקורקינטים למצב המתנה במידה והרוכב מעונין להמשיך את הנסיעה בקרוב ללא חשש שבינתיים הכלי יועבר לרוכב אחר. כך ניתן להיכנס לבתי קפה, משרדים ועסקים, בתי מגורים ושירותים כשהקורקינט ממתין לחזרת הרוכב.

עם זאת חשוב לציין כי נושא הקורקינטים החשמליים השיתופיים זוכה גם למטח של ביקורת מגורמים שונים. מכיוון שהוא פועל בעיקר בתל אביב, בית החולים מנהל קמפיין נגד תופעה זו. על פי נתוני בית החולים איכילוב, מגיעים אל חדר המיון שלו כמאה בני אדם בחודש שנפגעו מקורקינט חשמלי או אופניים חשמליים. על פי נתוני עמותת אור ירוק נפצעו בשנה שעברה 286 בני אדם מקורקינטים חשמליים. כמו כן מיזם שנעשה לפני כשנתיים בקריות של אופניים שיתופיים נכשל כשלון חרוץ תוך זמן קצר וגם מיזם השכרת הרכב החשמלי השיתופי אינו מצליח לצבור אהדה בציבור ואיזון כלכלי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות