fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכל פתוח

מכבי חיפה חזרה מנתניה עם ניצחון חשוב ואותתה למכבי תל אביב שהיא לא מתכוונת לוותר על התואר * גם בגביע עוד לא נאמרה המילה האחרונה
סוף-סוף מראה את היכולת, בגללה הגיע לכאן. וילדסחוט | צילום: אדריאן הרבשטיין
סוף-סוף מראה את היכולת, בגללה הגיע לכאן. וילדסחוט | צילום: אדריאן הרבשטיין

כמה טוב שיש נטע
למכבי חיפה לא הייתה ממש ברירה, פרט לניצחון במשחק החוץ מול מכבי נתניה, אחרת ההפרש בפסגה היה יכול לצמוח למספר נקודות כמעט דו ספרתי, וככל הנראה היה סוגר את סיפור האליפות, אבל הקבוצה של מרקו בלבול הוכיחה העונה שהיא לא נשברת כל כך מהר.
בלבול קיבל בחזרה את הקפטן נטע לביא, שהיה כל כך חסר מול מכבי תל אביב,  וראה אותו בעוד משחק יוצא מהכלל מחזיק כמעט לבד את מרכז השדה. צריך לזכור שבששת משחקי הליגה האחרונים של מכבי חיפה, היא שמרה על שער נקי ארבע פעמים, קיבלה שער בדקה ה-92 במשחק בקרית שמונה כתוצאה מטעות של חוסר ניסיון של עפרי ארד וספגה ארבעה שערים מול מכבי תל אביב.

בעיטה למשקוף. עוואד | צילום: אדריאן הרבשטיין
בעיטה למשקוף. עוואד | צילום: אדריאן הרבשטיין

לביא כמובן נעדר רק במשחק העונה וחזרתו משפיעה באופן דרסטי על הגנת מכבי. ומה שעוד מעודד מאוד אצל הקפטן הירוק זו העובדה שהוא הולך ומשתפר גם בחלק ההתקפי. מול נתניה הוא החל את השער השני כשמסר לרוקאביצה שהשאיר בנגיעה ליובל אשכנזי.
פרט ללביא, מי שעוד בלט במשחק היה יאניק וילדסחוט. ההולנדי של מכבי שנכנס כמחליף מול מכבי תל אביב וכבש שער נפלא מהאוויר עשה ככל העולה על רוחו באגף והכין לפחות שלושה מצבים מעולים לשער. קשה מאוד לעצור אותו באחד על אחד מול קבוצות שבאות לשחק כמו נתניה של דראפיץ', ולאו דווקא להתגונן מאחורה עם 10 שחקנים. וילדסחוט הוא יתרון גדול למכבי חיפה.
בסופו של דבר, רוקאביצה הבקיע אחד אחרי עוד מהלך נהדר של וילדסחוט, בישל לאשכנזי ומכבי חיפה הוכיחה שהיא לא הולכת לשום מקום ולא רק שהיא חזרה מנצחת, אלא שההפרש מהמקום הראשון צומק לארבע נקודות אחרי שבית"ר ירושלים החזיקה מעמד מול מכבי תל אביב והשתיים סיימו בתיקו אפס. אגב, שני השערים הגיעו בטווח של פחות מ-10 דקות ובפתיחת המחצית השנייה, מה שכבר הופך להרגל אצל הקבוצה של בלבול, שבוודאי סובל מכאב ראש חיובי לקראת המשחק בשבת הקרובה מול נס ציונה, כשווילדסחוט סוף-סוף מראה את היכולת שבגללה הוא הגיע לכאן. סלליך נמצא בכושר מצוין וגם ירדן שועה הבקיע.
מצא את הרשת בתוך שתי דקות. שועה | צילום: אדריאן הרבשטיין
מצא את הרשת בתוך שתי דקות. שועה | צילום: אדריאן הרבשטיין

שבוע מוצלח גם בגביע
למשחק הגביע בעפולה מול הפועל אום אלפאחם הגיעה מכבי כשהיא הפייבוריטית לזכות במפעל, אחרי שבשלב הקודם הקבוצה המקומית הדהימה את מכבי תל אביב וחזרה מפיגור של 2:0 לניצחון סנסציוני. בלבול אמנם עשה שלושה חילופים, אבל מכבי בהחלט לא הקלה ראש בקבוצה של נועם שוהם. המשחק לא ממש התעלה לרמה גבוהה, מכבי שלטה בכדור והחמיצה, וניצלה את העובדה ששחקני אום אלפאחם כמעט שלא יצאו קדימה.
בדקה ה-55 בלבול הכניס את ירדן שועה, והחלוץ שנמצא בזמן האחרון בכותרות, ולאו דווקא בגלל דברים חיוביים, מצא את הרשת בתוך שתי דקות. עוואד עוד הספיק לבעוט למשקוף, וב-20 הדקות האחרונות ראינו דווקא את שחקני אום אלפאחם יוצאים קדימה לנסות להשוות ואפילו מסכנים לא מעט את השער של ג'וש כהן, כולל בעיטה לקורה. שרי עוד הכין כדור לשועה שהחמיץ מקרוב, אבל בסופו של דבר, אום אלפאחם נשארת עם כל המחמאות, ומכבי מעפילה לרבע הגמר.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות