fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הותקף בבית הספר ותובע יותר ממיליון שקלים

תלמיד שהותקף באכזריות בכיסאות ושולחנות בשטח בית הספר אורט קרית מוצקין תובע כעת פיצויים ממשרד החינוך, רשת אורט והעירייה
אלימות בבית הספר | צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
אלימות בבית הספר | צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

במהלך שנת הלימודים 2017 הצליחה קבוצת נערים לחדור באין מפריע לתוך כותלי בית הספר התיכון אורט בקרית מוצקין ולתקוף באכזריות תלמיד בבית הספר. כעת, שנתיים לאחר האירוע, הגיש התלמיד תביעה בסך של יותר ממיליון שקלים נגד משרד החינוך, רשת אורט והעירייה, וטוען: "הותקפתי באכזריות וכתוצאה מכך אסבול מנכות כל ימי חיי. אף חבר צוות מבית הספר לא פעל כדי להגן עליי ולמנוע את התקיפה".

מכתב התביעה, שהוגש לבית משפט השלום בחיפה על ידי עו"ד לידור פוגל-אורן, שמייצגת את התלמיד, עולה, כי בשלהי שנת 2017  נקרא התלמיד על ידי אחד מתלמידי בבית הספר לצאת החוצה מכיתתו ומיד כשיצא גילה, כי קבוצה של נערים, שלא לומדים בבית הספר והצליחה לחדור  לשטח בית הספר על מנת לתקוף אותו. הנערים החלו תוקפים את התלמיד במשך רגעים ארוכים תוך שימוש בכיסאות ושולחנות ורדפו אחריו כשניסה להימלט על נפשו, וזאת מבלי שאף חבר מצוות בית הספר יפעל על מנת להגן עליו. התלמיד נותר שכוב על הקרקע כשהוא חבול בכל חלקי גופו עד שאחת המורות הבחינה בו. ממקום התקיפה פנה התלמיד למוקד לרפואה דחופה, כשהוא סובל מכאבים בכל חלקי גופו ומסחרחורות.

עוד לידור אורן-פוגל | צילום: יניר סלע
עו"ד לידור אורן-פוגל | צילום: יניר סלע

בכתב התביעה טוענת עו"ד לידור פוגל-אורן, כי התלמיד, שהיה ילד חברותי ובעל ביטחון עצמי גבוה, פעיל חברתית וספורטיבית והרבה לצאת מבית ולבלות עם חבריו – בימים אלה נמנע מכל האמור בעקבות הנכות ממנה הוא סובלת כתוצאה מהתקיפה החמורה. עוד היא טוענת, כי בשל התקיפה התלמיד סובל ויסבול כל חייו מנזקים נפשיים ופיזיים.

עו"ד לידור פוגל-אורן מסרה בתגובה: "על משרד החינוך, רשת אורט והעירייה חלה חובת הפיקוח וההשגחה על התלמידים בזמן שהותם במסגרת בית הספר, אחריות המעוגנת בפסיקה ענפה, המקבילה את חובת הפיקוח וההשגחה של המורה לזו של הורה. לא ייתכן שהורים ישלחו את ילדיהם למסגרות החינוך, כשהם חשופים לחדירת גורמים זרים ומסוכנים לשטחן של מסגרות החינוך. על שער בית הספר להיות נעול במשך כל שעות הלימודים ועל צוות בית הספר למנוע באופן מוחלט חדירת גורמים בלתי רצויים. במקרה זה, לא זו בלבד שהנתבעות אפשרו לתוקפים לחדור לתוך בית הספר, אלא שהתוקפים רדפו אחרי התובע רגעים ארוכים ברחבי שטח בית הספר מבלי שאף גורם מהצוות ימנע את התקיפה. במקרה זה הנתבעות התרשלו והפרו את חובת הזהירות כלפי תלמידי בית הספר בכלל ונגד התובע בפרט, אשר בשל רשלנותן יסבול ויהיה מוגבל כל חייו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות