fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הארכת מעצר שישית לחשוד ברצח אשתו

השופטת קבעה כי הארכת מעצרו של מקסים טל נחוצה במיוחד, מאחר שאין עדים לאירוע מלבד החשוד והמנוחה. הדוח של המכון הפתולוגי אמור להיות מוכן בשבוע הבא
מקסים ומריה טל | צילום: פייסבוק
מקסים ומריה טל | צילום: פייסבוק

בית משפט השלום קריות האריך היום, חמישי, את מעצרו של מקסים טל החשוד ברצח אשתו, מריה טל, לפני כחודש. זוהי הארכת המעצר השישית של טל. המכון הפתולוגי אמור להשלים את דוח הנתיחה בימים הקרובים.

מחקירת צוות החוקרים המיוחד של משטרת זבולון עולה החשד, כי טל דקר את אשתו בסכין בעת ששניהם היו לבדם בביתם בקרית ביאליק. בחקירתו טוען טל כי אשתו שמה קץ לחייה. הרקע לכך לטענתו, הייתה כוונתו להתגרש ממנה.

בדיון בהארכת מעצרו טען סנגורו של החשוד, עו"ד רועי קרן, שמטרת מעצרו היא להפעיל עליו אמצעי לחץ. לדבריו, הימשכותה של החקירה מעידה על כך שהמשטרה והפרקליטות רחוקות מאוד מסיומה ומהגשת כתב אישום. בדיון התברר עוד, כי העיכוב בקבלת חוות הדעת של המכון הפתולוגי נובע מהעובדה שחלק מהדגימות נשלחו לבדיקה אצל גורמים חיצוניים, ולמכון הפתולוגי אין יכולת להשפיע על קצב עבודתם. עם זאת, על פי המסמך שהוצג בפני בית המשפט, אמור המכון הפתולוגי להשלים את הדוח על מותה של מריה טל כבר בתחילת השבוע הבא.

עו"ד רועי קרן. צילום: יח"צ

השופטת פנינה לוקיץ', ציינה בהחלטתה כי ישנם מקרים חריגים בהם יש צורך להאריך את המעצר מעבר ל-30 ימים, וחקירת רצח היא מאותם המקרים האלה. עוד ציינה השופטת כי הדבר נחוץ במיוחד, כשאין עדים לאירוע מלבד החשוד והמנוחה. השופטת הורתה להאריך את מעצרו של החשוד בחמישה ימים נוספים.

"בית המשפט אמר את דברו וגרסתו עדיין נבחנת וטרם נשלחה ומשכך הוא חף מפשע כל עוד לא הוכח אחרת" מסר עו"ד קרן "התנהלות המכון לרפואה משפטית ושאר המעבדות אינה מתקבלת על הדעת ונקבע בין היתר כי עיכוב קבלת חוות הדעת השונות מעכב ומאריך את החקירה. לא זו אף זו, נציג המכון פטר עצמו מהתייצבות לדיון הנוכחי מבלי שבית המשפט נתן רשות לכך. החלטת בית המשפט הינה ראויה ומפרטת כי כבר בדיון הבא יש לשקול את שחרורו של מקסים".

אין סיכוי ששלחה יד בנפשה. עו"ד חייט | צילום: עצמי

לאחר הדיון בבית המשפט מסר סנגורה של משפחת המנוחה, עו"ד אביעד חייט: "בית המשפט מצא לנכון שוב, בפעם השישית, להאריך את מעצרו של החשוד ולא בכדי. מארג הראיות עבר סנן משמעותי עם אישור היועץ המשפטי לממשלה על הארכת מעצר מעבר ל-30 ימים שהחוק מאפשר ללא התערבותו, ודי לחכימא ברמיזא. המילה 'נאשם' עלתה בעת הדיון, אף מפיו של בא כוחו, ומעבר לכך אין מה להוסיף".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות