fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המבנה בקרית חיים לא יוקצה למגזר החרדי

מנכ"ל עיריית חיפה הודיע במכתב למשרד הפנים, כי הבקשה להקצאות המבנים מבוטלת. ניסיון קודם של הקצאה נעצר על ידי בית המשפט המחוזי
המבנה ברחוב בית אלפא בקרית חיים | צילום: עצמי
המבנה ברחוב בית אלפא בקרית חיים | צילום: עצמי

עיריית חיפה הודיעה היום, שלישי, למשרד הפנים על כוונתה לבטל הקצאת מבנים ברחבי העיר לטובת המגזר החרדי. את אחד המבנים, שנמצא ברחוב בית אלפא בקרית חיים, ייעדה העירייה לשימושם של תלמידים מהזרם החרדי, שאינם תושבי השכונה.

הקצאת מבנים למגזר החרדי יצרה תסיסה בקרב תושבים רבים בחיפה, שאף קיימו הפגנה מול בניין העירייה והביעו את מחאתם. מוטי בליצבלאו, חבר מועצת העיר, תושב קרית חיים, מסר, כי התברר שהעירייה עקפה את ועדת ההקצאות, שהוקמה כדי לקבוע כי הקצאת מבני עירייה נעשית לפי קריטריונים ברורים ושוויוניים, ללא העדפה של קבוצה זו או אחרת וכן לשימושים ראויים ולמטרות ציבוריות.

יצוין, כי בשנת 2008 נעשה ניסיון להעמיד את המבנה ברחוב בית אלפא לפני הריסתו למגזר הדתי, אך מהלך זה נעצר על ידי עתירה לבית המשפט המחוזי חיפה, שקבע חד משמעית: "לא סביר להקצות נכס אשר ישמש מוסד חינוך חרדי בלב שכונה בעלת צביון חילוני, כאשר תלמידי בית הספר יגיעו משכונה אחרת".

בליצבלאו אמר השבוע: "אין ספק שיש למצוא פתרונות למגוון התושבים הגרים בחיפה ובקרב השכונות בהן הם גרים, אולם אין להסכים למצוא פתרונות לתושבים שאינם חיפאים או אינם גרים בשכונה שבה נמצא המבנה".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה רשמית. מנכ"ל עיריית חיפה, איתן שטיאסני, שלח מכתב למנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, ובו הוא מודיע על ביטול בקשתה של העירייה להקצות שישה מבנים עירוניים למוסדות חינוך חרדיים. "הריני לפנות אליכם בנושא הנדון, בהמשך לתכתובות הצדדים, סיורים שנערכו בנכסים, חלקם בנוכחות נציגכם, ומסמכים נוספים שהועברו לעיוני ולידיעתי לאחר הגשת בקשתי הקודמת לאישור. בהתאם לממצאים ולמסקנות שגובשו אצלי לאחר בדיקה שעשיתי ולאחר קיום ישיבה עם הגורמים הניהוליים והמקצועיים, הוחלט על ביטול הבקשה שהוגשה על ידינו על כלל הנכסים הכלולים בה" נאמר במכתב.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות