fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא מתעלמים יותר מהגליל

ראשי הרשויות בגליל מציגים לובי חזק לממשלה החדשה
הנהלת מועצת הגליל צילום מועצת הגליל

ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי: "לא משנה מה יהיה הרכב הממשלה הבאה, אף אחד לא יוכל להתעלם מהגליל"

נציגי כל המפלגות הוזמנו לחתום ביום חמישי הבא על התחייבות לפעול לפיתוח הגליל, על בסיס תוכנית שהכינה מועצת הגליל. המועצה מייצגת את כל יישובי הגליל והגולן והחתימה תתקיים בטקס ההשקה של התוכנית באולמות האבירים בעכו.

"מועצת הגליל", שהוקמה לפני כחודשיים, תתכנס בשבוע הבא, ביום חמישי 27 בפברואר, באולמות האבירים בעכו ותציג את התוכנית "עת גליל"- קווי יסוד לממשלת ישראל לפיתוח הגליל.

"מועצת הגליל" מייצגת את כלל 95 הרשויות והאוכלוסיות בגליל ובגולן, פועלת לקידומן בראיה על-אזורית וכוללת, מגבשת ומקדמת מסרים המשותפים לכל הרשויות באמצעות "נייר אחד ושפה אחת" זאת על מנת להפוך את הגליל למוקד עוצמה למדינת ישראל.

תוכנית "עת גליל" נכתבה על ידי אשכולות הגליל, יועצים אסטרטגים ומומחים בתחומים השונים ועוסקת בתחומי הליבה השונים: פיתוח כלכלי ויצירת מקומות תעסוקה איכותיים, תשתיות ותחבורה, פיתוח התיירות, החקלאות ונכסי הטבע, קידום שירותי הבריאות, חינוך והשכלה גבוהה, חיזוק הקהילתיות והעלאת רמת המוכנות לחירום וצמצום תופעות האלימות והפלילים. לכנס ההשקה הוזמנו נציגי כל המפלגות והם עתידים לחתום על התחייבות לפעול לקידום ומימוש התוכנית במהלך כהונת הכנסת הבאה.

"אנחנו לא באים להחליף את הממשלה ולבקר אותה, אלא לתת לה כלים לפעול מולנו במרוכז", כך גולן ואך מנכ"ל ארגון "לב בגליל", "המועצה מרכזת למעשה את הנושאים המרחביים. זו הפעם הראשונה שראשי רשויות, ראשי אשכולות, ראשי רשויות מיעוטים, כולם יושבים ביחד. יש כאן עבודה מקצועית שלוקחת את כל התוכניות שנבנו בעבר ומחליטה לעשות עבודה מסודרת. הממשלה שתקום, תקבל תוכנית מוכנה, לא קטעי תוכניות מכאן ומכאן ללא תכנון כולל".

ראש עיריית עכו ויו"ר המועצה, שמעון לנקרי: "איחוד הכוחות בין ראשי האשכולות בגליל ייצור קבוצת השפעה משמעותית אל מול הממשלה ויעצים את ייצוגם של תושבי הגליל אל מול יתר קבוצות השפעה במדינה. ביום שהצעירים יראו את עתידם בצפון ויישארו פה, יהיה זה יום הניצחון שלנו. עצם חיבור הנהגת הרשויות המקומיות בצפון, רק יביא דברים גדולים לאזור".

ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי ואחד היוזמים להקמת המועצה: "לא משנה מה יהיה הרכב הממשלה הבאה, אף אחד לא יוכל להתעלם מהגליל. מאז שנבחרתי באוקטובר 2018, אמרתי שאני מאמין בשיתופי פעולה. זה לא סוד שהגליל מקופח אפילו מאוד, לעומת המרכז, וודאי בהשוואה לדרום אחרי ההשקעות העצומות שהושקעו בשנים האחרונות. ברור לכל כי אין היום שום תיעדוף לצפון. בהתאם לכך התחלתי להיפגש עם ראשי הרשויות בצפון, בפגישות הצעתי כי נקים כוח השפעה, כזה שיהווה לובי חזק, דוגמת מועצת הנגב ומועצת יש"ע. לאחר שגיבשנו תוכנית כזו התכנסנו, בחרנו בשמעון לנקרי פה אחד לעמוד בראש המועצה, כסגנים בחרנו את ראשי האשכולות, קבענו אמנה ואנחנו יוצאים לדרך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות