fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יום האישה הבינלאומי: מגוון אירועים, סדנאות וסיורים ברחבי הגליל המערבי

עמותת זמן גליל מערבי חוגגת את יום האישה הבינלאומי עם סדרת אירועים מיוחדים המאפשרים היכרות עם כמה מן הנשים המיוחדות שהן חלק מפסיפס התיירות המרתק בגליל.
ארט 192 | צילום: גולן סוויסה

עמותת זמן גליל מערבי חוגגת את יום האישה הבינלאומי, ומפיקה שני אירועי מיוחדים, שנותנים מקום של כבוד לנשים היזמיות הרבות החברות בעמותה, המציעות היכרות עם הקולינריה, האומנות, התרבות ועם אזור הגליל המערבי בכלל, ועכו בפרט, מנקודת מבט נשית ייחודית.

ב-8 במרץ, יתקיים אירוע "המוזות של הגליל", אירוע חד פעמי, מלא בתשוקה, יופי ויצירה לרגל יום האישה הבינלאומי בסמטאות עכו העתיקה.

האירוע מתחיל במרכז המידע JNF ארה"ב בניהולה של עמותת זמן גליל מערבי, מבנה יפהפה ומשוחזר שנפתח לאחרונה מחדש. במפגש כיבוד קל ושיחה קצרה עם מיכל גל-נור, מנכ"לית העמותה, ולאחר מכן צפייה בקטע ריקוד קצר בשיתוף הקהל, של רקדני קיבוצית 2 LETS DANCE, מכפר המחול הבינלאומי, אשר הוקם ע"י יהודית ארנון, ניצולת שואה אשר נדרה נדר לרקוד לנצח.

רקדני הקיבוצית 2 | צילום: ritvo photography

לאחר המפגש יוצאים לסיור בסמטאות עכו, למפגש עם 3 יזמיות מקומיות. מתחילים ב-Art 192, גלריית הנשים היוצרות שם נפגשים עם האמנית אסתי קהתי, שהקימה את המיזם הייחודי, בו חברות אומניות במגוון תחומי יצירה.

משם ממשיכים לשיתוף פעולה מסקרן במיוחד בין מעצבת התכשיטים אורלי קופלר מסטודיו אורוקא, שתארח את תינה חטיב מבית המלבי למפגש מיוחד על חיבור ליצירה, לעכו ולאמנות, הכולל טעימות מהמלבי הייחודי של תינה, שאת הכנתו למדה מ- 3 הסבתות שלה והיא מכינה אותו עד היום לפי מסורת עכואית תורכית בעבודת יד מחומרי גלם איכותיים בלבד. המפגש יסתיים בהרמת כוסית משותפת במסעדת השף אלמראסא עם משקה Wonder Women , הנמצאת בנמל הדייגים.

יום שלישי |  8.3.2022 | 16:00-18:30. מחיר: 120 ₪

בהמשך השבוע, ב-11 במרץ, תתקיים חגיגת נשיות בתיירות, תרבות ואמנות בעכו העתיקה – מסלול עצמאי ללא תשלום, המאפשר לחוות את העיר העתיקה של עכו דרך עיניהן של נשים יזמיות מעוררות השראה. את המסלול מתחילים במרכז המידע JNF ארה"ב בניהולה של עמותת זמן גליל מערבי, ושם לצד דרינק קטן ומשמח לפתיחת היום, מקבלים צמיד אדום, הסבר קצר ומפה של העיר העתיקה, בה מסומנות נקודות שונות של יזמיות בעיר בתחומי התרבות, האמנות והתיירות. יזמיות עכו ימתינו למבקרים בין סמטאות העיר, יספרו את סיפורן ואפילו יפנקו בהפתעה קטנה.

בין היזמיות המשתתפות: תינה ח'טיב – בית המלבי, אורלי קופלר – סטודיו אורוקא לתכשיטים, אסתי קהתי – גלריית Art 192 וגלריית נעומה, מירב רביבו כרמי – יועצת אסטרטגית, מדריכת סאפ, יוצרת ויזמית נדל"ן, מרים עיק – בית היסמין, מיכל כץ – Duck you, נורה כורדי – בית אלפראשה, מיכל מטלון – מליסנדה ועוד.

מלבי ואומנות | צילום: קירי זכור

יום שישי | 9:30-14:00 | 11.3.2021. ההשתתפות ללא עלות

למי שרוצה להעשיר את הסיור העצמאי בסיור מודרך עם ד"ר שלי אן פלג באותו יום ב11:00 יצא סיור ייחודי עם כל הפיקנטרייה וסיפורי המורשת התרבותית של עכו לאורך ההיסטוריה במחיר סמלי של 50 ₪ לאדם.

לצד שני האירועים המרכזיים, יתקיימו עוד שלל אירועים לכבוד יום האישה ברחבי הגליל המערבי. סיור בישוב הייחודי כליל בעקבות המכשפות הטובות עם מורת הדרך כרמית ארבל, פולה רייקין מסטודיו TIN-TIME תלמד איך ליצור דיוקן אישי בטכניקת קולאז' ממגוון חומרים, שישקף את מי שאתן ומי שתרצו להיות, בתושה בייקרי יקיימו שוק פרחים מיוחד עם פרח מתנה לכל אורחת, בסטודיו אורוקא ילמדו להכין תכשיטים בצורת פרחים, חסי נווה תראה איך יוצרים צעיף משי בהדפס בוטני בסטודיו שלה ובשאטו דה רואה יקיימו מפגש ללא עלות, בו תספר בעלת המקום, סלמה עסאף, את סיפורו של המקום, ושל הכפר מעיליא.

לפרטים מלאים והרשמה, באתר עמותת זמן גליל מערבילחצו כאן!

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות