fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תוספות שכר ומענק חתימה: הסכם קיבוצי שיחול על כ-390 עובדים במחלבות שטראוס

ההסכם, שנחתם לתקופה של 4 שנים, כולל תוספות שכר לכ-390 העובדים, מענק חתימה של 800 שקל, הרחבת ההפרשות לקרן השתלמות ותלושים מוגדלים לקנייה בחנויות החברה. יו"ר מרחב גליל מערבי אשר שמואלי: "ההנהלה ידעה להעריך את חלקם של העובדים בהישגים וברווחים שאליהם הגיעה המחלבה".
חתימת ההסכם | צילום: דוברות ההסתדרות

ההסתדרות במרחב גליל מערבי, הנהלת מחלבות שטראוס בפארק תעשיות בר-לב וועד העובדים חתמו היום (ב') על הסכם קיבוצי מיוחד בחברה שיחול על כ-390 עובדים.

לפי ההסכם, שיהיה בתוקף למשך 4 שנים, יקבלו העובדים תוספות שכר שנתיות בהתאם לוותק שלהם בחברה, שינועו בין 1.5% ל-3%. תוספת השכר הקבועה תשולם בכל אחת משנות ההסכם (2022, 2023, 2024, 2025), בהתאם למועדים הקבועים בו ולוותק שלהם. יתרת התקציב השנתי לתוספות שכר, שהיא ההפרש בין התקציב השנתי לתוספות שכר ובין תוספת השכר הקבועה ששולמה בשנה הרלוונטית, תחולק בכל אחת משנות ההסכם בין העובדים באופן דיפרנציאלי. בהחלטתה על תוספת השכר הדיפרנציאלית תיקח החברה בחשבון את המלצות ועד העובדים ואת הערכות הביצועים שלהם.

בנוסף, החל ממשכורת חודש מרץ 2022 יצורף כל עובד בוותק של שנתיים ומעלה בחברה לקרן השתלמות. ההפרשות יהיו בשיעור של 5%  משכר הבסיס על חשבון החברה, ו-2.5% משכר הבסיס על חשבון העובד. מוותק של 7 שנים ומעלה, יוגדל שיעור ההפרשות על חשבון החברה ל-7.5%.

עוד נקבע כי במשכורת החודש שלאחר חתימת ההסכם יקבל כל עובד מענק חתימה של 800 שקל. כן הוחלט כי סכום הזיכויים לקניות בחנויות החברה, המוענק לכל עובד פעמיים בשנה, יוגדל מ-1,500 ל-1,700 שקל בשנה.

מדי שנה, עבור כל אחת משנות ההסכם, תעביר החברה לחשבון ועד העובדים סכום של 25 אלף שקל.

המחלבה, שבה מייצרים את רוב מוצרי החלב של שטראוס, עברה מנהריה לפארק תעשיות בר-לב בשנת 2001. במחלבה נערכות גם הדרכות לקבוצות ולמשפחות, ומוקרנים מיצגים אור-קוליים המדגימים את תהליך ייצור הגבינות ומוצרי החלב הנוספים מחלב פרות.

יו"ר מרחב גליל מערבי אשר שמואלי: "ההסכם מעניק תוספות שכר יפות ושיפור ברווחה לעובדי המחלבה בשטראוס. אני רוצה להביע הערכה להנהלה שידעה לבוא לקראת העובדים ולהעניק להם תוספות שכר, מענק חתימה, שיפור בהפרשות לקרן השתלמות והגדלת התלושים לחנות המפעל ל-1,700 שקל בשנה. ההנהלה ידעה להעריך את חלקם של העובדים בהישגים והרווחים שאליהם הגיעה המחלבה, וזה לא עניין של מה בכך. אני מודה לכל מי שעסק בניהול המו"מ, מהמנכ"ל רענן קובלסקי ועד יו"ר הוועד דוד בן אבו. תודה גם ליו"ר נעמת במרחב עופרה אלקיים-כהן ולעו"ד עדן אסבן מהאיגוד המקצועי. אני מאחל בהזדמנות זו המשך צמיחה ופריחה, הגדלת המפעל והרחבתו".

יו"ר ועד עובדי מחלבות שטראוס, דוד בן אבו: "אני מברך על ההסכם שמשפר את תנאי העובדים במחלבה. תודה לאשר שמואלי, לעופרה אלקיים-כהן, לחברי הוועד, למנהל המפעל חיליק כרמלי ולמנהלת משאבי אנוש יוליה אבשן".

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות