fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שיחת הזהב

מפרוץ הגל הראשון של הקורונה נעשו אלפי שיחות טלפון לתושבי הגיל השלישי בעיר נהריה כדי לשאול לשלומם, לעודד את המודעות לחיסון ובמידת הצורך לדאוג למחסורם.
התנדבות בקהילה | צילום: באדיבות מרכז צעירים נהריה
התנדבות בקהילה | צילום: באדיבות מרכז צעירים נהריה

השנה החולפת הייתה לא פשוטה עבור כולנו בלשון המעטה, הריחוק החברתי שהביא יחד איתו את הבדידות השפיע בעיקר על האוכלוסייה המבוגרת בנהריה, הנמצאת בקבוצת סיכון. מתוך רצון טוב לעשות למען האחר, נולד פרויקט "שיחה חמה" שמטרתו לשמור על קשר רציף עם התושבים הוותיקים, לוודא לשלומם ולסייע במידת הצורך.

במסגרת הפרויקט, נוצר שיתוף פעולה יוצא דופן בין המחלקה לשירותים חברתיים שביצעו את השיחות לתושבים חסרי עורף משפחתי, לבין מרכז צעירים שרתם את הסטודנטים בעיר לבצע את השיחות גם לבעלי עורף משפחתי, וביחד נעשו כ-12 אלף שיחות.

מאז שהחל מבצע החיסונים תוגברו השיחות לתושבים בגילאים 65 ומעלה כדי לוודא שכל מי שמעוניין יכול להגיע להתחסן, ובמידה ולא, ישלחו לו סיוע. באמצעות השיחות, עיריית נהריה דאגה למלא לתושבים את החסר, החל מקניית וחלוקת מזון לבתים, רכישת מוצרי חשמל ועד סיוע פיזי למרכזי קופות החולים על מנת להתחסן.

אופיר בר, אחראי תחום מעורבות חברתית: "בשבוע שעבר הבת של תושבת וותיקה בעיר איתה היינו בקשר רציף במהלך התקופה, התקשרה להגיד לנו שאימה נפטרה והודתה לנו שהיינו שם בשבילה. היא סיפרה שמכיוון שהם גרים מחוץ לעיר, כל תקופת הסגר הם לא יכלו לבוא לבקר. מה שהקל על תחושתה היא העובדה שיכלה לבטוח בנו שאנחנו כאן בשבילה. זאת הייתה שיחה מאוד מרגשת."

 

התנדבות בקהילה | צילום: באדיבות מרכז צעירים נהריה
התנדבות בקהילה | צילום: באדיבות מרכז צעירים נהריה

כפיר גירש, סטודנט לכלכלה וניהול: "היה לי חשוב לפנות זמן מהלימודים למען האחר, ביצעתי כ-400 שיחות ושמחתי לשמוע שהמצב של רוב התושבים בסדר למרות הכל, ומי שהעלה בפני צורך בסיוע דאגתי להעביר הלאה. אנשים שמחו מאוד שהתקשרתי, בירכו את הפעילות ושמחו לשמוע שיש מי שמתעניין בהם. לי באופן אישי זה נתן תחושה טובה, לדעת שאני נותן למען האחר.

השיחות האחרונות היו בדגש על החיסונים, ככל שהתושבים יתחסנו מהר יותר כך הם יפגשו עם המשפחה, והבריאות הנפשית לא פחות חשובה מהפיזית. הרבה אנשים סיפרו שהם חולים וכמעט שנה לא ראו את הילדים והנכדים וזה כואב לשמוע. העזרה ההדדית חשובה במיוחד בזמנים כאלה וצריך להיות ערניים אפילו לשכן, לראות שהכל בסדר ובמידה ולא לפנות לרשות."

"נהריה עושה לי טוב"

דנה וינשטיין, מנהלת מרכז צעירים: "בשנתיים האחרונות הנושא של מעורבות בקהילה מאוד התחזק, ואני מברכת על כך. פרויקט "שיחה חמה" היה נהדר והוא אחד מתוך רבים. כולם לקחו בו חלק, והיה מרגש לראות את זה. מעגל של מעשים טובים שסוחף את המודעות. לאחרונה חילקנו שמיכות חמות בשיתוף הקרן לידידות והרשות המקומית, חלוקת מאפים לבתים, ונוער של בני עקיבא חילק שתילים לאזרחים וותיקים. המבט המואר בעיניי האזרחים כשהם פותחים את הדלת שווה את הכל."

 

 

יצירת קשר לסיוע לאזרחים ותיקים – 106

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות