fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: מוקדי החיסונים בנהריה ריקים, הקופות קוראות לכם להגיע להתחסן

בעוד שנתוני התחלואה ממשיכים להיות גבוהים, נרשמת ירידה מדאיגה בשיעור המתחסנים בכל הארץ. מנהלי המתחמים של חיסוני הקורונה בעיר קוראים לכם להגיע ולהתחסן, ומבקשים להימנע מפייק ניוז
מבצע חיסונים מכבי נהריה | צילום: טליה בן אלישע

בזמן שנגיף הקורונה מוסיף להתפשט ברחבי העולם, ישראל היא המדינה היחידה שמצליחה לספק חיסונים לכלל אזרחיה מגילאי 16 ומעלה.

בנהריה יותר ממחצית מהתושבים כבר חוסנו ובניהם 90% מבני 60 פלוס קיבלו כבר את מנת החיסון הראשונה ו-81% את המנה השנייה.

לאחר ביקור שערכנו אתמול, שלישי (9.2), במרכזי החיסונים בעיר, עולה כי ישנה ירידה משמעותית בכמות המתחסנים לעומת תחילת המבצע והעומס הרב שפקד את קופות החולים.

מתחם החיסונים ריק מאנשים, קופת חולים כללית בנהריה | צילום: טליה בן אלישע
מתחם החיסונים ריק מאנשים, קופת חולים כללית בנהריה | צילום: טליה בן אלישע

מנהלת הסיעוד במנהלת אשר מחוז חיפה של כללית, לורן סוירסקי, האחראית על מתחם חיסוני הקורונה של כללית בקניון הישן בנהריה, מספרת לנו כי הציבור נוטה להאמין לפייק ניוז שרץ ברשתות החברתיות.

"בתחילת המבצע הביקוש היה מאוד גבוה, הייתה נהירה של אנשים ובחודש הראשון חיסנו בסביבות ה-2,000 אזרחים ביום, לצערי היום הנתונים נמוכים משמעותית. הירידה במספר המתחסנים נובעת בעיקר מחוסר הידע הרפואי של הציבור, שנוטה להאמין לשמועות שקריות. כל המחקרים מעידים שמעבר לתועלת האדירה בחיסון, הוא בוודאי לא מזיק. מתוך אחריות אישית ומקצועית אנשי הרפואה היו הראשונים להתחסן כדי לתת ביטחון לציבור. ניתן לראות זאת גם בשטח, הרוב המוחלט של המאושפזים במחלקות הקורונה הם אלו שלא חוסנו.

"יש לנו מערכת בריאות מדהימה, ואני יכולה להעיד שאצלנו בכללית ישנה התגייסות מרשימה של כלל הצוותים הרפואיים, שעובדים ללא הרף כדי לנצח את הנגיף. יש לנו את היכולת ואת כל המשאבים כדי לחסן את כולם ולעבור את התקופה הזאת כמה שיותר מהר, חסר רק השיתוף פעולה של הציבור. אני מזמינה את כולם להגיע ולהתחסן, ולקחת חלק במבצע החזרה לחיים."

תושב העיר הגיע להתחסן בכללית נהריה | צילום: טליה בן אלישע
תושב העיר הגיע להתחסן בכללית נהריה | צילום: טליה בן אלישע

תושב העיר נהריה, (שהעדיף להישאר בעילום שם) בשנות ה- 50 לחייו, נשאל על ידינו מדוע הוא לא ניגש להתחסן עד היום, סיפר: ״אני לא מתכוון להתחסן עד שאראה שאצל כולם הכל בסדר, למה אני צריך את הסיכון הזה? אני רואה מה מעלים אנשים לרשתות ואני מעדיף ללכת על בטוח, אשאר עם מסיכה וזה הכל. מי שצריך להידבק ידבק , גם החיסון לא יעזור״

תושבת נהריה, בשנות ה-30 לחייה, כתבה בפייסבוק: ״אני אגיד את האמת, אני לא מפחדת להידבק בקורונה וגם אם כן אז אני צעירה והכל בסדר.. שפעת רגילה שתחלוף, הסיכון הוא בעיקר למבוגרים, וההורים שלי אכן התחסנו, לי זה לא דחוף כרגע. אולי כשנחזור למקומות העבודה אהיה חייבת, כרגע זה לא בסדר העדיפות שלי.״

"הציבור מאמין לשמועות לא מבוססות במקום למחקרים מאומתים"

אח מוסמך ואחראי משמרת במתחם חיסוני הקורונה של כללית, סאמר דראושה: "אני חושב שהירידה במתחסנים היא בעיקר עקב הפייק ניוז, ממניע לא מובן הציבור מאמין לשמועות לא מבוססות במקום למחקרים מאומתים. אנחנו כחברה צריכים להתגייס ולעשות הכל על מנת להילחם בזה, באופן טבעי אנשים נוטים להירתע מדבר חדש, אבל חשוב לי להגיד שהחיסון הוא בטיחותי לחלוטין, מיליוני אנשים בעולם התחסנו, הצוות הרפואי התחסן ואני מציע לנצל את ההזדמנות שכרגע ניתן לקבל את החיסון במיידי ולהגיע, ורק כך נוכל למזער את נתוני התחלואה ולחזור לחיים, כולם מתגייסים ורק כך ננצח."

צפו בתושב העיר שהגיע לקבל חיסון בשעת צהריים:

במתחם חיסוני הקורונה של מכבי בעיר נרשמה ירידה משמעותית בהגעת המתחסנים בשעות הצהריים ומנהלי המתחם נמנעו מלהגיב.

מקופת חולים 'מכבי' נמסר: "מאז פתיחת החיסונים לכלל האוכלוסייה אנו חווים ביקוש אדיר ומבורך להתחסנות בקרב חברי מכבי ובימים האחרונים נקבעו למעלה מ-150,000 תורים חדשים לחיסון בכל רחבי הארץ. חברי מכבי מתאפיינים בביקוש גבוה להתחסן ובהתאם לכך נתוני משרד הבריאות מראים שמכבי חיסנה את שיעור החברים הגבוה ביותר מבין כל הקופות עד כה. עם קבלת עדכון ממשרד הבריאות על הקצאת מלאים נוספים בהמשך, נוכל להגביר את קצב ההתחסנות."

מתחם חיסוני קורונה 'מכבי' בעיר נהריה | צילום: טליה בן אלישע
מתחם חיסוני קורונה 'מכבי' בעיר נהריה | צילום: טליה בן אלישע

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות