fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: שופרסל תהרוס את הסניף בלוחמי הגטאות ותבנה מגדלים עם מאות יחידות דיור

באמצעות חברת הבת, שופרסל נדל"ן, הרשת תהרוס את הסניף הענק בלוחמי הגטאות בעיר, ויחד עם היזם יקי רייסנר תבנה קומפלקס מגורים ומסחר שבו יוקם סניף חדש. לשופרסל נכסים רבים בשווי 2.7 מיליארד שקל שבמשך שנים היא לא פעלה להשבחתם, הנפקתם או מכירתם
סניף של שופרסל נהריה (צילום: אביהו שפירא)

מאת: נווית זומר

לא רק קמעונאות: שופרסל מאיצה מנוע צמיחה נוסף – פיתוח נדל"ן שבבעלותה. הרשת הוותיקה צברה נכסי נדל"ן רבים המאוגדים בחברת בת שלה, "שופרסל נדל"ן", ששווים כ-2.7 מיליארד שקל, ובמשך שנים הרשת לא פעלה להשבחתם, הנפקתם או מכירתם.

ידיעה שהתפרסמה באתר ynet, חשפה השבוע (שלישי) כי, שופרסל הודיעה שהיא יוזמת פרויקט למסחר ומגורים על קרקע שבבעלותה בנהריה, בשטח של 7.5 דונם ובסמיכות למרכז העיר (רחוב לוחמי הגטאות), עליו פועל סניף של הרשת בשטח 3,500 מ"ר. הפרויקט המתוכנן כולל מגדלי מגורים עם כ-330 יחידות דיור ושטחי מסחר משמעותיים בקומת הקרקע.

שופרסל תקבל תמורה כספית של עשרות מיליוני שקל, ואת שטחי המסחר. הסניף הקיים ייהרס וייבנה סניף חדש בקומת הקרקע של המגדלים שיוקמו. מדובר בפרויקט השבחה שיניב לרשת רווח הון משמעותי. העסקה מתבצעת בשותפות עם חברת הבנייה רייסדור, שמתמחה במגורים ומסחר ובבעלות יקי רייסנר, יזם נדל"ן חרדי, שיהיה אחראי על הגדלת זכויות הבנייה במתחם.

שופרסל נדל"ן תחזיק בשטחי המסחר של הפרויקט ותמכור את מרכיב המגורים לרייסנר, זאת בתנאי שתאושר התב"ע. רייסדור יוביל הליך תכנוני בסמכות הוועדה המחוזית, והתחייב לבניית שטחי מסחר עבור שופרסל נדל"ן.
מנכ"ל שופרסל נדל"ן, שרון גמבשו, מסר: "שופרסל נדל"ן נמצאת בתנופת ייזום בנכסים שבבעלותה, כאשר עסקה זו בנהריה מצטרפת לעסקאות שיתופי פעולה נוספות שביצענו לאחרונה. האסטרטגיה שלנו היא להיכנס לפרויקטים של עירוב שימושים".

לפני חודש דיווחה שופרסל על עסקת קומבינציה לפיתוח קרקע בבעלותה בצומת כפר סבא, שם פעל סניף של הרשת שנסגר, בשותפות עם חברת הבנייה רוגוזין, להקמת מגדל מסחר תעסוקה בהיקף של 30,000 מ"ר. שוויו של הפרויקט, כפי שדווח, עומד על 350 מיליון שקל.

יו"ר שופרסל, איציק אברכהן (צילום: אביגיל עוזי)

בעוד בעסקי הקמעונאות נרשמה במחצית הראשונה הרעה בתוצאות הרשת, וירידה במכירות כלל רשתות המזון לאחר הבום של תקופת הקורונה, שופרסל מקווה בעתיד לרשום רווחי הון משמעותיים מהשבחת המקרקעין שלה. בדוח הכספי של הרשת לשנת 2021, נכתב: "התקבלה החלטה בדירקטוריון שהנדל"ן ישמש כמנוע נוסף לצד הקמעונאות ויביא ליצירת ערך משמעותי לחברה, לרבות בחינת אמצעים פיננסיים על מנת שיהיו בידה המזומנים הדרושים לצורך הגדלת פורטפוליו הנכסים המניבים שלה, השתתפות במכרזי רמ"י לקרקעות או רכישה של קרקעות במקומות אסטרטגיים והשבחה של נכסים קיימים באיזורי ביקוש לצד בחינה של שיתופי פעולה בתחום הייזום במטרה להפוך לשחקן משמעותי בתחום הנדל"ן".

"אוצרות הנדלן" החבויים של שופרסל ולא עסקי הקמעונאות שלה היו המניע בניסיונות ההשתלטות על הרשת לפני כשנה. לדוגמה, ההצעות שהוגשו, ונדחו, לרכישתה על ידי קרן ברוש וחברת אמות, שהציעו שותפות בחברת הנדל"ן של שופרסל. גם אבי לוי, יו"ר דלק ישראל, שהגיש הצעת לרכישת הרשת אמר כי בכוונתו לפתח את נכסי הנדל"ן של שופרסל. כרישי הנדל"ן מאמינים כי השווי הפוטנציאלי של נכסי החברה לאחר פיתוחם כפול עד משולש, ויש המעריכים אותו בכ-7 מיליארד שקל.

 

הכתבה פורסמה באישור אתר ynet

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות