fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מהפכת התחבורה הציבורית בנהריה

עיריית נהריה יחד עם משרד התחבורה הובילו מהפכה בקווי התחבורה הציבורית בעיר, ומנתוני משרד התחבורה שמתפרסמים כעת עולה, כי תוך פחות משנה צמח מספר הנוסעים היומי ב-41%. ״מדובר במהפכה של ממש! הנתונים מדברים בעד עצמם, אנו שמחים להוות דוגמה להצלחה של תהליך מורכב שאותו משרד התחבורה מציג כהצלחה במישור הארצי בפרק זמן כה קצר", ציין ראש עיריית נהריה, רונן מרלי
מהפכת התחבורה הציבורית בנהריה | צילום: עיריית נהריה

שיא של כל הזמנים במספר הנוסעים היומי בתחבורה הציבורית בנהריה. משרד התחבורה פרסם את נתוני השימוש בקווי התחבורה הציבורית בעיר נהריה מהם עולה כי תוך פחות משנה לאחר שהושקה המהפכה בתחבורה הציבורית בעיר, צמח מספר הנוסעים היומי ב-41%, כשהמדד שקבע משרד התחבורה להערכה האם התוכנית הצליחה היה עלייה של 30% בטווח של שנה מהשינוי.

על פי משרד התחבורה, מדובר בהישג משמעותי בקנה מידה ארצי, בייחוד לאור העובדה כי מספר הנוסעים הכללי במדינת ישראל ובפרט באזור הגליל, עדיין לא הגיע לרף שנמדד עוד טרם פרצה מגפת הקורונה.

מניתוח הנתונים עולה כי במדידה שהתבצעה באחד מימי החמישי בחודש שעבר, נסעו בקווי התחבורה הציבורית העירוניים 7,829 נוסעות ונוסעים. זהו מספר נוסעים הגבוה כאמור ב-41% ביחס למספר הנוסעים מלפני המהפכה (שעמד על 5,472) ועליה של 14% ביחס למספר הנוסעים שנסעו בתחבורה הציבורית לפני פרוץ מגפת הקורונה שעמד על 6,867 נוסעות ונוסעים.

תוכנית התחבורה הציבורית החדשה היא תוצר של שיתוף פעולה של עיריית נהריה עם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית וחברת 'נתיב אקספרס'. המהפכה שבוצעה בתחבורה הציבורית כללה הקמת תחנות קצה בשולי העיר ובהן מבני מנוחה לנהגים שסיפק משרד התחבורה, מה שאיפשר גמישות בתכנון המסלולים החדשים. לאחר השינוי, כל נסיעה בקו אוטובוס מתחילה בתחנת קצה בקצה אחד של העיר, ממשיכה במסלול ישיר אל מרכז העיר והלאה עד לתחנת קצה בצידה השני של העיר. במבנה רשת שכזה, הקווים העירוניים חולפים על פני התחנה המרכזית בשדרות הגעתון כמו בכל תחנה רגילה לאורך הקו, אך אינם מתחילים או מסיימים בה את הנסיעה ובכך נחסכים קילומטרים רבים הכרוכים בכניסת האוטובוסים אל תוך התחנה המרכזית וממנה והנסיעה סביבה.

כחלק מהשינויים במערך התחבורה הציבורית בינואר האחרון, בוטלו מספר קווים שבהם מספר הנוסעים היה נמוך במיוחד או שהיו חופפים לקווים אחרים, תוכננו 6 קווים עירוניים חדשים בתדירות כפולה מבעבר, כאשר כל אחד מהם מחבר שתי שכונות למרכז העיר וזו לזו, שעות הפעילות הורחבו מ-05:00 בבוקר ועד 23:00 וכן בסופי שבוע. עוד במסגרת המהפכה הקצה משרד התחבורה לעיר תוספת תשומות בהיקף של כ-16,000 קילומטרים בשבוע, 17 אוטובוסים חדשים ו-4 מבני מנוחה לנהגים. כ-30 תחנות אוטובוס חדשות ברחבי העיר, בעיקר ברחובות שלא שורתו קודם בתחבורה ציבורית: שדרות הגעתון, רחוב השקד, רחוב ז'בוטינסקי, רחוב מסריק, שכונת אכזיב ותחנות נוספות הוקמו ברחוב אפרים שריר וברחוב שפרינצק.

סך כל עלות תפעול התחבורה הציבורית בעיר מסתכמת בכ-32.5 מיליון שקלים בשנה.
מערך התחבורה הציבורית החדש, המאפשר נסיעה ישירה ונוחה למרכז העיר, ביחד עם התדירות הגבוהה שמאפשרת גמישות ונסיעה ללא תכנון מראש, יצרו אלטרנטיבה ראויה לנסיעה ברכב הפרטי בעיר. ומכאן ההערה היא שבין המשתמשים בתחבורה הציבורית נמצאים גם נוסעים חדשים שלא השתמשו בה קודם.

"מדובר במהפכה של ממש! הנתונים מדברים בעד עצמם, אנו שמחים להוות דוגמה להצלחה של תהליך מורכב שאותו משרד התחבורה מציג כהצלחה במישור הארצי בפרק זמן כה קצר", ציין ראש עיריית נהריה, רונן מרלי. ״חשוב להגיד שאנו נמצאים עדיין בעיצומו של תהליך השינוי ועסוקים כל הזמן בשיפור מתמיד לטובת התושבים. אין ספק שאחרי שנים רבות נעשה בשטח שינוי מהותי שבסיומו לתושבי העיר יש מערך תחבורה שמאפשר להגיע מכל מקום לכל מקום בתדירות גבוהה יותר ובטווח זמנים רחב יותר", הוסיף מרלי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות