fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מדד שקיפות לשנת 2021: קפיצה משמעותית לנהריה, עיריית עכו בראש הרשימה

בפעם השנייה ברציפות: עיריית עכו מיקמה עצמה בראש מדד שקיפות האתרים ברשויות המקומיות בגליל מערבי לשנת 2021. עיריית נהריה רשמה קפיצה משמעותית במדד.
הסמל החדש של עיריית עכו | באדיבות דוברות העירייה

עמותת שקיפות בינלאומית ישראל – שבי"ל מקיימת מזה 13 שנה את מדד השקיפות באתרי הרשויות המקומיות. ניתוח הממצאים במדד וכתיבת הדו"ח השנתי נעשים על ידי ד"ר גלית אבידר.

מדד 2021 בוחן את שקיפות המידע המתפרסם באתרים הדיגיטליים של 76 ערים בישראל. המדד כולל 109 קריטריונים במסגרתם נבחנת שקיפות המידע לציבור, בין היתר, בתחומים של תכנון ובנייה, רישוי עסקים, מכרזים, תקציב, רכש, סביבה וחירום. כמו כן, נדרשת שקיפות המידע בפרוטוקולים של ישיבות המועצה, בפרוטוקולים של ועדות תכנון ובנייה ומידע בתחומי פעילותן של חברות ועמותות עירוניות.

זו הפעם השנייה ברציפות כאמור שעכו בראש המדד. גם במדד 2019 קיבלה העירייה את הציון 100, בעוד שבמדד 2017 את הציון 95 עבור השקיפות באתר האינטרנט העירוני.

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי אמר, כי הוא מברך על תוצאות המדד, וכי הרשות המקומית תמשיך לקדם ולהוביל צעדים בהנגשה ובשקיפות של פעולות העירייה. ״בימים אלו אנו פועלים לשדרוג אתר העירייה המשמש פלטפורמה להעברת המידע לציבור הרחב בשגרה ובחירום וזאת לצד הפעילות שלנו ברשת החברתית״, הוסיף לנקרי.

השופטת (בדימוס) נילי ארד, יו"ר עמותת שקיפות בינלאומית ישראל – שבי"ל: "דרישות המדד נועדו להגביר את מוּדָעות הרשות המקומית לחשיבות שיתוף המידע הנוגע למכלול תחומי התנהלותם של נבחריה והבאים בשמה ומטעמה, מתוקף היותם משרתי הציבור הפועלים בשמו ולמענו. שיתוף המידע, מאפשר קשר ישיר ועניני בין תושבי ותושבות המקום לבין הרשות המקומית. בה במידה, מידע שקוף, ענייני ומשתף תורם להגברת אמון הציבור ברשות ולהשתתפותו הפעילה בקידום האינטרס הציבורי."

תוצאות המדד מעידות על כך שמשנה לשנה, חל שינוי במודעות לשקיפות המידע באתרי האינטרנט שמפרסמות הערים בדרישה להגברת שקיפות המידע לציבור כאמצעי לשיתופו בפעילות העיר והתנהלותה. מסקנה זו מתקבלת בבירור מהשוואת נתוני המדד בשנת 2021, לנתוני מדד השקיפות באתרי הערים בשנת 2017 ובשנת 2019, למרות הרחבת הקריטריונים מדי שנה בשנה.

ממצאי המדד נקבעים באופן אובייקטיבי על בסיס המידע שכל אחת מן הערים מציגה באתר האינטרנט המתפרסם לרשות הציבור. בין היתר כלולים במדד קריטריונים אלה: תקציב, חוזים, מכרזי תשתיות ורכש, מכרזי כוח אדם, מידע הנוגע לחברות עירוניות, סביבה, חירום וכיוצ"ב. ביסוד הקריטריונים הוראות הדין המחייבות פרסום לציבור ואף למעלה מהן.

נהריה רשמה זינוק מרשים וחד מהמדד הקודם וקיבלה ציון של 98% לעומת 55% במדד של שנת 2017 והיא מדורגת ברמה הגבוהה ביותר: +A מצוין. נהריה מדורגת בין שש הערים שרשמו את הזינוק המשמעותי ביותר ושיפרו את הציון ביותר מ-40%.

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי: ״כבר עם כניסתי לתפקיד הבטחתי לקדם את נושא השקיפות בהתנהלות העירייה כלפי הציבור ואנו מקיימים זאת בכל התחומים יום יום- הלכה למעשה. לשמחתי עשינו צעד משמעותי מאז המדד שפורסם בשנת 2017 ורשמנו זינוק של 43% מהפרסום האחרון. המטרה שלנו היא כמובן להמשיך ולהעמיק את העבודה בתחום החשוב הזה״.

עיריית נהריה. צילום: דורון גולן
עיריית נהריה | צילום: דורון גולן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות