fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כבוד: אבישג דביר מתיכון גליל מערבי זכתה בפרס גור אריה לעבודת גמר מצטיינת באזרחות

אבישג דביר מתיכון אזורי גליל מערבי ותושבת נווה זיו, זכתה בפרס "גור אריה" לעבודות גמר מצטיינות לשנת תשפ"ב מטעם המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך.
אבישג עם משפחתה באירוע קבלת הפרס | צילום: מינהל לחינוך התיישבותי

אבישג, כיום עתודאית בטכניון, כתבה עבודה באזרחות בנושא "התמודדות המדינה עם תופעת האלימות נגד נשים במגזר הערבי", בהנחייתו של תמיר לוי סבג, מורה ומדריך ראשי באזרחות. בנימוקי הועדה נכתב כי הפרס ניתן לה "על מחקר אינטליגנטי, אקטואלי ואמיץ, על שימוש בספרות ענפה ועל האופן בו היא קושרת אותה למציאות העכשווית". השבוע אבישג קיבלה בטקס חגיגי, שהתקיים בקרית חינוך "דרור" בשרון, תעודת הוקרה ופרס כספי על סך 1,500 שקלים.

עבודת גמר הינה עבודה מחקרית ברמה אקדמית שתלמידי תיכון בוחרים לכתוב בנושאים שונים לפי תחומי העניין האישיים שלהם. העבודה מזכה אותם ב-5 יחידות לימוד נוספות בתעודת הבגרות. במסגרת כתיבת העבודה התלמידים נדרשים להשתמש בכלי מחקר אקדמיים ומדעיים, תוך ליווי והנחיה של מומחים מהתעשייה והאקדמיה. העבודות נבדקות על ידי בוחנים חיצוניים המומחים בתחום הדעת בו עוסקת העבודה, ומהן נבחרות עשר העבודות המצטיינות ביותר. אחת מהן, כאמור, היא זו של אבישג.

אילנה נולמן מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך: "אבישג התמודדה בהצטיינות עם אתגר אינטלקטואלי של כתיבת עבודת גמר והיא חלק מחוד החנית של הנוער החוקר בישראל. זו דוגמא כיצד בית הספר תומך בהתפתחות אישית ומאפשר לכל תלמיד ותלמידה להעמיק בתחום שמעניין ומסקרן אותו". לדבריה, "כ-40% מכלל עבודות הגמר במערכת החינוך הן של תלמידי החינוך ההתיישבותי והפנימייתי, נתון מרשים זה הוא כתוצאה מתפישה חינוכית הרואה בכתיבת עבודות גמר את הלמידה המשמעותית ביותר ומעודדת פיתוח לומד עצמאי".

יעל הורוביץ, המפקחת על עבודות הגמר  במינהל וד"ר אתי סתיו מרכזת התחום מדגישות כי "עבודות גמר הן צורך הכרחי ומשמעותי במציאות משתנה ומאתגרת. התלמידים חוקרים נושאים אקטואליים ומציעים פתרונות יצירתיים וחדשניים בסוגיות מקומיות ועולמיות. זהו תהליך המשלב ידע, התנסות, חשיבה והסקת מסקנות, שמכין את התלמידים לעתיד ומצעיד אותם לאקדמיה עם מיומנויות וכלים שמקנים להם יתרון".

הפרס מוענק על שם המחנך ישראל גור-אריה ז"ל שראה את פסגת ההוראה והלימוד בחקירה והתנסות עצמית של תלמידים. בטקס הענקת הפרס נכחו רעייתו יעל ובני משפחתו.

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות