fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הישג לראש המועצה האזורית מטה אשר מול האוצר: פיצויים במתווה המסלול הירוק לכל העסקים בקו העימות

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר | צילום: דני צחורי

מחר בבוקר (שני) תובא החלטת "המסלול הירוק" לכל העסקים בקו העימות לאישור ועדת הכספים של הכנסת.

בשבועות האחרונים פעל משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר בפעילות מאומצת מאד בכנסת, מול האוצר רשות המיסים ושר האוצר להוביל החלטה שכל קו העימות 0-9 ק״מ מלבנון וסוריה (יישובי קו העימות) כולל כפר ורדים, יהיו זכאים לפיצוי מוגדל בגין נזקים כלכליים לעסקים, 85% מהיקף הנזק הכלכלי, ללא צורך בסגירה ממשית של בית העסק, זאת בניגוד לנדרש במסלול ״האדום״ של פיצוי נזק עקיף מס רכוש.

יודגש כי בנוסף ל"מסלול הירוק" שהושג לכל קו העימות – לעסק תעמוד הזכות להגיש תביעה גם במסלול אדום ולדרוש 100% פיצוי בהנחה והיה סגור לפי הכללים שיש לכל ענף.

נוסח תקנות מתוקנות שיאפשר החלת ״המסלול הירוק" על כל קו העימות לבנון וגולן יובא מחר בבוקר לאישור ועדת הכספים ומעת האישור, בתוך כמה ימים רשות המיסים יעלו לאינטרנט את האפשרות להגשת תביעות.

משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות: "לאחר שראיתי מה קורה בשטח אצלנו בצפון לעסקים הן בישובים שפונו מתוקף צו והן לאלה שהמשיכו להישאר בישובים היה ברור לי שחובה לפעול מיידית לפיצויים עבור העסקים בכלל קו העימות ולא רק במטה אשר או בישובי הספר, כדי לאפשר לתושבים בעת הזו של מלחמה התעסקות מיותרת בפחדים קיומיים ובירוקרטיות שעה שהמלחמה בצפון נמשכת ואנו סופגים טילים וכטב"מים יום יום. אני שמח ששר האוצר נענה לבקשתי והמתווה יעבור מחר ללא בעיות בועדת הכספים של הכנסת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות