fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גלנט לראשי רשויות בצפון: "עד שלא נרחיק את חיזבאללה – לא תחזרו"

שר הביטחון יואב גלנט אמר היום (רביעי) בפגישה שערך עם פורום ראשי קו העימות בצפון בראשות ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, משה דוידוביץ, כי עד שישראל לא תסיט את חיזבאללה מהגבול - תושבי הצפון שפונו לא יחזרו לבתיהם.
צילום: דוברות מטה אשר

בפגישה שערך הבוקר (רביעי) עם פורום ראשי קו העימות בצפון, התחייב השר גלנט שביטחון תושבי הצפון יקוים במלואו באמצעות הסטה של ארגון הטרור חיזבאללה אל מעבר לנחל הליטני.

שר הביטחון אף ציין כי ההסטה של חיזבאללה תתבצע באמצעים מדיניים או באמצעים צבאיים, וכי עד שהדבר לא יתבצע כל תושבי הצפון שפונו מבתיהם לא יחזרו ליישובים.

עוד ציין גלנט שיפעל למען קיום "הפוגה" לתושבי הצפון הגרים ביישובים במרחק של עד 9 מקילומטר מהגבול, וששגרת חייהם נפגעה בשל בשל נוכחות מאסיבית של צה"ל באזור. התושבים דרושים את פינויים מהמדינה בשל סגירת דרכי גישה ליישובים וירי בלתי פוסק בכל שעות היום.

משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות התייחס לפגישה של שר: "דרשנו משר הבטחון הצהרה ברורה לגבי בטחון תושבי הצפון בכלל וקו העימות בפרט. שר הבטחון התחייב בקולו ל 2 אופציות כדי להחזיר את בטחון התושבים: אחד – עדיפות להסדר מדיני בינלאומי שיבטיח את הרחקת החיזבאללה על בסיס 1701 של האו"ם אל מעבר לליטני. שניים – באם לא תצלח האופציה הראשונה, אז מדינת ישראל תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה להרחקת החיזבאללה באמצעים צבאיים! עד אז לא יוחזרו תושבי קו העימות המפונים לביתם. זאת ועוד הצגתי בפני השר נקודות הנוגעות לכלל רשויות קו העימות ובתוכן:

הסדרה חוקית של פעילות כיתות הכוננות וצוותי החירום היישוביים כולל גיוסם / הגדלת והסדרת כלל מרכיבי הביטחון ביישובים במטרה לשמור על תפיסת הביטחון/בקשה להארכת מסלול פיצוי לעסקים בדחיפות /שיפוי בגין הרס תשתיות עירוניות ושטחים חקלאיים/ תכנית מיגון הצפון – לאור מתן פטור מהיתר לבניית ממ“ד לבתים עד 2 קומות, מבקשים לתת מענקים לתושבי קו העימות להקמת ממ״ד באופן עצמאי ועוד….

השר הבטיח להביא את כל הסעיפים שהוצגו אל המממשלה לאישור ולתפעלן במשותף עם הרשויות ועם משרדי הממשלה הנוגעים בכך ובכלל זה הכנסתם לתכנית מנהלת אופק צפוני.

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי: "אני בטוח שצה"ל וגורמי הביטחון עושים ויעשו את כל הנדרש כדי להבטיח שקט לתושבי הצפון והגליל. אין ספק כי המצב כפי שהוא כיום הוא בעייתי ונדרש למצוא לו פיתרון שיבטיח שמירה על איכות החיים של תושבי נהריה והאזור, כי רק עם גליל חזק ישראל חזקה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות