fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עמק יזרעאל: היום יום הולדת

ארבע חגיגות ימי הולדת נערכו ביישובי העמק השונים: 90 לקיבוץ מרחביה, 70 לקיבוץ הסוללים, 70 למושב היוגב ו-19 ליישוב הקהילתי שמשית
חוגגים בעמק (צילום דוברות המועצה))
חוגגים בעמק (צילום דוברות המועצה))

בטקסים חגיגיים ועתירי אורחים, חגגו ארבעה מיישובי העמק ימי הולדת מרגשים: קיבוץ מרחביה חגג בהתרגשות רבה 90 שנים של עשייה בלתי פוסקת, של חקלאות והתפתחות, של צמיחה והרחבה, ושל גיבוש חברה וקהילה. חלפו 90 שנים מאז הוקמה הקואופרציה במרחביה. בשנים האחרונות, צוינו שלל אירועים מרגשים ביישוב– החל מחנוכת צריף הראשונים המשוחזר בקיבוץ ועד הקמת בית הכנסת החדש. לצד זאת, הקיבוץ מתרחב וקולט משפחות רבות של בנים ששבים לחיות בעמק ושל צעירים מכל הארץ. הקיבוץ גם משמש בית חם ואוהב לעולים במרכז הקליטה.

בקיבוץ הסוללים היישוב כולו לבש חג לציון 70 שנים להקמת הקיבוץ המתחדש. ביישוב ישנם 248 ילדים מתחת לגיל 18, נתון המסמל, יותר מכל צמיחה ושגשוג. בנים שבו לגור במחוזות ילדותם, ליד ההורים הסבים והסבתות, משפחות צעירות בוחרות לבנות את בתיהן בקיבוץ המתחדש ובימים אלו ממש נכנסות לביתם החדש – 11 משפחות של בנים חוזרים/ שם היישוב מסמל את רצונם של המתיישבים לסלול את דרכם להתיישבות בארץ ישראל וגם היום תושביו הם ממשיכי דרכם; סוללים בכל יום מחדש את נוף העמק וערכיו, עם מערכת קהילתית רחבה, המושתתת על ערבות הדדית וכוללת מסורות ישוביות ושלל פעילויות חברתיות.

מושב היוגב חגג 70 אף הוא. כל מי שהסתובב במושב בתקופה האחרונה, לא יכול היה שלא להתרשם מהתכונה והעשייה המתקיימים בו; בנייה, תשתיות, תושבים צעירים לצד ותיקים, מלאי עשייה קהילתית. לקראת חגיגות ה-70 גברה ההיערכות המשותפת עם  שפע של פעילויות ואירועים קהילתיים, בראשם יצירת הספר החגיגי לציון 70 שנים לעלייה לקרקע של מייסדי המושב. הספר מתאר את קורות תושבי המושב, מהקמתו ועד היום. דרכם של המייסדים לא הייתה קלה ואתגרים רבים ניצבו בפניהם בתחילת הדרך, אך חרף הקשיים, הם לא נשברו ונאחזו בקרקע מתוך תחושת שליחות וציונות. גם היום, תושביו נושאים את הערכים הללו בגאווה מזה דורות ומהווים קהילה חזקה, מעורבת ומשפיעה ובית חם, מלוכד, מחבק ומלא גאוות יחידה.

ביישוב הקהילתי שמשית חגגו 19 שנים. צעיר יישובי העמק אך הגדול שבהם, שגם אחרי 19 שנים, הרוח עדיין מפעמת והעשייה הקהילתית בו הולכת ומתגברת. היישוב בולט בפעילותו הקהילתית, הספורטיבית, החברתית, ההתנדבותית והיזמית. מפעיל מערכת חוגים ענפה ועשירה וכולל שיעורי שחייה בבריכה החדשה, המקורה והמחוממת, שנבנתה השנה. התושבים פעילים במגוון רחב של תוכניות קהילתיות המרחיבות את הלב כגון 'יוצאים מהבועה', בה תושבים חונכים צעירים אחרי צבא מחד, וקשישים בודדים ברחבי המועצה, מאידך. הערכים הללו, אשר היוו נר לרגלי אנשי העמק, עוד בימי החלוצים, ממשיכים להתקיים גם ביישוב צעיר ונמרץ כשמשית וזו גאווה גדולה!

הטקסים נערכו במעמד ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, תושבי היישובים, משפחותיהם ועוד אורחים מכובדים רבים. ראש המועצה בירך את תושבי היישובים באיחולי שנה חדשה וטובה, מלאה בעשיה מבורכת. בנוסף, הודה לכל המארגנים והעוסקים במלאכת החגיגות, שהיו מרשימות ביותר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות