fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עם הפנים לעתיד

פגשנו את ד"ר מרדכי דיין, מנהל מחוז צפון של שירותי בריאות כללית, כדי ללמוד על היוזמות החדשות של הכללית, על תהליכים מתמשכים לשיפור השירות, על היעדים העתידיים
דר דיין (צילום דוברות כללית)
דר דיין (צילום דוברות כללית)

ד"ר מרדכי דיין, תושב כפר תבור, מומחה ברפואת משפחה ועוסק גם בתחום הפרעות קשה וריכוז, נכנס לתפקידו כמנהל מחוז צפון של הכללית במרץ השנה, והוא כבר עובד במרץ על מנת לעמוד ביעדים שהציב לעצמו. הוא בוגר הפקולטה לרפואה מאוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע ויש לו גם  תואר שני במנהל מערכות בריאות . את דרכו המקצועית החל בשנת 1985 כמתמחה ברפואת משפחה   בבית שאן, וביצע מגוון רחב של תפקידי ניהול לאורך השנים, כשבתפקידו האחרון כיהן כמנהל הרפואי של כללית מחוז צפון. כעת, בתפקידו הנוכחי כמנהל המחוז, הוא אחראי על כ – 300 מרפאות ומכונים מעפולה ועד לקריית שמונה, המעניקים שירות רפואי לכ- 570 אלף מבוטחים של הכללית – אחריות כבדה לכל הדעות. אבל ד"ר דיין הוא לא אחד שמפחד מעבודה קשה, ויש לו הרבה מאוד תוכניות לטובת בריאות אנשי הצפון.

"תנופת הפיתוח של כללית מורגשת בכל רחבי הצפון ובשנת 2018 נרשמה עלייה בפעילות הרפואית במרפאות ובמכונים, בבדיקות ובייעוצים של רופאים מתחומי הרפואה השונים. המחוז עושה הרבה מאוד תהליכים של תנופה שירותית, אם בגיוס כוח אדם מקצועי, או בפתיחת מרפאות ושירותים שיהיו נגישים יותר לציבור. אנחנו משפרים תשתיות בכל רחבי המחוז, אם ניקח את עפולה לדוגמה: בימים אלה נבנה מרכז החדש לרפואה יועצת במרכז המסחרי החדש מול הקאנטרי. דוגמה נוספת, בניית מרכז לשיקום יום בגליל העליון שעתיד  להיפתח ב- 2020 כדי לשרת את תושבי האזור".

-מדברים כל הזמן על החוסרים בשירותי בריאות בפריפריה לעומת המרכז. אתה מסכים עם הקביעה הזאת?

"לחלוטין לא. השירות שמקבלים בכללית מחוז צפון לא נופל מהשירות שמקבלים במרכז ואף יותר. לאורך השנים הנהלת הכללית ראתה חשיבות גדולה בעשיה רפואית משמעותית והעדפה לצפון. דווקא בשל העובדה שאין מעטפת של בתי חולים שלישוניים באזור, היה צורך לפתח יותר את השירותים הקהילתיים. כיום מחוז הצפון נחשב למחוז המוביל בכל המדדים והוא ניצב במקום הראשון בהרבה מאוד פרמטרים – בתשתיות, בשירות, באורכי התורים, במקצועיות ובמומחיות. המטופלים שלנו מצביעים בידיים וברגליים. המטופלים יודעים שיש מי שדואג להם, שבשעת צרה יהיה מי שיטפל בהם ולא יאכזבם".

-ועדיין, יש תלונות על אורכי התורים. איך אתם מתמודדים עם זה?

"ראשית, חשוב לדייק – אנחנו עדיין עומדים בסטנדרטים. זה נכון שלהתמחויות מסוימות, יש תורים קצת יותר ארוכים, אבל זה בגלל שחסרים מומחים בתחום ברמה הארצית. עדיין, מצבנו כאן בצפון טוב יותר מאשר במקומות אחרים. אנחנו עושים מאמצים לפתור את הבעיה. אחת הדרכים היא שיתוף הפעולה שיש לנו עם מרכז רפואי העמק. כשרופאים מבית החולים עובדים גם בקהילה נוצר רצף טיפולי שבו הרופא שראה אותך במרפאה בקהילה יראה אותך אחר כך גם בבית החולים, כך שזה בהחלט משפר את השירות. חלק מתפקידם של מנהלי המרפאות והצוות המשרדי, הוא לתת פתרון למטופלים שזקוקים לבדיקות דחופות או ניתוחים דחופים. אם אתה לא התור ארוך לצרכיו של המטופל , תפקיד המשרד במרפאה שלך הוא לעזור לך להקדים את התור. יש לנו במחוז צוות מיוחד לתיאום שירותים, שכל תפקידו הוא לסייע לצוותים במרפאות למצוא פתרונות. הם אלה שבקשר עם בתי החולים, המרפאות והמכונים בכל רחבי הארץ, כך שהמטופלים שלנו מוזמנים וצריכים להיעזר בצוות המרפאה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות