fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מפדל כל הדרך

חן לבני ממושב רם און רוכב על אופניים כבר מגיל 5 * לפני כשש שנים גילה בליטה ברגל ימין, חשב שזו דלקת, עשה בדיקות ובדק באינטרנט וגילה שמדובר בסרטן * בתקופת הטיפולים פרש מהמועדון בו רכב * אחרי החלמתו הוא חזר לרכיבה ובגדול
חזר לעשות את מה שהוא הכי אוהב. חן לבני (צילום 500 וואט עמקים)-
חזר לעשות את מה שהוא הכי אוהב. חן לבני (צילום 500 וואט עמקים)-

חן לבני, בן 53, מתגורר במושב רם-און בעמק יזרעאל, נשוי + 3 (בת 23, בן 20, בן 16). חן ואשתו רוכבים על אופני שטח, מושבניקים שרוכבים מגיל צעיר, כתחביב משותף, עושים טיולי רכיבה זוגיים ביחד בארץ וגם בחו"ל.

בעבר היה בצבא במשך 30 שנה והיום הוא משמש כיועץ במגזר הציבורי ומדריך אופניים במועדון הרכיבה "500 וואט עמקים", הוא לקח על עצמו לתכנן את הטיולים של הקבוצה. בגיל 5 התחיל חן לרכב, הרכיבה הרצינית הגיעה בתחילת שנות ה-90, עם כניסת תחום אופני ההרים לארץ. לפני זה היה חזק באופנועי שטח עד שגילה את אופני ההרים.

לפני כשש שנים גילה בליטה ברגל ימין, בזכות מכנסי הלייקרה שלבש במסגרת הרכיבה. חן חשב בהתחלה שזו דלקת, עשה בדיקות ובדק באינטרנט וגילה שמדובר בסרטן. בזמן המחלה (כחצי שנה) לא רכב עם המועדון כי היה חלש מאוד מהטיפולים, רכב לבד בשביל הנפש. את הכימותרפיה סיים לאחר חצי שנה ואת הטיפולים הביולוגיים המשיך למשך שנתיים (טיפולים שפחות מחלישים את הגוף) והיום נמצא במעקב אחת לשלושה חודשים.

במאי 2014, כחצי שנה לאחר שסיים את הטיפולים וחזר לעצמו מבחינת הכושר הגופני, הוא טס עם מועדון הרכיבה לטיול רכיבה באלפים שמבחינתו סימל את החזרה לשגרה. המחלה נתנה לו פרופורציה לחיים ובעיקר גרמה לו לעשות דברים כאן ועכשיו ולא לדחות למאוחר יותר.

קטע מהמרוץ שחוזר (צילום תומר פדר)
קטע מהמרוץ שחוזר (צילום תומר פדר)

המשפחה של חן מפרגנת והילדים נולדו לתוך זה, הם אמנם חושבים לפעמים שאביהם קצת משוגע, כשהוא יוצא לרכוב בגשם, אבל הצטרפו אליו מספר פעמים לטיולים גדולים. כעת חן נערך לקראת תחרות "גראן פונדו" ערבה 2020 עם מסלול של 130 ק"מ והתחיל להתאמן לפי תכנית אימונים מסודרת של המועדון ותוכנית שהוא עושה לעצמו.

התוכנית כוללת 3-4 אימונים בשבוע: רכיבות נפח בשבתות עם המועדון ובאופן עצמאי אימונים ממוקדים של אינטרוולים ועליות. בימים שהוא עובד במרכז הוא מתאמן בפארק הירקון בת"א או בעמק ביתר הזמן.

חן ייקח חלק בפסטיבל האופניים "גראן פונדו ערבה" הבינלאומי, שיתקיים ב- 6-7.3.20 (שישי-שבת) הוא אירוע רכיבת אופני כביש תחרותי ועממי, בהפקתה של חברת גראן פונדו ישראל, בחסות המועצה האזורית ערבה תיכונה ובשת"פ עם איגוד האופניים הישראלי, משרד התיירות, משרד התרבות והספורט, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, מרכז הפועל, קק"ל ועוד.

בשבת 7.3.20 ייצא לדרך גראן פונדו ערבה תיכונה הבינלאומי, בהשתתפות עשרות קבוצות מקצועיות מישראל ומחו"ל ומאות רבות של רוכבים ורוכבות, על מסלול מעגלי באורך של 130 ק"מ, שיתחיל ויסתיים במרכז ספיר בערבה התיכונה, יכלול את הטיפוס המסורתי של מעלה עקרבים ויעבור במכתש הגדול, נחל צין ודרך השלום, במסלול שהוא חוויה מדברית עם נופים עוצרי נשימה. מסלול הגראן פונדו יכלול גם מקטע גראבל סלול ומתוחזק באורך של כ- 7 ק"מ, כמחווה למרוץ הסטראדה ביאנקי באיטליה ואירועי אופני כביש נוספים בעולם, המשלבים מקטעים אתגריים בתוך מסלולי הרכיבה שלהם.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות