fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כפייה חילונית בעפולה?

העיר סוערת וגועשת בעקבות החלטת בית המשפט מהיום האוסרת לקיים הופעה של זמר חרדי בפארק העירוני בהפרדה מגדרית. גם במערכת הפוליטית התגובות לא איחרו לבוא
מוטי שטיינמץ | צילום: ויקישיתוף, CC BY-SA 4.0, באדיבות תאגיד השידור כאן
מוטי שטיינמץ | צילום: ויקישיתוף, CC BY-SA 4.0, באדיבות תאגיד השידור כאן

שופט בית המשפט המחוזי בנצרת יונתן אברהם, פסק, היום, ראשון, כי לא תותר הפרדה מגדרית בהופעה של הזמר החרדי מוטי שטיינמץ שאמורה הייתה להתקיים השבוע בפארק העירוני בעפולה. בכך קיבל השופט את עתירת שדולת הנשים נגד עיריית עפולה.

השופט אברהם כתב בהחלטתו: "אני אוסר על ביצוע האירוע בהפרדה. כל אחד מבאי האירוע יהיה רשאי לשהות לפי שיקול דעתו בכל מקום באירוע. נאסר על כל הסדרנים או המאבטחים לבצע פעולה כלשהי של הפרדה על רקע מגדרי… אני אוסר לפרסם שלטים על הפרדה וכן על הצבת מחסומים או אמצעי כריזה. בכל מקרה שגורם כלשהו ינסה לבצע הפרדה – יש לערב מיידית את משטרת ישראל הנוכחת במקום. נא ליידע עד מחר ב-16:00 למפיקים, לספקי השירותים ולאמן המופיע במקום בדבר פסק דין זה״.

הזמר מוטי שטיינמץ מסר בתגובה: ״זה הזמן שלנו לקדש שם שמיים. בית המשפט לא יחליט לנו מה לעשות ואיך. אני בשום פנים ואופן לא מופיע בלי הפרדה ובלי מחיצה״.

גם במערכת הפוליטית התגובות לא איחרו לבוא.

שר התחבורה וחבר הקבינט ח"כ בצלאל סמוטריץ': "מדובר בפסק דין חמור ומקומם שמצטרף לשרשרת של פסיקות שהופכות את בית המשפט למי שמציב את עצמו נגד היהדות והציבור הדתי ומבקש לכפות עליהם את ערכיו המעוותים ולהעביר אותם חינוך מחדש. ביטול האירוע בעפולה הוא גזל כבשת הרש של הציבור הדתי בעיר, שמבקש ליהנות מעט מהמרחב הציבורי ותקציביו באופן שתואם את ערכיו ואת השקפת עולמו. ספרו לנו עוד על כפיה דתית.

"הלוואי ויכולתי לצפות מראש הממשלה לצאת להגנתו של הציבור הדתי ולקרוא את היועץ המשפטי לממשלה, שאנשיו מובילים את הכפייה החילונית הפונדמנטליסטית הזו, לסדר. אבל הוא עסוק בלחפש כעת את המנדטים שלהם ואין לו זמן לטפל במצוקותיהם.

"אני קורא לכל המפלגות הדתיות להודיע כעת לראש הממשלה כי יתנו את כניסתם לממשלתו אחרי הבחירות בביצוע תיקוני החקיקה הנדרשים, כדי לשים סוף לכפיה החילונית הזו ולאפשר לציבור הדתי לחיות על פי אמונתו".

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס): "בית המשפט בפסיקתו שוב הוכיח כמה הוא מפלה ומונע משנאה כלפי המגזר החרדי. דווקא ביום ט' באב בחר השופט לתת יד לאותן הקבוצות שמטרתן לגרום לקרע בעם. פסיקת בית המשפט היא אות קלון לדמוקרטיה וכפייה אנטי חרדית מובהקת".

ח"כ משה גפני (יהדות התורה): "הפסיקה של השופט היא פסיקה מרושעת, שמתאימה לט' באב – יום החורבן. היא תגרום להרבה אנשים לא להשתתף באירוע".

מנחם פרלה, ממארגני ההפקה של האירוע: "עצוב וכואב לשמוע את החלטת בית המשפט המחוזי שקיבל החלטה להדיר נשים וגברים מאירוע תרבות המתואם לציבור התורני. לראשונה בעפולה תוכנן אירוע עירוני בעידוד ועזרה של ראש העירייה וצוות העירייה לכל המשפחה המותאם לפי גדרי ההלכה. גורמים עוינים פנו לבית המשפט בעתירה קנטרנית לבטל את האירוע כי הוא לפי ההלכה. הציבור שומר התורה והמצוות לא יקבל הנחיות מאנשים שאין להם אחיזה בהלכה ושום קשר לתורה הקדושה. עצוב לראות ולשמוע כאלו החלטות מנותקות מהמציאות. נמשיך להתפלל 'השיבה שופטינו כבראשונה ולמינים ולזדים אל תהי תקווה'".
מעיריית עפולה נמסר בתגובה: ״מתוך 360 אירועי קיץ שקיימה הרשות, היא ביקשה להפיק אירוע מרכזי ענק לציבור החרדי שיחגוג וייהנה לפי מנהגיו. צר לנו שלא התאפשר. נכבד את החלטת בית המשפט״.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות