fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל בית שאן: בית המשפט המחוזי אישר את הבקשה להסדר נושים

השופט טאהא קבע כי ההתדרדרות במצבה של הקבוצה נובעת מניהול כללי ושוטף לא נכון וצמצום התמיכה של עיריית בית שאן ב-5 השנים האחרונות
אור בקצה המנהרה. הפועל בית שאן (צילום אביב עובדיה)
אור בקצה המנהרה. הפועל בית שאן (צילום אביב עובדיה)

בשורה לקבוצת הכדורגל של הפועל בית שאן ואוהדיה: בית המשפט המחוזי בנצרת קיבל השבוע את הבקשה להסדר נושים אותה הגיש המפרק הנאמן עו"ד יהב ארגמן.  המשמעות – חובות העבר של קבוצת הכדורגל שנאמדו ביותר מ-3.5 מיליון ₪ יעמדו כעת על כ-1.05 מיליון שקל.   מי שתסייע בכיסוי החובות אותם אישר בית המשפט היא עיריית בית שאן וזאת מתוך חלק מתקציב התמיכות שלא הועבר עדיין לשנת 2019 ותקציב התמיכות שיאושר ל-2020.

על פי הסדר הנושים יקבלו השחקנים ועובדי המועדון 75% מחובות שכרם, הנושים המובטחים – ביטוח לאומי ומס הכנסה יקבלו 40% מהחוב ושאר הנושים והספקים יקבלו 30% מהחוב של הקבוצה כלפיהם.

בקבוצה בירכו כמובן על ההחלטה מנכ"ל הקבוצה, שראל אזולאי אמר השבוע: "אנו מאמינים בעיריית בית שאן ובעומדים בראשה שיעשו הכל כדי שנוכל לממש את שאיפותינו לעתיד מקצועי טוב יותר, להגשים את המטרות והכי חשוב – להחזיר את הקהל שלנו אל המגרשים בהמוניו״.

השופט ערפאת טאהא קיבל, כאמור, במלואו את הסדר הנושים אשר מבוסס על הדו"ח המסכם אותו הגיש המפרק הנאמן עו"ד יהב ארגמן.  "אין ספק כי התועלת שתצמח לכלל הנושים מההסדר עדיפה על פני התועלת האפסית שתצמח להם מחלופת הפירוק", כתב השופט טאהא בהחלטתו.

מעיון בפרוטוקלים ובכרטסת תנועות הכספים של עיריית בית שאן בשנים 2014-2018 עולה כי העירייה לא העבירה חלק גדול מהתמיכות הישירות אותן אישרה והתחייבה – סה"כ כ-2 מיליון שקל בשנים אלה. עו"ד ארגמן מתאר בדו"ח הקשה כי על אף ביקורות של רשם העמותות המשיכה העמותה להתנהל באופן גרעוני ולהגדיל את התחייבויותיה תוך שהיא מסתמכת על החלטות עיריית בית שאן לתמיכה שנתית אשר בסופו של דבר בוצעו באופן חלקי. כך לדוגמא, ב-2018 אישרה מועצת העיר תמיכה של 830 אלף שקל, אך בפועל לא העבירה העירייה שקל בודד לקופת הקבוצה המדולדלת.

לפי סעיף 20 בדו"ח של עו"ד ארגמן: "ניהול שכזה בצירוף תמיכה עירונית מאוחרת ובצירוף תמיכה עירונית בחוסר משמעותי מן התקציב אשר אושר כחוק הובילו את העמותה לכדי מדרון חלקלק אשר בו למשך כ-5 שנים ברציפות היא מתנהלת באופן גרעוני עד אשר הגיעה לכדי חדלות פירעון ממשית אשר איימה לגדוע את פעילותה"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות