fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הליכים בלתי תקינים הובילו להחלפת כל שדרת הניהול ב'אנשי שלומנו'"

דוח מבקר המדינה שפורסם היום מותח ביקורת חריפה כנגד עיריית עפולה וראש העיר שלה. העירייה בתגובה: "העובדים והמנהלים שהתקבלו לעבודה בעיריית עפולה מאז הבחירות, כולל אלה המוזכרים בדו"ח המבקר, עמדו בתנאי הסף והם נבחרו לתפקיד ע"י ועדת המכרזים"
יצחק מירון (צילום: יח"צ)
יצחק מירון (צילום: יח"צ)

דוח מבקר המדינה יוסף שפירא שפורסם היום, מותח ביקורת חריפה כנגד עיריית עפולה והעומד בראשה, יצחק מירון. המבקר קובע כי מינוי מקורבים ומכרזים תפורים הם תופעה פסולה, שלעתים אף חצתה את הגבול הפלילי, הפכה למעשה לכלי בעבור ראשי ערים למנות את מקורביהם ותומכיהם הפוליטיים לתפקידי מפתח, ולמעשה למלא את העירייה באנשי שלומם.

יצחק מירון (צילום: יח"צ)
יצחק מירון (צילום: יח"צ)

מתוך הדוח: "הליכים בלתי תקינים הובילו להחלפת כל שדרת הניהול ב'אנשי שלומנו', קרי מועמדים בעלי זיקה פוליטית או אישית לראש העירייה ולחברי סיעתו". המבקר שפירא הוסיף כי בשישה מכרזים לתפקידים בכירים בעירייה פורסמו שמות הזוכים עוד לפני שנבחנו המועמדים בפני ועדת הבחינה. באותם מקרים, הזוכים כבר קיבלו מספרי טלפון פנימיים בעירייה ושובצו בחדרים לפני הדיון במכרז. למעשה, המועמדים שהוצבו במקומות 4, 7, 10, 11, 13 ו-14 ברשימת "תנופה לעפולה", סיעת ראש העירייה, נבחרו לאייש תפקידים בעירייה, רובם בכירים.
מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "העירייה מכירה בחשיבות עבודת מבקר המדינה, אך מצרה על המסקנות המוטעות אליהן הגיע, בדו"ח ביקורת זה. קשה להימנע מן ההרגשה כי המבקר גיבש מראש תזה, לפיה הסיבה לקבלת העובדים המוזכרים בדו"ח, הינה זיקתם הפוליטית בלבד ולא כישוריהם, תוך התעלמות מהעובדות שהובאו בפניו, המוכיחות את ההיפך הגמור. על מגמתיות הדו"ח, תעיד בין היתר העובדה, שהוא מבקר גם את בחירתם של שלושה מנהלים בכירים, ששירתו באותו תפקיד במשך למעלה משמונה שנים, בקדנציה הקודמת ובהצלחה מרובה.
לגופו של ענין, מגיבים בעירייה: "העובדים והמנהלים שהתקבלו לעבודה בעיריית עפולה מאז הבחירות, כולל אלה המוזכרים בדו"ח המבקר, עמדו בתנאי הסף והם נבחרו לתפקיד ע"י ועדת המכרזים, בה ישנה נציגות גם לאופוזיציה ובמקרה של עובדים בכירים – גם לנציגות מקצועית מטעם משרד הפנים. זאת ועוד, לאחר פרסום הטענות בתקשורת כי מדובר ב"מינויים פוליטיים", בשנת 2014, ועל רקע אותן טענות, החליט משרד הפנים לבדוק את תהליך קבלת העובדים פעם נוספת, באופן יסודי ומעמיק, וביקש לקבל את כל מסמכי המכרזים, מחדש. גם לאחר בחינה מדוקדקת זו, שנערכה כאמור, על רקע הטענות ל"מינויים פוליטיים", אישר משרד הפנים את כל המכרזים, לאחר שבדק שוב את תהליך בחירת העובדים ואת עמידתם בכל התנאים הנדרשים ולאחר שלא מצא בהליכים כל דופי או פגם".
עוד טוענים בעירייה: "מיותר לציין כי זיקה פוליטית לכשעצמה, אינה פוסלת התמודדות וזכייה בתפקיד ברשויות המקומיות, כל עוד המתמודד עומד בתנאי הסף ונמצא המועמד המועדף על ועדת המכרזים, כפי שקרה בפועל במקרים המוזכרים בדו"ח המבקר, ללא יוצא מהכלל".
בעיריית עפולה מסכמים ואומרים: "הליקויים שהועלו בדו"ח המבקר (הטכניים, ברובם), תוקנו עוד טרם עריכת הדו"ח והעיריה תקפיד גם בעתיד על יישום ההנחיות, הן מהמבקר והן ממשרד הפנים, שהינו המשרד הממשלתי המפקח על פעולות הרשויות המקומיות ובכללן, עיריית עפולה. העירייה, על כל מנהליה ועובדיה ובכלל זה העובדים המוזכרים בדו"ח, שנבחרו כאמור על רקע כישוריהם והממלאים בהצלחה את תפקידם – תמשיך לשרת נאמנה את תושבי העיר ולפתחה והכל תוך הקפדה על מינהל תקין".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות