fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גיל ברעם- איש העשור בכדורגל הצפוני

מנכ"ל הפועל נוף הגליל סוגר עשור בתפקיד * על ההצלחות והכישלונות שלו * ואיפה הוא רואה את הקבוצה בעוד 5 שנים
השחקנים חוגגים את ההישארות עם המנכ"ל גיל ברעם (צילום חגאג רחאל)
השחקנים חוגגים את ההישארות עם המנכ"ל גיל ברעם (צילום חגאג רחאל)

"יש לכם מנכ"ל משכמו ומעלה, איש כדורגל מהמעלה הראשונה", פרגן הבעלים של מכבי חיפה, יעקב שחר, למנכ"ל הפועל נוף הגליל, גיל ברעם, במהלך ישיבת עבודה בעיריית נוף הגליל, בחודש אוגוסט האחרון. לפניו כמה חודשים ביקר את רונן פלוט מנכ"ל המנהלת, ארז כלפון, שאמר דברים דומים.

בסוף 2009 נכנס גיל ברעם לתפקיד המנכ"ל בקבוצה שהייתה על סף פירוק, הרבה בגלל העלייה לליגת העל והנזקים שגרמה האפיזודה החולפת בליגת העל.

ברעם, בן 54, נשוי למורן ואב לשלוש בנות, דמות מוכרת במחוזותינו, אבל אלמונית במדינת תל אביב, נכנס לתפקיד המנכ"ל ובתום עשור יכול להרשות לעצמו לחייך בסיפוק: הקבוצה שלו עדיין הבכירה בעמק, הוא חבר של כבוד במנהלת הליגה וגם בהתאחדות לכדורגל עושים חשבון למוצא פיו ועושים לו המון כבוד.

גיל ברעם: "כשנכנסתי לתפקיד היינו בחובות של 7 מיליון שקל, לא הייתה סביבת עבודה, בעירייה לא היה שלטון יציב, דבר שפגע בנו מאוד, ספונסרים לא רצו להתקרב אלינו, היום אנחנו אחד המועדונים המסודרים בארץ ואסור לשכוח שבתקופה בה אני מנהל את המערכת, הוצאנו כ- 15 שחקנים לליגת העל, זה דבר שאני גאה בו באופן אישי. ילדים בני המקום קיבלו הזדמנות בליגה של הגדולים וזה לא דבר של מה בכך".

גיל ומורן ברעם עם הבת נועם (צילום עצמי)

עד עצם היום הזה, כששואלים את ברעם מה ההצלחה הכי גדולה שלו בהפועל נוף הגליל, הוא מצביע על מהלך הקפאת ההליכים. "זה מהלך שהציל את הקבוצה מפירוק, היו חובות של מיליונים ואף אחד לא ראה את הקבוצה יוצאת מהברוך, אבל בעבודה קשה, הרבה אמונה והתמדה, ומעל לכל ראש העיר רונן פלוט, יצאנו מזה בכבוד" הוא מספר.

ברעם מוסיף: "זה לא רק המהלך של הקפאת הליכים. אסור לשכוח שהמהלך גרר הפחתת 9 נקודות ליגה יקרות. עד היום אני לא מאמין שנשארנו בליגה באותה עונה, אחרי הפחתה כל כך משמעותית".

4 פעמים בפלייאוף העליון

במהלך התקופה בה הוא מנהל את המועדון, הגיעה הפועל נוף הגליל 4 פעמים לפלייאוף העליון (עם אלדד שביט, דני גולן וירון הוכנבוים פעמיים). ב- 6 עונות נוספות נלחמה על חייה בפלייאוף התחתון, כאשר פעמיים נשארה בליגה דרך משחקי המבחן נגד קבוצות מליגה א' (עירוני נשר וכפר קאסם).

עם נשיא מכבי חיפה יעקב שחר אצל ראש העיר (צילום יצחק סולומון)
עם נשיא מכבי חיפה יעקב שחר אצל ראש העיר (צילום יצחק סולומון)

-גיל, מה הכישלון הגדול שלך בעשור האחרון?

"ללא ספק איבוד כרטיסי העלייה לליגת העל עם דני גולן ועם ירון הוכנבוים. עם דני גולן איבדנו יתרון של 6 נקודות ורעננה עלו על חשבוננו, עם ירון הוכנבוים איבדנו יתרון של 10 נקודות וכפר סבא עלו במקומנו. זו הייתה ללא ספק פגיעה מורלית קשה עבור המועדון ועבורי באופן אישי. כולם אומרים שאין לנו מה לחפש בליגת העל, שנתרסק וניכנס לחובות אדירים, אבל אני חושב שדווקא בליגת העל היה לנו יותר קל לגייס כספים, להביא ספונסרים ולבנות משהו יפה. אסור לשכוח שיש לנו יתרון אחד גדול על פני רוב הקבוצות גם בליגת העל: ראש העיר, רונן פלוט, שאומרים עליו שהוא בולדוזר ומי כמוני יכול העיד על כך. הבן אדם עובד בלי הפסקה, אוהב את המועדון בטירוף וכשהוא הגב שלנו אני יכול להיות רגוע".

-איפה אתה רואה את הקבוצה בעוד 5 שנים?

"ללא ספק בליגת העל. יש להפועל נוף הגליל מה לעשות שם. יש פה תשתית, יהיה לנו אחד האצטדיונים היפים באזור ושוב מגיעה מילה טובה לראש העיר, רונן פלוט, שהוא פשוט מטורף על כדורגל. אני אומר וחוזר ואומר שהמקום של הקבוצה הוא בליגת העל ואני מקווה שנגיע לשם".

גיל ברעם (צילום מיכאל מלכין)
גיל ברעם (צילום מיכאל מלכין)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות