fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בגיל 100.5 הלך משה אדרי ז"ל לעולמו

הגיע לארץ בעלייה הגדולה של יוצאי צפון אפריקה בתחילת שנות ה- 60, קבע את ביתו בקריית נצרת * עבד לפרנסתו במפעל כיתן, גידל 10 ילדים בצניעות ובאהבה
משה אדרי ז"ל. (צילום עצמי)
משה אדרי ז"ל. (צילום עצמי)

השבוע הלך לעולמו משה אדרי ז"ל מנוף הגליל והוא בן 100.5. אדרי, שהגיע לארץ בעלייה הגדולה של יוצאי צפון אפריקה בתחילת שנות ה- 60, קבע את ביתו בקריית נצרת, כפי שנקראה באותם ימים ומאז ועד היום לא עזב אותה.
במסיבת לרגל יום ההולדת ה- 100, שארגנו לו לפני כשבעה חודשים הוא נראה שמח ונרגש כמו ילד קטן.  משה  קישט את ראשו בזר הפרחים שהכינו לו ונהנה לראות את השולחן ערוך במטעמים ובעוגת יום הולדת חגיגית.
שיא ההתרגשות היה כשראש העיר רונן פלוט הגיע למסיבה ובידו שי מיוחד – מגן הוקרה עשוי מקריסטל מעוטר. פלוט שמקפיד להגיע לכל מסיבת יום הולדת 100 של תושבי העיר חיבק את משה והודה לו על כל מעשיו ופועלו למען העיר  "מאה זה השמונים החדש", אמר פלוט בחיוך והודה למארגנים על האירוע שיזמו. בתקופה האחרונה הוא התגורר בית אבות "נוף העמק", בנוף הגליל בשל בעיית זיכרון ממנה סבל. בני משפחתו ביקשו להודות בחום לצוות המטפל, שטיפל באביהם במסירות.

משה אדרי ז"ל ביום הולדתו האחרון (צילום ישראל פרץ)
משה אדרי ז"ל ביום הולדתו האחרון (צילום ישראל פרץ)

בתו של משה, פאני, סיפרה על המשפחה המדהימה שגידל אביה יחד עם אמה אסתר ז"ל שהלכה לעולמה בשנת 2002. "אימא ואבא היו כמו זוג יונים, אימא עבדה במשך שנים רבות במטבח של בית ספר תבור, כיום זה בי"ס ארבל, ואבא עבד עד הפנסיה במפעל "כיתן", הם גידלו תשעה ילדים בצניעות ובאהבה, מעולם לא חיפשו לעצמם כבוד ולא ביקשו שום דבר".
משה אדרי, שנטמן בראשון האחרון, במעמד מאות שהגיעו לחלוק לו כבוד אחרון, נפטר בשיבה טובה והותיר אחריו מורשת מפוארת ומשפחה מלוכדת שטיפלה בו במסירות עד יומו האחרון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות