fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: סיכום משחקי המחזור האחרון

ברוך הבא. טקויה מרימה, הקשר היפני החדש של הפועל עכו

הפועל עכו (לאומית)

הפועל עכו ממשיכה בצניחה מדאיגה ואחרי שספגה הפסד חוץ לבית"ר ת"א/בת ים, 2:1, התקרבה לכדי 2 נקודות בלבד מהמקום ה-13, שמוביל בסיום העונה למשחקי מבחן נגד הירידה לליגה א'.

מאזן האימה של הפועל עכו במשחקי חוץ העונה לא השתנה גם במפגש נגד בית"ר ת"א/בת ים. המארחים עלו ליתרון ראשון בדקה ה-35, אחרי בעיטת עונשין מ-11 מ' שנפסקה לזכותם. השוער אופק אנטמן אומנם הצליח להדוף את הבעיטה הראשונה, אך השחקן הבועט השלים את המשימה בהצלחה כשעט על הכדור החוזר ובניסיון השני החדיר אותו פנימה, 0:1. בדקה ה-69, ספגה עכו את השער השני. בדקה ה-87 הצליח שאדי מסראווה לצמק ל-2:1. בדקות הספורות שנותרו לסיום ניסתה עכו להשיג את השוויון, אבל ללא הצלחה.

מחזיקת זכויות הניהול בהפועל עכו קרן בן נשר: "המצב לא פשוט ואנחנו חייבים לקחת את עצמנו בידיים. צריך לזכור גם שלאור מה שעברנו בקיץ האחרון, התקציב המאוד נמוך וכיסוי חובות עבר, המטרה הייתה ונשארה להישאר בליגה. אני לא נלחצת. למדתי מטעויות העבר ולא אבצע שום זעזוע, שאף אחד גם לא מבטיח שיעזור. מה שהמאמן והשחקנים צריכים עכשיו זה שקט וביטחון. אני מגיעה לכל אימון ובטח שלכל משחק ואני רואה כמה השחקנים משקיעים ורוצים. כינסתי אותם לשיחה והבהרתי להם שאני מעניקה להם רשת ביטחון ושימשיכו ככה. אני מאמינה במאמן אלי כהן וביכולת של השחקנים. עשינו כרגע שינוי קל בסגל ואולי נבצע עוד שינוי מינורי, אבל לא מעבר לכך. אני מאמינה שברגע שהמומנטום יחזור אלינו, נעצור את כדור השלג ונחזור לנצח".

הפועל עכו: מלך השערים שוחרר, קשר שלא שיחק שנה, הוחתם

הפועל עכו שחררה השבוע את החלוץ עזאת חלאילה (26), שחתם בהפועל אום אל פאחם. דובר הקבוצה ויקטור כהן: "עזאת ביקש להשתחרר לאחר שקיבל הצעה כספית טובה יותר מהשכר שהוא מקבל בהפועל עכו. כמדיניות, הפועל עכו לא תעמוד בפני אף שחקן שרוצה לעזוב, ולכן התקבלה החלטה להיענות לבקשתו. אנו מודים לעזאת על תרומתו לקבוצה ומאחלים לו הצלחה בקבוצתו החדשה".

אלא שקודם להחלטתו של החלוץ לעזוב הוא היה מעורב בתקרית לא נעימה עם המאמן אלי כהן. זה קרה כשהמאמן כהן תרגל את ההרכב הראשון לקראת משחק הליגה נגד בית"ר ת"א/בת ים. חלאילה, שפתח בשני המשחקים הקודמים נגד בני סכנין והפועל רמת גן, ראה שהוא לא בתוכנית ההרכב, ביקש הסבר מהמאמן לגבי ההחלטה להדיחו מההרכב. כהן, בתגובה, גער בחלאילה, טען שהוא חוצפן וסילק אותו מחדר ההלבשה. חלאילה, שהבין באותו רגע שהוא סיים למעשה את דרכו בהפועל עכו, יצר קשר עם סוכנו עידו קרן וכעבור יממה אחת כבר מצא לעצמו קבוצה חדשה, הפועל אום אל פאחם.

נציין, שרק בשבוע שעבר קיבל חלאילה הצעה להצטרף להפועל רמת גן, אולם הוא דחה אותה על הסף והודיע: "אף הצעה לא תוציא אותי מהפועל עכו".

שלום, עזאת. מתברר שכן אפשר להוציא אותך מהפועל עכו.

"וואלה אחי, לא חשבתי לעזוב, אבל אני והמאמן אלי כהן לא מסתדרים. אני רוצה לשחק כדורגל ולהתרכז בכדורגל ואין לי כבר כוח להתעסק בשטויות ולעסוק כל הזמן במריבות עם המאמן. מתחילת העונה, הרגשתי שאלי כהן לא מעריך אותי מספיק ואני לא יודע למה. אני חושב שכשאני במגרש, אני עושה עבודה טובה ואני גם ממושמע. בשני המשחקים האחרונים, נגד בני סכניו והפועל רמת גן, המאמן אלי כהן ביקש ממני לשמור על עלי עותמאן וינון אליהו, ועשיתי את זה בצורה טובה. שניהם נוטרלו ולא סיכנו אותנו בכלל. אני חושב שבתור שחקן בית, היה מגיע לי יותר יחס ויותר קרדיט מקצועי. לצערי, לא קיבלתי לא יחס ולא קרדיט והרגשתי שבהפועל עכו לא מעריכים אותי".

אתה חושב שהפועל עכו תשרוד בליגה?

"אני מאחל להפועל עכו שתישאר בליגה".

למרות מה שקרה לך עם אלי כהן?

"כן. מאמן בא ומאמן הולך, אבל הפועל עכו זאת קבוצה שתמיד תהיה אצלי בלב".

הפועל עכו, שהבקיעה עד כה 19 שערים בלבד (הכי פחות בליגה מלבד האחרונה בטבלה, הפועל עפולה) ויתרה למעשה על מלך השערים שלה. עזאת חלאילה הבקיע העונה חמישה שערים (שלושה בליגה ועוד שניים בגביע הטוטו).

במקביל, צירפה הפועל עכו את הקשר היפני טקויה מרימה (30), ששיחק בעונה שעברה בהפועל פתח תקווה, אך מאז חודש פברואר 2019 לא ראה מגרש. לפי הודעת המועדון, טקויה גדל במחלקת הנוער של קיוטו סאנגה מהליגה הראשונה ביפן. לאחר שנה אחת בקבוצה הבוגרת של המועדון היפני, עבר לליגה השנייה בפולין, שם שיחק במדי קבוצת גארדיה קושלין. לאחר חצי עונה, בה רשם 15 משחקים והבקיע 5 שערים, חתם בקבוצת פוגון שצ'שין מהליגה הראשונה. מרימה שיחק בקבוצה הפולנית במשך שנתיים וחצי, וכבש 9 שערים ב-78 משחקים בהם שותף. בעונת 2016/17, עבר לקבוצת ראטכאבורי מהליגה הראשונה בתאילנד. באותה שנה גם הספיק לעזוב ועבר לקבוצת זאמון מהליגה הראשונה בסרביה. בקיץ שעבר נחת הקשר היפני בישראל וחתם בהפועל פ"ת. מרימה שיחק חצי עונה והבקיע שער אחד בלבד. מאז פברואר 2019, הוא כלל לא שיחק.

בעכו טוענים כי מדובר בשינוי מקצועי מרענן שרק יוסיף לקבוצה.

על ההחלטה לוותר על המענק בגובה 250 אלף שקלים שהיה ניתן לקבוצה אם הייתה מסיימת את העונה ללא שחקן זר בשורותיה, אמרו: "המהלך היה מתבקש. היינו חייבים להתחזק".

ׁ(ליגה ב') בית"ר נהריה – אחי עכו, 1:2

בית"ר נהריה קטעה שרשרת של ארבעה הפסדים רצופים כשגברה בביתה על אחי עכו, 1:2. מאי בר גיל העלה את הבית"רים ליתרון ראשון בדקה ה-29. חאלב כליב מאחי עכו השווה בדקה ה-39 ל-1:1. בדקה ה-67 רשם מאמן בית"ר נהריה ג'קי שריקי חילוף בינגו כשהכניס את אלון חן, שכבר בנגיעתו הראשונה בכדור, כבש את שער הניצחון, 1:2. עד לסיום הצליחו חניכיו של המאמן ג'קי שריקי לשמור על היתרון השברירי.

כובש שער הניצחון אלון חן, סיכם בסיום: "אני שמח שעזרתי לקבוצה לנצח וקצת לשמוח אחרי תקופה לא טובה שעברה עלינו. שיחקנו נגד קבוצה טובה, עקשנית ולוחמנית ולא היה לנו קל. אני מקווה שהניצחון הזה יחזיר לנו את הביטחון ושנצא לדרך חדשה. יש פה קבוצה טובה שבהחלט יכולה להתמודד עד הסוף ולהגיע לפלייאוף העליון".

מאמן אחי עכו פריד סכניני: "אני קונה הפסד אחד משישה משחקים. נקלענו ליום חלש וסבלנו גם מסגל חסר מאוד בגלל פציעות והרחקות, ורק שני שחקנים ישבו אצלנו על הספסל. ההפסד הזה הוא מעידה חד פעמית, עדיין לא ויתרנו על הפלייאוף העליון".

הניצחון החזיר את בית"ר נהריה למאבק הכניסה לפלייאוף העליון, כשהיא מדורגת במקום השישי בטבלה, שתי נקודות בלבד מהמקום החמישי. מנגד, באחי עכו ההפסד התקבל באכזבה מסוימת, שכן הוא מרחיק את הקבוצה מחלום ההעפלה לפלייאוף העליון ורחוקה.

 סקציה מעלות (ליגה ב')

סקציה מעלות החמיצה הזדמנות מצוינת לזכות בשלוש נקודות יקרות במאבקה בתחתית כשספגה שער שוויון דרמטי במשחקה הביתי נגד הפועל טובא/זנגריה שהסתיים בתיקו, 1:1.

מעלות פתחה טוב וכבר בדקה ה-13 עלתה ליתרון, ושוב משיתוף פעולה מוצלח בין חיים בן דוד לאיתן אדרי. גם הפעם, היה זה בן דוד שהגביה כדור עונשין לעומק הרחבה ואדרי התרומם גבוה מעל הגנת האורחים, הקדים את השוער שיצא לקראת ונגח לרשת, 0:1 למעלות. מעלות, מעודדת משער היתרון, המשיכה להיות עדיפה ולייצר שוב ושוב הזדמנויות כיבוש, אך החמיצה בצורה מסמרת שיער. במחצית השנייה טעתה מעלות כשנסוגה מעט לאחור. למרות זאת, האורחים כמעט ולא הגיעו למצבים בזכות סגירה טובה של שחקני הגנת מעלות. בתוספת הזמן, הצליחו האורחים לכבוש את שער השוויון, אחרי שכדור עונשין שהוגבה לרחבת מעלות פגע בגופו של שחקן טובא/זנגריה ומשם התרומם ונחת בקשת לרשת, 1:1.

המאמן ניסים שיון היה בסיום מתוסכל וסיכם: "פספוס גדול. הניצחון כבר היה בידיים שלנו, ובסוף ספגנו שער מכלום, אפילו לא בהתקפה מסודרת של הקבוצה היריבה. סתם כדור שהוגבה לרחבה, פגע במישהו ונכנס לרשת. אבל רק אנחנו אשמים. יכולנו עוד במחצית הראשונה לגמור את המשחק אם היינו מנצלים את המצבים שהגענו אליהם. חבל, אבל כמו שאמרתי, כנראה שנגזר עלינו להילחם עד הסוף על מקומנו בליגה. כולם פה מודעים למצב ובאמת מגיע שאפו גדול לשחקנים שנלחמים. אני רק מקווה שבמשחקים הבאים נדע לנצל יותר את ההזדמנויות שאנחנו מגיעים אליהם ולנצח. בשלב הזה של העונה, כשהכל בתחתית צפוף, כל נקודה חשובה ויכולה להכריע".

בתום 20 מחזורים מדורגת מעלות במקום ה-11 עם 20 נקודות, כשהיא מרוחקת 4 נקודות מהמקום ה-13 שמוביל למשחקי מבחן נגד הירידה.

הפועל עירוני כרמיאל (ליגה ג')

הפועל עירוני כרמיאל לא מוותרת וממשיכה במרדף אחר מוליכת הטבלה, מכבי שעב. במחזור האחרון השיגה כרמיאל ניצחון ראשון בעידן המאמן החדש לירון יגר, כשרשמה ניצחון ביתי דחוק על הפועל בענה, 0:1. את השער היחיד במשחק הבקיע איליה זאיקה בדקה ה-68.

המאמן המנצח סיכם בסיום: "כיף לפתוח משחק ראשון בבית עם ניצחון וזה גם חשוב מאוד להמשך הדרך. התמודדנו נגד קבוצה חזקה שהקשתה עלינו מאוד, אבל שיחקנו בצורה סבלנית והשגנו הכרעה. אנחנו כבר עם הפנים קדימה למשחק הבא".

הקבוצה צירפה את המגן השמאלי פואד חיר א-דין (28) מהפועל סמיע. חיר א-דין, ששיחק בעונה שעברה בסקציה מעלות (ליגה ב'), פתח את העונה בהפועל סמיע, במדיה הבקיע בחצי עונה 9 שערים, מה שמעיד על יכולותיו ההתקפיות לצד היותו מגן מהיר וחזק.

עם הצטרפותו לכרמיאל אמר חיר א-דין: "אני שמח ונרגש להגיע לכרמיאל, קבוצה בעלת שאיפות עלייה ואעשה את הכל כדי לעזור לה להגשים את מטרתה. אני מודה למאמן ולצוות המקצועי על האמון בי ומבטיח לעבוד קשה כדי להחזיר להם על כך במגרש".

הפועל נהריה (ליגה ג')

הפועל נהריה ספגה הפסד נוסף כשנכנעה למכבי ג'דידה/מכר, 3:0.

 הפועל שלומי (ליגה ג')

במשך 70 דקות החזיקה הפועל שלומי מעמד מול קבוצת הצמרת הפועל צפת, אבל כמו שקורה לה מתחילת העונה, היא קורסת בדקות האחרונות. האורחים מצפת עלו ליתרון, 0:1, אך אליאב מלכה איזן זמנית ל-1:1. שלומי נתנה פייט ליריבה העדיפה, אבל בדקה ה-70 כאמור ספגה את השער השני ונקלעה לפיגור, 2:1. שלומי הימרה על התקפה בניסיון להשיג שוויון, ושילמה על מחיר הדלילות בהגנה ועד לסיום ספגה שני שערים נוספים בדרך להפסד, 4:1.

יו"ר/שחקן הקבוצה ערן גאון: "עוד משחק שלא הגיע לנו להפסיד. היינו שווים לצפת, אבל אחרי שספגנו את השער השני, הלכנו על התקפה ואז הם הבקיעו את השער השלישי שקצת שבר אותנו. יש לנו כושר גופני ויכולת להתמודד מול כל קבוצה בליגה, אבל החיסרון שלנו הוא בעיקר בחוסר הניסיון של השחקנים. המאמן נתן פרץ עושה עבודה טובה ועם הזמן אנחנו נלמד, נתקן, נשתפר ונהיה טובים יותר".

ותיקים

עירוני עכו ממשיכה להוליך בראש הטבלה אחרי שניצחה במחזור האחרון את ותיקי צור שלום, 3:7. בחגיגת השערים העכואית השתתפו: דותן שלום – שלושער, אלון זיו, עמי אסולין, מוטי כלטוב ומשה ברנס – שער אחד כ"א.

בניגוד לליגה, הופתעה עירוני עכו במסגרת משחקי גביע המדינה על ידי ותיקי טירת הכרמל, כשהפסידה לה, 2:1. גם שער מצמק של מוטי כלטוב, לא ניחם את עכו שהודחה מהגביע.

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 17)

הפועל עכו – נווה יוסף חיפה, 0:3. לעכו: איציק אמירה, רועי עקיבא ואליאב בן עמי.

ארצית (מחזור 17)

צעירי כפר כנא – הפועל מטה אשר, 1:2. למטה אשר: אוראל הדנה.

נערים א'

ארצית (מחזור 17)

הפועל עיבלין – הפועל עכו, 3:0. לעכו: מוחמד עשאן, איהאם אבו שעבאן ושיר כהן.

הפועל נוף הגליל – הפועל כרמיאל, 0:5.

מחוזית (16)

הפועל נצרת – חוסן, 2:0. לחוסן: עידו כהן ואורי דוד.

נערים ב'

ארצית (מחזור 18)

הפועל קריית שמונה – הפועל עכו, 1:4. לעכו: ינון מרציאנו.

מחוזית (מחזור 16)

מכבי נהריה – הפועל כרמיאל, 2:5. לנהריה: אדיר יהלום, מחמוד עכר, אבינועם עידו, ליאם חן ואוריה בן שושן. לכרמיאל: אמיר חטיב וליאב סנבטו.

נערים ג' (מחזור 16)

הפועל עכו – הפועל בית שאן, 0:2. לעכו: שליו משה – צמד שערים.

הפועל מטה אשר – הפועל רובי שפירא חיפה, 0:0.

הפועל כרמיאל – הפועל אחווה חיפה, 5:1. לכרמיאל: ירין מלול.

מכבי נהריה – הפועל עמק המעיינות, 4:2. לנהריה: אדיר יהלום וירדן עוואד.

מכבי כפר מנדא – סקציה מעלות, 9:0. למעלות: מועדא סיף וראני סיף – 3 שערים כ"א, סאלח עאמר – 2 שערים, דניאל עאמר – שער אחד.

לאן השבוע

לאומית (מחזור 23)

הפועל עכו – הפועל פ"ת (יום שני, 10.2, שעה 19:00)

ליגה ב' (מחזור 21, יום שישי, 7.2)

הפועל בועיינה – בית"ר נהריה (שעה 13:00)

אחי עכו – סקציה מעלות (שעה 14:00)

ליגה ג' (מחזור 18, יום שישי, 7.2)

מכבי ג'דידה/מכר – הפועל עירוני כרמיאל (שעה 14:30)

הפועל שלומי – הפועל בענה (שעה 11:00, נהריה)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות