fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עובדי SCD במשגב פתחו בשביתה

עובדי חברת SCD הממוקמת במשגב, שובתים זה מספר ימים במחאה על המבוי הסתום וגרירת הרגליים מצד ההנהלה במו"מ להסכם קיבוצי ראשוני בחברה.

החברה עוסקת בייצור מערכות אלקטרו-אופטיות ומערכות לייזר לתעשייה הביטחונית ולשוק האזרחי. 50 אחוז מהמפעל מצוי בשליטת אלביט ו-50 אחוז בשליטת רפאל. כמנכ"ל החברה משמש ברוך גליק.

עובדי SCD התאגדו בהסתדרות במהלך חודש יוני 2015. בפברואר 2016 הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברה לאחר שההידברות בין הצדדים על הסכם שיסדיר את תנאי העסקת העובדים עלתה על שרטון. בחודש מאי שבתו העובדים במשך למעלה משבוע, אולם שבו לעבודה לאחר שההנהלה ניאותה לשוב לשולחן הדיונים.

פגישות המו"מ שנוהלו מאז עם הנהלת החברה ועם יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל יואב קליין, יו"ר איגוד עובדי המתכת, החשמל והאלקטרוניקה גבי אסרף ויו"ר ועד העובדים אלון ברקוביץ' הניבו הסכמות רבות, אולם בתחילת חודש נובמבר המו"מ שוב התפוצץ, לאחר שהמנכ"ל גליק הודיע כי כל ההבנות שהושגו עד כה מבוטלות מבחינתו. בשלב זה לא נותרה לעובדים ברירה אלא לפתוח שוב בשביתה, עד אשר תחזור בה ההנהלה מדרכיה.

יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל, יואב קליין, מסר הבוקר: "העובדים קיבלו החלטה להתאגד בהסתדרות כאשר כל שהם מבקשים הוא להסדיר את תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי – וצעדיהם זוכים מאיתנו לגיבוי מוחלט. אני קורא לחברה לחשוב שוב על עובדיה ולקוחותיה, להפגין אחריות ולמנוע משבר עמוק עוד יותר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות