fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תנו לבלות בשקט

גם השנה נמשכה בעיר מלחמת השבת: החילונים רוצים לבלות בעיר בסופי שבוע, הדתיים לוחצים לא לאפשר פתיחת מקומות בילוי בשבתות. בין לבין היו גם הישגים: פתיחת היכלי התרבות בעיר ימים וקריית השרון לאירועי תרבות ללא חילול שבת והשקת הסינמה סיטי שפתוח בסופי שבוע
סינמה סיטי (הדמיה: פלג אדריכלים)
סינמה סיטי (הדמיה: פלג אדריכלים)

 

באפריל הלכה חברת מועצת העיר (צ'וצ'י) זילברברג אל הרב קלמן בר, רבה הראשי של נתניה, והתייעצה בעניין קיום אירועי תרבות בשבת בהיכלי התרבות בעיר. זה לא היה פשוט, אבל זילברברג הצליחה: הרב נתן את אישורו לקיום אירועי תרבות ללא חילול שבת בהיכלי התרבות החדשים בעיר ימים ובקריית השרון. הכל קרה שבוע בדיוק אחרי שהפעיל החברתי חזי ויסוקי כתב בפייסבוק: "יש לנו אודיטוריום כזה יפה ונוח וחבל שאין בו פעילות בשבת לכל המשפחה".

עם רוח גבית של ראשת העיר מרים פיירברג-איכר, הצליחה זילברברג להעביר החלטה במועצת העיר ומאז מתקיימות פעילויות תרבות בהיכלים בשבת והקהל נוהר בהמוניו. עד כדי כך נוהר עד שבשבת לפני שבועיים צבאו המונים על הדלתות של היכל התרבות בעיר ימים ורבים נותרו בחוץ מתוסכלים וכועסים. זילברברג מרגיעה: "למדנו את הלקחים. בשנת 2017 נמשיך עם שבתרבות להנאה הציבור כולו".

אחרי ההיכלים, הגיע תורו של הפלנתניה שנחנך ביוני, אך שעריו סגורים בשבתות. באוגוסט התארגנה מחאה רב שכונתית בדרישה לפתוח אותו בסופי שבוע, כשבמשך מספר שבועות התייצבו תושבים עם ילדיהם בפתח המקום והפגינו בדרישה לפתיחתו. המחאה הולידה שיתוף פעולה יצירתי בין פעילי השכונות וראשי הפרומים של השכונות בפייסבוק. בקבוצה פעילים אנשים טובים ומוכשרים  שלרובם אין שאיפות פוליטיות. כל פעילותם נעשית בהתנדבות, כשהמטרה היא לקדם פעילויות תרבות ונוער ושמירה על איכות סביבה.

גם המתנ"סים נכנסו למאבק השבתות, לאחר שהורים ביקשו לפתוח אותם בימי שישי לפעילויות נוער. בינתיים זה לא כל כך הולך בגלל המגבלות שמעמידים חברי מועצת העיר מהסיעות הדתיות.

וכמעט באותו עניין, בתחילת דצמבר הוחלט בעירייה על הקמת שני מועדוני נוער חדשים: האחד במגרשי הטניס בשכונת עיר ימים והשני בספורטק בקריית השרון. בשניהם פעילות בסופי שבוע לא אמורה להפריע לציבור הדתי.

בנובמבר נפתח ברוב הדר ופאר הסינמה סיטי, מרכז בילוי ופנאי שהוא הרבה יותר מקומפלקס בתי קולנוע. המתחם כולל עם 14 אולמות קולנוע עם 1500 מקומות ישיבה שבהם מוקרנים סרטים במערכות חדישות ומתקדמות ו-4000 מ"ר של קומת מסחר ובה סניפי מסעדות וברים של מיטב הרשתות (ארקפה, עד העצם, שגב משה ועוד).

בחנוכת המתחם השתתפו כל המי ומי בעיר, וזו גם הייתה ההופעה הרשמית הראשונה של מרים פיירברג-איכר מאז מעצרה וחזרתה ללשכתה בעירייה.

סינמה סיטי (הדמיה: פלג אדריכלים)
סינמה סיטי (הדמיה: פלג אדריכלים)

בירה וקפה

לראשונה בנתניה התקיים ביוני פסטיבל בירה בכיכר העצמאות מרכז הצעירים "הגג", מינהלת מרכז העיר והיכל התרבות. באי הפסטיבל זכו לטעום כ-40 סוגי בירות מהארץ והעולם, ליהנות מאווירה קיצית ייחודית עם שלל דוכני מזון, די ג'יי והופעות חיות של אמנים. הכוונה היא להפוך את הפסטיבל למסורת.

בספטמבר התקיים פסטיבל אוקטוברפסט של מבשלת פאולנר מבוואריה במתחם יכין Y סנטר במשך יומיים. שבוע מועד קיומו ביקש חבר מועצת העיר לבטל אותו. העילה על פי שיטבון: מגיפת האלכוהול בארץ. בישיבת מועצת העיר הציע שיטבון שעיריית נתניה לא תאפשר אירועים ברשות הרבים בהם יש הגבלת גיל על פי החוק. "זה ייבוא של תרבות זרה קלוקלת וביטוי לרצון עז להידמות לגויים", אמר. הצעתו הוסרה מסדר היום. חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הצעירים, רפי ימין, לא נשאר חייב: "דעותיו של ד"ר שיטבון קיצוניות. הוא מנסה לייצר פרובוקציות זולות על חשבון תושבי העיר. נתניה לא תהיה בית שמש או בני ברק. נמשיך להוביל אותה להיות עיר מובילה לתרבות לצעירים".

בחודש יולי נפתח בחוף הרצל סניף של רשת קפה קפה. בנתניה מקווים כי הסניף הוא יריית הפתיחה לפיתוח בילויים בחוף הים וכי עוד סניפים של רשתות יגיעו וירעננו את חיי היום והלילה בחוף. הסניף החדש כולל 100 מקומות ישיבה בתוך המבנה ו-100 מקומות על החוף. בשבת הוא סגור.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות