fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תיכון המושבה לאן?

מועצת זכרון יעקב בוחנת את עתיד התיכונים ביישוב. האם יופרטו או לא?
תיכון המושבה (צילום: נירית שפאץ)

תיכון המושבה הוקם לפני 9 שנים בזכרון יעקב, כדי לספק מענה לבני הנוער ביישוב, שלפני כן יצאו ללמוד בץיכונים אחרים באזור, כמו מאיר שפיה ואורט בנימינה. במאי 2018, לפני סוף שנת הלימודים הקודמת, התקבלה החלטה להעביר את כל שלושת תיכוני היישוב – תיכון המושבה, הישיבה התיכונית והפלך – לניהול גורם חיצוני. ההחלטה הועברה במסגרת ישיבה שעסקה בהעברת תקציב 2018, בסימן תכנית התייעלות והצורך בצמצום הוצאות, ולאו טענות שהועלו כי מצב המאזן הפיננסי של התיכונים הוא קשה. ביקורת ותהיות עלו אז לגבי ההחלטה להעביר את התיכונים לניהול גורמים חיצוניים, החלטה שלא נדונה לפני כן במליאה ובאה לרבים במפתיע.

תיכון המושבה הוקם לפני תשע שנים כפתרון עבור בני הנוער של זכרון יעקב, שנאלצו לצאת עד אז ללמוד בתיכונים מחוץ ליישוב, כמו מאיר שפיה ואורט השומרון. התיכון מזוהה עם המושבה, וההחלטה להעבירו לרשת חיצונית קוממה רבים במשמעות הערכית שלה, וכמו כן, כאמור, עלו טענות שמצבו הפיננסי של התיכון תובע בירור מעמיק יותר לפני שמקבלים החלטה מהירה כזאת.

עכשיו, חודש וחצי לפני שנת הלימודים הקרובה, ברור כי לפי שעה התיכונים של זכרון עקב לא מועברים לרשת חיצונית, ולא ברור אם בסופו של דבר הם יועברו לניהול חיצוני או לא. לפני כשבועיים, בישיבת מליאת המועצה, התקבלה פה אחד החלטה להשהות את העברת תיכון המושבה לניהול רשת פרטית חיצונית. המצב הפיננסי של התיכון ושל שני התיכונים האחרים נמצא בבדיקה של יועץ חיצוני, והנושא הופנה אחרי הישיבה בה התקבלה ההחלטה בשנה שעברה לבדיקת מומחה שאמור היה למסור חוות דעת פיננסית, ונאמר גם כי ייבדקו גורמים נוספים, סביב הנושא הפדגוגי.

חבר המועצה מאיר ליאני, שהעלה את ההצעה לפני שבועיים בישיבת המועצה, טוען כי ערך בדיקה לפי נתונים שאסף ומצא בעצמו, והגיע למסקנה שהגירעון הריאלי של בית הספר עשוי להיות נמוך בהרבה מהנתונים שנמסרו בישיבת המליאה בשנה שעברה והביאו להחלטה להעביר את התיכון לניהול רשת חיצונית, ולכן אין כל הצדקה להעבירו לרשת חיצונית. ליאני: "דרשתי שתהיה בדיקה כלכלית, כולל בדיקת יועץ ארגוני וגזבר, על מנת להבין באופן ברור ומוחלט האם התנהלות התיכון והתיכונים בכלל חייבה החלטה כל כך דרמטית בקדנציה הקודמת, כי זה מצביע על אופן תהליך קבלת ההחלטות. חבל שהנושא הערכי לא בא לידי ביטוי, ואם עתידם של הילדים הוא רק כסף אזי אין פלא שהמועצה מזדעקת גם אם לא בצדק וללא בדיקה יסודית ומעמיקה מהי העלות האמיתית".

חבר המועצה צחי ברוך, שהתנגד בישיבה במאי 2018 להעברת התיכון לניהול חיצוני, אמר השבוע על החלטת ההשהיה: "זה מהלך נכון, להשלים את עבודות הייעוץ והבחינה ואחר כך לקבל החלטה מושכלת שנכונה גם פדגוגית וגם כלכלית גם לבתי הספר וגם למועצה".

ממועצת זכרון יעקב נמסר: "הנושא נידון במליאה המועצה האחרונה. ראש המועצה בחר לבצע בדיקה במהלך השנה על ידי גורם מקצועי חיצוני. הממצאים מראים כי בפן הכלכלי יש לבחון לעומק את נושא תפעולו הכלכלי של בית הספר ולכן נדרש זמן נוסף להחלטה. בהתייחס לתיכוני ממ"ד, גם הם יכללו בבדיקה הנדרשת בהתאם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות