fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שמעון סבח: מורה בבוקר, מורה בערב וכל הזמן מתנדב להציל חיים

נתניה הוא אחד הסניפים הגדולים בארץ של ארגון איחוד הצלה והוא חולש על נתניה והישובים המאד קרובים לה.
שמעון סבח: מתנדב על אופנוע

תכירו את שמעון סבח, 30 נשוי ואב לשתיים איש חינוך ומתנדב באיחוד הצלה. סבח הוא תוצר של החינוך החרדי, עובד כמורה ובעל תואר שני בספרות.

הוא נולד ברחוב פתח תקווה גדל ברמת אפרים בוגר ישיבה בבני ברק וישיבה גדולה בירושלים. מיד אחרי הנישואים עם רעייתו רוית תושבת רמת אפריים הלך ללמוד לימודים גבוהים. יש לו תואר ראשון בחינוך מיוחד עם התמחות בנוער בסיכון מבית ברל ועכשו הוא מסיים תואר שני בספרות חז"ל במכללה ברחובות.

שמעון סבח מתנדב על אופנוע

"בבוקר אני מורה לחינוך מיוחד בבית ספר בחדרה בו משולבים ילדים עם ליקויי למידה וליקויים התנהגותיים בבתי ספר רגילים. אחר הצהרים אני מורה בפרויקט הילה – מסגרת חינוכית על יסודית לנערים בסיכוי  בשלוחה החרדית במרכז העיר".

יחד עם העבודה לפרנסת המשפחה בחינוך ובין לבין שמעון הוא חובש מתנדב בארגון איחוד הצלה ומשמש אחד מ -35 אופנוענים מתנדבים בנתניה.

"נתניה הוא אחד הסניפים הגדולים בארץ של ארגון איחוד הצלה והוא חולש על נתניה והישובים המאד קרובים לה. בנתניה יש 150 מתנדבים: רופאים, חובשים, פארמדיקים. לכל ארוע מגיע הכונן הקרוב ביותר שלנו".

שמעון סבח מתנדב על אופנוע

מה צריך לעשות כדי להתנדב לאיחוד הצלה?

"צריך לעבור ראיון אישי ולסיים בהצלחה קורס ארוך שאחוד והצלה מכשיר בו מאות חובשים".

מה זה כונן?

"בכל יום רביעי אנחנו עושים סידור עבודה בו אנחנו פורסים לכל אורך ורוחב העיר כוננים לכל השבוע כולל שבת. כל כונן של איחוד הצלה קשור לרשת המוקד ושם רואים איפה נמצא למשל כל אופנוען. במקרה חרום יודעים להשיג כל מתנדב במקום בו הוא נמצא. כל כונן של איחוד הצלה מצוייד בציוד מלא להצלת חיים ממש כמו באמבולנס כמו: בלון חמצן, דפיברילטור ועוד".

בין המתנדבים באיחוד הצלה יש חרדים, דתיים, חילונים וערבים וכולם עובדים לפרנסתם במקומות אחרים: "אני מודה למעסיקים שלנו שמאפשרים לנו לצאת בעת חרום למלא משימה של הצלת חיים".

גם אם יש בארגון אנשים לא דתיים או חרדים הרי שארגון איחוד הצלה עובד על פי הנחיות של אגף ההלכה בארגון דבר שלא מונע ממנו לצאת לפעולות הצלה בשבת.

שמעון סבח מספר על ארוע מרגש

"לפני חודשיים הוזעקתי להציל חיים של אדם שקיבל דום לב. הכתובת היתה דירת ההורים שלי בעבר בשכונת רמת אפרים בה גדלתי עד גיל 20. זה עורר אצלי סערת רגשות. הגבר, 40 קיבל דום לב ונפטר. אנחנו עשינו פעולות החייאה במשך שעה ולא צלח. המשפחה הגיעה יומיים קודם לכן לדירה. היתה שם ילדה בת 9. הרגשתי שבמצב כזה של שבר אני לא יכול לעזוב את המשפחה וללכת. הייתי שם שעתיים ורק אחרי שדאגתי שהשכנים יכנסו ויסייעו עזבתי את המקום בלב כבד".

מה כדאי לעשות במקרה של דום לב?

"להתקשר מיד למוקדי החרום של: איחוד הצלה 1221 ושל מד"א 101

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות