fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רונן מרלי במסר לתושבים ערב הזכייה בפרס החינוך היוקרתי לשנת תש"פ

פרס החינוך המחוזי בו זכתה נהריה בשבוע שעבר מסמל עבור ראש העיר, רונן מרלי, הצלחה במשימה שהציב לעצמו בכניסתו לתפקיד – חינוך מעל הכל!
טקס חנוכת הגודלתק | צילום: עיריית נהריה
טקס חנוכת הגודלתק | צילום: עיריית נהריה

רונן מרלי מתרגש מההישג הענק:

"אם פעם היו אומרים 'נהריה היא עיר יפה', עכשיו: נהריה היא חינוך מעל הכל"

ביום חמישי שעבר התבשרה העיר נהריה על הזכייה המרשימה בפרס החינוך היישובי לשנת הלימודים תש״פ ועל עלייתה לגמר הארצי. (כפי שדיווחנו כאן!)

במהלך השנה האחרונה מפקחים מטעם מערכת החינוך ערכו סיורים יום יומיים במערכות החינוך בעיר ועקבו אחר תהליך ההשקעה של העירייה בחינוך וכמובן אחר התפתחות התלמידים והישגיהם הגבוהים במבחני המיצ"ב במקצועות מתמטיקה, עברית ואנגלית שבחלקם אף עקפו את הממוצע הארצי.

ראש העיר, רונן מרלי: "ההישג הוא אדיר והשינוי התדמיתי שהוא מביא לעיר נהריה הוא עצום וזה מה שחשוב, לא הפרס. הניצחון ממתג את העיר בצורה שונה ואחרת ומסמן אותה כעיר שמשקיעה בעיקר בחינוך ויש לזה משמעות אדירה.

מיד כשנכנסתי לתפקיד היה לי חשוב להגדיר את החינוך כחשוב ביותר, התחייבנו לקחת אחריות על כל ילד וילד ועשינו את זה בפועל. אם פעם היו אומרים 'נהריה היא עיר יפה' עכשיו יאמרו נהריה היא חינוך מעל הכל".

 

ראש העיר בטקס בבית ספר בגין | צילום: עיריית נהריה
ראש העיר בטקס בבית ספר בגין | צילום: עיריית נהריה

נהריה זכתה לדירוג גבוה מצד המפקחים ועלתה לשלב הסופי בו הציג ראש העיר את הפעילות החינוכית הענפה בנהריה בשנתיים האחרונות בפני 17 אנשי חינוך בוועדה מיוחדת לכל ראשי הרשויות.

"בין ההישגים הרבים שהצגנו לוועדת התחרות, אנו מתגאים בשיפוץ המבנה הנטוש מהיסוד בטרומפלדור  והפיכתו לבית ספר לחינוך מיוחד עם כל המשאבים הדרושים, הביקוש להירשם לבית הספר הולך וגדל בכל האזור וזה מרגש מאוד, אנחנו מתכוונים להמשיך ולשפץ כדי לתת מענה לביקוש הגדול.

בנוסף, השקענו כספים רבים והקמנו באולם ספורט ששיפצנו מרכז חקר ויזמות בבי"ס רעות, ע"ש גולדה שנקרא גולדטק.

גם בחינוך הבלתי פורמלי חשוב לנו להשקיע ולכן ארגנו לתנועות הנוער שעד היום היו עורכות את הפעילות שלהן במקלטים שכונתיים מבנה מסודר וראוי.

כל ראשי הרשויות ללא יוצאי מן הכלל אמרו לי שהמהפך שנעשה בעיר מדהים".

רונן מרלי גאה בהגדלת התקציב לחינוך

 הישג שאתה גאה בו במיוחד?

"המעורבות והשיתוף של התושבים ממנפים את החינוך בצורה משמעותית, הקמנו ועדה ובראשה מינהל חינוך הכוללת הנהגות הורים ונציגים ממועצת התלמידים ששותפים לקבלת ההחלטות. זה מדהים לראות שלבחורה בכיתה י"ב כל כך חשוב שנהריה תמשיך להתפתח.

בנוסף הגדלנו משמעותית את התקציב, כיום 26 אחוזים מהתקציב מיועדים לחינוך".

איך מתארגנים לפתיחת שנת הלימודים המאתגרת?

"אנחנו מתארגנים לשנה הבאה שתהיה מורכבת בגלל הקורונה ונערכים לקראת כל תרחיש, העיר גדלה לשמחתנו ובדיוק השבוע ערכנו דיון לקראת קליטת כוח אדם נוסף למען 11,523 הילדים שיגיעו כל בוקר אל 97 הגנים ו- 23 בתי הספר ברחבי העיר.

"בנוסף, החל מהשנה הקרובה, החלטנו לתת לתלמידים והוריהם מכיתה א' ואילך אפשרות ייחודית לבחור באיזה בית ספר ללמוד ללא הגבלת אזור. חשוב לנו שכל תלמיד יבחר את בית הספר אליו הוא רוצה להשתייך וירגיש חלק ולכן אנו באמת עושים הכל כדי להיענות לכל הבקשות".

מסר לתושבים?

"אני רוצה להגיד לתושבים היקרים של נהריה שיהיו גאים, כי חינוך טוב מתחיל קודם כל מהבית ואנחנו רק משלימים אותו, תסמכו על מערך החינוך בעיר שעובד סביב השעון למען האזרחים".

 

חינוך בעיר נהריה | צילום: עיריית נהריה
חינוך עם רונן מרלי בעיר נהריה | צילום: עיריית נהריה

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות