fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פסטיבל ברוח המידברן ב"נעורים"

הצלחה בלתי רגילה ל"תוצרת העמק" - פסטיבל קהילתי בעמק חפר סוכות 2019
עבודת צוות. צילום אורית אפרתי

התושבים בעמק חפר חלמו על אירוע כזה – ייחודי שלהם. התוצאה: יומיים של פסטיבל המושתת על נתינה והתנדבות. עם מייצגים ענקיים ססגוניים, סדנאות לילדים, הופעות על שתי במות וריקודים. והכל ללא תקציב וללא מסחור הארוע. "עם הרבה רצון אפשר לשנות מציאות", אומרים המארגנים.

הצוות המנצח. צילום רותי ברמן

בתחילת חודש יולי התגבשה קבוצת תושבים בעמק חפר ורקמה חלום ליצירת פסטיבל ייחודי בעמק חפר, אשר מושתת על נתינה בהתנדבות ובאהבה מתושבי העמק ולמענם, ברוח ותודעת מדברן תוצרת העמק. מובילי ההפקה אלעד אילני, זוהר ארבל, הדר פרנקו, חניתה ועובד צרפתי, מאיה בן שמואל, איתמר, דב, מעיין, מטי, קורין, שגיא, טל ועוד רבים מרחבי העמק. הם הצליחו לסחוף את מנהל כפר הנוער הדסה נעורים עמי מגן ויצאו לדרך בקריאות  לתושבי העמק לבוא להצטרף וליצור פסטיבל מטורף בנעורים על הצוק הכי יפה בארץ.

"החזון והוצאתו לפועל שאבו רעיונות מפסטיבל מדברן בו הציג אלעד אילני מבת חן את מיצג הדרקון שכיכב גם בפסטיבל תוצרת העמק לצד מיצגים מרשימים כמו הציפור, המשקפיים, העץ הזוהר, שער הכניסה, כנפי המלאך ועוד". אומרת הדר פרנקו מצוות היוזמה וההפקה.

מייצגי ענק דרקון ומשקפיים. צילום רותי ברמן

לאורך כל היום פעלו במת ההופעות החיות של תושבי העמק, רחבת מוזיקה וריקוד, סדנאות במתחם הגוף ונפש לזכרו של אימרי – דרור אלוני מבית חירות,  קולנוע ועשרות סדנאות והכל בהתנדבות ובחיבור לשפע.  חשוב היה למארגנים לבטא רוח של נתינה, שותפות, אקולוגיה וחוויה של חיים ברי קיימא בתוך עולם קפיטליסטי מאתגר. חברי ההפקה מספרים על תהליך יצירה מדהים, הקמת תשתיות במשך ימים ביחד, הגשמה ותחושה של אחדות קהילתית מרגשת. קרדיט מגיע למאות האנשים שהגיעו ותרמו מהמתנות הייחודיות שהם מביאים, כל אחד והיופי שלו.

אז איך מובילים אירוע בלי הפקה ואחריות של מנהל שהכל יתקתק?

"הרבה אנשים שואלים אותנו איך זה אפשרי ומי ידאג שהכל יקרה בזמן ובמקום הנכון? אז אנחנו חושבים שיש דרך ואפילו יש לה שם: דואוקרטיה.

דואוקרטיה (באנגלית do-ocracy) הינה מבנה ארגוני שבו פרטים בוחרים לעצמם תפקידים ומבצעים אותם ללא ארגון מגבוה. האחריות משויכת לאנשים שמבצעים בפועל את העבודה, במקום לנציגים נבחרים".

עבודה קהילתית. צילום רותי ברמן

בפסטיבל לא היו דוכני מכירה וכל אחד הביא אוכל ושתייה לעצמו וכיבוד לאזור האוכל והבר המשותף אותו חילקו באהבה. מישהו הניח ליד רחבת הקולנוע ארגז מלא קציצות ופולקעס צלויים. כל מי שעבר והרגיש רעב לקח לו קציצה. היתה התחשבות בילדים אלרגים ברמה מסכנת חיים לבוטנים ובמבה, שומשום וחלב. ומשתתפי הפסטיבל התבקשו לשטוף ידיים לאחר אכילת מוצרים אלו וכמה שפחות להסתובב איתם במתחמי הפעילות המשותפים' היו במקום. כמו כן הועברה בקשה להביא כלים רב פעמיים, מחצלות, כריות ישיבה. במקום היה מתחם קמפינג למשתתפים שישנו במקום, שתי במות להופעות, מתחמי משחקים לילדים ואוירה של חופש.

מתחם גוף ןנפש לזכרו של אימרי אלוני

אלעד אילני: "החלום שלי היה שנצליח להראות לכל העמק שכל אחד מאיתנו יכול לצאת מאזור הנוחות וליצור את המציאות של חייו. גם אם זה לרגע וגם אם זה ליותר. היומיים האחרונים היו כל כך מדהימים שאין מילים לתאר את זה. הצלחנו ליצור פסטיבל מטורף בלי אמצעים, בלי ידע, בלי תמיכה, רק מכח הרצון והאמונה שזה מה שאנחנו רוצים שיהיה וזה אפשרי. הוכחנו לכל העמק שאנחנו יכולים לשנות את המציאות בעמק ואני מקווה שזה יחלחל לכל אחד ממשתתפי הפסטיבל. החלום שלי התגשם ואני מודה לכולם".

 

ראשת המועצה ד"ר גלית שאול שבקרה בפסטיבל: "לסיים את חופשת סוכות בפסטיבל שהוא קהילה. מקום שבו נתינה וקהילה נפגשים, כל אחד ואחת ביכולת שלו או שלה, הרצון והלב הגדול. לילה ויום. מתחם ילדים, קמפינג מול הים, סרטים הופעות וגוף ונפש ברוחו ודמותו של דרור אמרי אלוני ז״ל. שאפו למתנדבים ועל רוח ההתנדבות. שאפו ליצירתיות, לאויר ולים. גאה בעמק שלנו על הכוחות הטובים שבו ועל העשייה האינסופית"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות